Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2013
    Skąd
    Legnica
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1,4
    Rocznik
    1996

    nie odpala gdy się zagrzeje...dopiero na zimnym...

    witam mam kolejny problem z bravo 1,4sx mechanik wymieniał mi rozrząd robił plany głowicy wymieniał uszczelniacze itp.Po odbiorze gdy mi się zagrzał kolejny problem na ciepłym nie pali jak ostygnie do zera na wskazówce za pierwszym łapie.Wymieniłem czujnik temp na chłodnicy i to samo,jak na dworze ciepło silnik też zagrzeje i nie pali chyba że którymś razem.Iskra jest jak bezpośrednio mu benzyny naleje to troszke łapie ale niepewnie:/dzięki za wszystkie pomoce rozwiązania problemu...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdzić należy cpw oraz czujnik temperatury silnika

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    7
    Auto
    Była Mareła, jest Stilon 1.6 :)
    Rocznik
    2000
    Podepnę się pod wątek, bo wydaje mi się, że mam podobnie.

    Pacjent to Maryśka 1.6, 76kW, 2000

    Po zagrzaniu silnika gaśnie i kaplica. Temperatura na zegarach zawsze w okolicach połowy skali i nie ma wpływu ilość przejechanych kilometrów - czasem jest to 60, innym razem 7..

    Po pierwszych objawach, i przeczytaniu "połowy internetu" od deski do deski na strzał poszedł czujnik położenia wału - wymieniony na nówkę - co nie przyniosło oczekiwanych efektów. Maryśka pierwszego dnia zrobiła około 60 km po górach i już się cieszyłem, że wszystko OK. Następnego dnia, po prawie płaskim terenie zrobiła jakieś 40 km i zgasła. Po przeczytaniu "drugiej połowy internetu" obstawiłem cewkę, której wymiana na nową nadal nie pomogła - Maryśka jak gasła, tak gaśnie.

    Po zgaśnięciu oczywiście nie odpala - cisza jak makiem zasiał. Po ostygnięciu (20-30 min) odpali i przejedzie losowo wybraną ilość km, bez względu na cykl (miejski/mieszany/trasa). Ciekawostką jest to, że odpięcie aku, nawet na kilkanaście sekund, pozwala na odpalenie silnika i przejechanie kolejnej, losowej ilości km.

    @lukq czy czujnik temperatury silnika może mieć wpływ na gaśnięcie Maryśki?

    [edyta] co do pytań o podpinanie pod kompa - nie, Maryśka nie była podpięta pod kompa
    Ostatnio edytowane przez mrmyster ; 13-08-2013 o 09:39

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie, z gasnieciem nie mam nic wspolnego. Za to z oddaleniem juz tak. Czy dzieje sie tak u Ciebie(gasniecie)podczas wcisniwcia pedału sprzęgła?

    Tworzy mi sie pytanie czy wymieniony jest czujnik polozenia walu, czy czujnik polozenia walu korbowego. Kolejna sprawa to warto sprawdzić rezystancje czujników temp jak i cpw.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    7
    Auto
    Była Mareła, jest Stilon 1.6 :)
    Rocznik
    2000
    @lukq, gaśnie podczas jazdy - nagle pod pedałem nie ma mocy, zaczyna się hamowanie silnikiem (czyt. auto zgasło) i zostaje tylko doturlanie się na pobocze siłą rozpędu.

    Wymieniony został czujnik położenia wału korbowego i cewka zapłonowa - oba elementy "w miarę markowe". Podczas gaśnięcia nie zapala się marchewka.

    Zauważyłem też, że temperatura na zegarach ustawia się dosyć szybko na połowę skali - dla porównania, Pugiem 206 z mniejszym silnikiem, a co za tym idzie mniejszym obiegiem płynu chłodniczego, muszę przejechać około 30-40% więcej, żeby wskazówka temp. ustawiła się na połowę skali.

    Płynu chłodniczego stan sprawdzony - jest ok, termostat raczej się otwiera (testowany sposobem "na max ogrzewanie").

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Warto spr jak pisałem rezystancje czujnika położenia wałka rozrządu. Choć to co piszesz wg mnie ma bardziej rację w układzie zasilania paliwa. Czyli pompa paliwa jak i same wtryski.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a Multiecuscan gada z Twoim sterownikiem? bez podłączenia się pod diagnostykę nie ma co szukać w ciemno. to bez sensu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na moje może to być coś ze sterownikiem - zimne luty albo coś sam nie wiem. Ew. zasilanie paliwem (pompka) ew. jej przekaźnik lub przekaźnik główny. Dziwi to że nie zapala się marchewa, a po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu zapala się na 4 sekundy i gaśnie jak gdyby nigdy nic?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wiesz czasem jak pompa podaje za malo paliwa, , bądź zawiesi sie takie cyrki maja miejsce. Faktycznie mozna przekaźnik tez sprawdzić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    7
    Auto
    Była Mareła, jest Stilon 1.6 :)
    Rocznik
    2000
    @byrrt marchewka działa poprawnie - czyli po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu marchewa zapala się i gaśnie, nie wskazując żadnego błędu, nawet w momencie gdy silnik się zagrzeje i zdechnie podczas jazdy.

    Na podłączenie pod kompa umówić się mogę dopiero na "za jakiś tydzień"..

    Panowie, a gdzie szukać i który (kolor) to przekaźnik? Jak go sprawdzić?

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Polecam zapoznać sie z workshop marea manual dostepnym w dziale download. Cale schematy elektryczne krok po kroku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Ja sie podpinam mam podobny problem tylkoz e mi zapala się "marchewka" podpiąłem kompa i wyszło: Sonda lambda - błąd ogólny, Wtrysk pierwszego cylindra.
    Wymieniłem od razu, wymieniłem cewke, przewody zapłonowe, świece, filtr paliwa wymianany był na początku czerwca. Dzisiaj kupiłem czujnik położenia wału, jutro wymienie zobaczymy czy pomoże. Ale odkryłem pewną zagadkę ze po jeździe czasami wyskakuje mi ten przycisk od odcięcia zapłonu co jest pod fotelem, dzisiaj np nie moglem odpalić, wcisnąłem go i od strzała odpaliła.

    Powiedzcie mi czy macie jakiś patent na wypięcie tego czujnika położenia wału?
    Ostatnio edytowane przez vandaL93 ; 14-08-2013 o 23:31

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2013
    Skąd
    Legnica
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1,4
    Rocznik
    1996
    to że rozpoczełem to i zakończe u mnie w bravo 1,4sx problem rozwiązało wymiana monowtrysku, a problem z obrotami skaczącymi w zimie na starcie to termostat którego środek usunął mechanik co miało zniwelować problem grzania się

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jak to usunął? To jeździsz teraz bez termostatu?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Kiepsko Odpala na zimnym silniku
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2015, 00:37
  2. Stilo JTD ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez zajac1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-11-2012, 19:18
  3. JTD gorzej odpala na zimnym
    Napisany przez matejko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-12-2010, 19:38
  4. Ciężko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez jujo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-09-2010, 08:26
  5. [silnik] Strasznie ciezko i długo odpala na zimnym silniku
    Napisany przez lukaszmacher na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-01-2010, 21:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

na cieplym silniku nie odpala 206 1.9

coto jest jak auto jest za grzane to nie pali dopiero jak ostygnie

gasnie jak cieply mazda 323f

silnik gasnie gdy na dworze jest upal pegeot 206

silnik stilo na zimnym pali cieply gasnie 14

gdy silnik jest zimny auto odpala a gdy sie zagrzeje nie odpala

silnik nie odpala gdy jest ciep

pi ostygnieciu zapalil

samochod nie pali jak sie zagrzeje

silnik gdy sie zagrxeje niechve odpalic

mazda 6 gasnie jak sie zagrzeje

fiat marea rozrusznik

samochod nie odpala cisza

motor pali jak jest zimny ale jak sie zagzeje do jest problem z odpaleniem

motor pali jak jest zimny ale jak sie zagrzeje to jest problem z odpaleniem

peugeot 1.9 nie odpala na cieplym

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl