Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Na prostych kołach kierownica nie leży na srodkowej pozycji

    Witam, pytanie jak ustawić kierownicę, aby przy wyprostowanych kołach była na prosto bez odchyłów na boki. Jak na razie u mnie jest tak, ze lekko w lewo jest skręcona i chciałbym to zniwelowac bo jest to troche wkurzajace



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    33
    Postów
    1,496
    Auto
    Renault Scenic 1.6
    Rocznik
    1997
    MichaelloEs, ustaw zbieżniośc
    https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    no nie do końca, to się reguluje na końcówkach drążka, podjedz na stacje diagnostyczną i Ci to wyregulują, koszt jakieś 10 zł

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    33
    Postów
    1,496
    Auto
    Renault Scenic 1.6
    Rocznik
    1997
    lukq, mi to przy zbieżności gośc wyregulował
    https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Zduńska Wola
    Postów
    13
    Auto
    punto 2
    Cytat Napisał lukq
    no nie do końca, to się reguluje na końcówkach drążka, podjedz na stacje diagnostyczną i Ci to wyregulują, koszt jakieś 10 zł
    Mam podobny problem co kolega ktory zalozyl temat wiec podlacze sie tutaj od razu bo mam pytanko... Jakis czas temu wymienialem amortyzator a niedawno takze lewy wahacz przy fiacie punto II. Juz jakis czas temu zauwazylem ze kierownica byla lekko przekrecona chyba w lewo podczas gdy kola byly prosto, to stalo sie najprawdopodobnie kiedys przy awarii auta i musial byc odkrecony stabilizator. Ostatnio podczas wymiany wahacza chcialem od razu zniwelowac ten skret kierownicy na lewo przestawieniem drazka stablizacyjnego poniewaz byl ewidentnie przesuniety w prawa strone, delikatnie nawet ocieral o prawy wahacz co bylo widoczne poprzez otarcie na wahaczu. Przestawilem stabilizator w lewo i ku mojemu zdziwieniu kierownica o wiele wiecej jeszcze jest skrecona w lewo... Dodam, ze kiedys tez tak przestawialem przesuniety stabilizator i z tego co pamietam to kierownica sie poprawila. Po tym ostatnim zaskoczeniu sam juz nie wiem czy ona sie przestawila poprzez wymiane wahacza ktory ma na pewno mniejszy luz niz ten jeszcze niewymieniany prawy czy po prostu przez to moje przesuniecie stabilizatora w lewo. Moje pytanko brzmi: czy przesuniecie drazka stabilizacyjnego ma jakikolwiek wplyw na neutralne polozenie kierownicy czy tylko mi sie to wydawalo? Bo jesli nie to jedynym sposobem na poprawne jej ulozenie bedzie albo jej odkrecenie i przesuniecie albo regulacja na drazku podluznym, dobrze mysle?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    46
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    2000
    digidyy, każda wymiana: amortyzatora, wahacza, końcówek drążków kierowniczych wiąże się ze sprawdzeniem i ustawieniem zbieżności, podczas której ustawia się położenie koła kierownicy. Zbieżność ustawia się na końcówkach drążków.
    [COLOR="#00FFFF"]www.fiatwlkp.pl [/COLOR]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2010
    Skąd
    Oleszyce
    Postów
    66
    Auto
    Brava 1.6 16V +LPG
    ułożenie kierownicy zależy od ustawienia drążków kierowniczych od niczego innego. moim zdaniem jeśli samemu chce się to skorygować a zbieżność jest dobrze ustawiona należy o taka sama ilość obrotów odkręcić/dokręcić drążki kierownicze po obydwu stronach auta, tzn jeżeli z prawej strony wykręcany to z lewej dokręcamy i na odwrót

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał medevil
    ułożenie kierownicy zależy od ustawienia drążków kierowniczych od niczego innego. moim zdaniem jeśli samemu chce się to skorygować a zbieżność jest dobrze ustawiona należy o taka sama ilość obrotów odkręcić/dokręcić drążki kierownicze po obydwu stronach auta, tzn jeżeli z prawej strony wykręcany to z lewej dokręcamy i na odwrót
    tak jak to napisałeś

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Zduńska Wola
    Postów
    13
    Auto
    punto 2
    A jak najprosciej to zrobic? Moge odkrecic kierownice i przelozyc o 1-2 zabki czy cos? tam pewnie kosc bedzie od poduszki, prawda? ale bez wyjmowania kabli chce zrobic wszystko oczywiscie zeby potem jakis blad nie wyskoczyl;-/

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    46
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał digidyy
    A jak najprosciej to zrobic?
    już medevil, wyraźnie napisał.
    Cytat Napisał medevil
    należy o taka sama ilość obrotów odkręcić/dokręcić drążki kierownicze po obydwu stronach auta, tzn jeżeli z prawej strony wykręcany to z lewej dokręcamy i na odwrót
    a jeśli samemu obawiasz się że skopiesz, to najprościej podjechać do stacji diagnostycznej i za niewielką opłatą Ci to zrobią. A na Twiom miejscu i tak sprawdził bym przy okazji zbieżność, bo wymieniałeś podzespoły McPhersona.
    [COLOR="#00FFFF"]www.fiatwlkp.pl [/COLOR]

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2010
    Skąd
    Oleszyce
    Postów
    66
    Auto
    Brava 1.6 16V +LPG
    Można ale prościej było by przestawić końcówki drążków kierowniczych. A co do kierownicy to znajdź sobie manuala do regeneracji przełącznika zespolonego jest gdzieś na forum i tam dokładnie ze zdjęciami będziesz miał opisane jak zdjąć kierownicę jeśli już tak chcesz. jeśli nie znajdziesz to na maila Ci wyśle.Ale uwierz mi drążki przestawisz w 5 min, a z kierownicą z 1,5 godz Ci zejdzie. Wiem z doświadczenia

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał medevil
    Ale uwierz mi drążki przestawisz w 5 min, a z kierownicą z 1,5 godz Ci zejdzie. Wiem z doświadczenia
    jak nie więcej. Moja rada to 10 zł w kieszeń i na stację diagnostyczną OSKP

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Zduńska Wola
    Postów
    13
    Auto
    punto 2
    Dziekuje Wam:-). Wlasnie dlatego tak draze temat bo myslalem ze najprosciej i najszybciej bedzie jednak z ta kierownica... ale dzieki Wam wiem, ze nie:-). Nie lubie jakos ruszac wlasnie takich drazakow itd bo zaraz sie boje o zbieznosc, ze przestawie jeden o 1,5obrotu a drugi o niecale 2 i juz zrobie niepotrzebna roznice... Co do tej zbieznosci to wiem, ze po wymianie tego amorka i wahacza powininiem, chyba sie przejade, troche sie ociagam bo bede chcial jak najszybciej sprzedac to auto, przez pierwsze kilka lat nie psulo sie nic, ale po ostatniej wymianie alternatora a wczesniej body-computera zaczynam wierzyc ze punto 2 to jednak awaryjne auto. Niby przejechane nieco ponad 90 tys km od nowosci ale faktycznie ma wiele wad, po tym komputerze i peknietej obudowie alternatora coraz bardziej boje sie o ten silnik elektryczny od wspomagania, jak mi padnie czujnik albo silnik i mam wydac ok tysiaca zl to az mnie ciarki przechodza. O kiere pytalem bo bym nie musial znowu do kanalu wjezdzac albo podnosic auta do gory:-)

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2010
    Skąd
    Oleszyce
    Postów
    66
    Auto
    Brava 1.6 16V +LPG
    Cytat Napisał digidyy
    i peknietej obudowie alternatora
    No cóż pękająca obudowa alternatora to przypadłość wielu fiatów,ja też z taka jeżdżę i mam nadzieję że szybko sie nie rozleci jeszcze bardziej

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    u mnie tez na prostych kolach kierownica jest lekko skrecona w lewa strone. osobiscie mnie to nie przeszkadza. co do zbieznosci, to mialem przeglad samochodu i zbieznosc jest w porzadku. i tak sie zastanawiam, czy to w czyms przeszkadza w eksploatacji auta, jak kierownica jest lekko skrecona???


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Panel ogrzewania i panel przełączników konsoli srodkowej
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2010, 19:07
  2. [ukł. kierowniczy] Kierownica+koła ściąga
    Napisany przez tomxx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 29-04-2010, 22:27
  3. Kierownica wielofunkcyjna Czy pasuje??
    Napisany przez malin31 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-02-2010, 10:40
  4. Kierownica !!!!
    Napisany przez pavloalpin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-07-2009, 00:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kierownica nie jest prosto

jak ustawic prosto kierownice w samochodzie

jak ustawic prosto kierowniceprzestawila sie kierownica jak wyprostowac kierownice zbieznoscjak ustawoc kierownice fiat ducatopo wymianie drazka kierownica nie jest prostojak ustawic kierownice na drazkachjak wyregulowac alternator w tipokiera z palio do puntokierownica nie jest prostajak ustawic kierownice prostoprzesuniecie kierownicy
http://www.iparts.pl