Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Najlepiej to wpiąć woltomierz i sprawdzić do ilu spada napięcie podczas rozruchu. Jak schodiz do 10 lub niżej to spróbować naładować aku a jak nie pomoże to wymienić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Zimne luty to raczej nie są poza tym tam nie ma żadnej elektroniki którą lutowałoby się hotair'em..
    są elementy smd jak np. procek którego lutownicą nie zrobisz , btw lecieć teraz wszystkie luty na całej płytce lutownicą to byłaby masakra, tak w 2 min masz poprawioną całą płytkę. U mnie przyczyną resetowania przebiegu, wyświetlania dziwnych literek i drganiu wskazówek po włączeniu zapłonu były właśnie zimne luty. Po zrobieniu płytki hot airem jak ręką odjął już dobry rok działa bez problemu
    Ostatnio edytowane przez mati16v ; 23-07-2013 o 10:40

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jestem elektronikiem i konstruktorem z zawodu i uwierz takie procki lutuje się normalnie lutownicą.. Poza tym samo przegrzanie wszystkich 15 letnich lutów nie da nic jak nie zaszkodzi. Lutując to normalnie lutownicą dokładasz świerzego lutowia i ściągasz stare - efekty są zdecydowanie lepsze

    A tak BTW to u siebie w licznikach wylutowywałem procka i lutowałem go właśnie zwykłą lutownicą
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    1999
    Tak myślę, że jeśli byłby to problem ze spadkiem napięcia to efekt "skakania" wskazówek byłby w trakcie odpalania a nie podczas przekręceniu stacyjki w "kontrolki".. Będę wyjmował zegary to podjade do jakiegoś serwisu i przelecą go gorącym powietrzem

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jestem elektronikiem i konstruktorem z zawodu i uwierz takie procki lutuje się normalnie lutownicą..
    chyba mówimy o dwóch różnych rzeczach ;P mam na myśli takie coś:
    GE100LQFP05-40.jpg

    w dokładnie takiej samej obudowie u mnie to siedzi, może dlatego że mam wersję z marei i zajmuje się jeszcze check panelem i wyświetlaczem biegów, może jest jakiś sposób żeby to wylutowac lutownicą, ja nie ryzykuje, hot air i penseta.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał emil.66 Zobacz post
    Będę wyjmował zegary to podjade do jakiegoś serwisu i przelecą go gorącym powietrzem
    Fajnie się je rozbiera że zostaje sama płytka, nie trzeba uważać na plastiki aby nie potopić Tak jak mówie miałem podobny przypadek, było ciepło to zegary szalały, ochłodziło się to było dobrze.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mati16v Zobacz post
    chyba mówimy o dwóch różnych rzeczach ;P mam na myśli takie coś:
    Matko mati tak właśnie o obudowie TQFP mówię.. Żyje z tego więc wiem co mówię. Każdy z moich prototypów lutowałem ręcznie lub na maszynie ale prócz jednego projektu w BGA wszystkie dało się polutować za pomocą lutownicy W licznikach z wyświetlaczem we wszystkich siedzi taki scalak..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Potwierdzam, takie scalaki przylutować/poprawić lutownicą (oczywiście nie transformatorem) to naprawdę banalna sprawa. Po prostu wszystkie pady/nóżki zalewa się cyną Pb, potem ściąga się nadmiar grotem. Flux jak najbardziej wskazany.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    dobra miałem na myśli wylutowanie procka ;P poprawianie lutów co innego Ja tam jednak po pierwszym użyciu hotaira rozleniwiłem się i już w takich wypadkach kolba odeszła do lamusa

  10. #24
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mati16v Zobacz post
    Potwierdzam, takie scalaki przylutować/poprawić lutownicą (oczywiście nie transformatorem) to naprawdę banalna sprawa.
    Jak już temat lutowania się rozkręcił, to dodam że właśnie lutownicą transformatorową też to zrobisz (oczywiście nie stu-watową), sam takie lutowałem
    Niestety nasze liczniki są podatne na zimne luty, chociaż nie jest to jescze RoHS to jednak puszczają. Także poprawić luty, obojętnie jaką metodą, byle skutecznie


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

licznik km

marea licznik errorerror na liczniku bravalicznik km fiat mareafiat marea licznikfiat marea zegaryerror na liczniku fiatfiat marea problem z licznikiem kilometrownie dziala dolny licznik kilometrow fiat sienalicznik kilometrow nie swieci marealicznik fiat brawabrava ucina licznik kmfiat marea jak przelutowac licznikwww.licznik fiat mareawww.licznik fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl