Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ale nie rozumiem do końca, auto z 1 nie chce ruszyć a 3 biegu rusza ? może to nie wina silnika tylko coś innego się wali - np skrzynia ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Podpinam sie pod temat bo mam podobne problemy plus dodatkowe okolicznosci .
    Zaliczylem w trasie zerwanie sie paska (alternator , klima itd) i musialem dojechac okolo 20 km do warsztatu . Po drodze wyladowal sie kompletnie akumulator i marycha zgasla . Musialem wynajac taksiarza do holowania .
    W warsztacie mechanik zauwazyl , ze urwany jest taki maly wezyk dochodzacy do jakiegos urzadzenia mieszczacego sie po prawej stronie kolektora wydechowego . Wezyk zostal skrocony i zalozony spowrotem .
    Po wymianie paska ujechalem moze z 10 km i zaczely sie wlasnie takie problemy:
    Cytat Napisał haszeq
    Autko chodzi dość dobrze na 3 biegu, dość łatwo wejść na 2,5-3tys obrotów, aby miało moc, ale przy wyższych biegach jest to cięższe, wciskanie przyspieszenia niewiele daje.
    z tym , że u mnie muli na kazdym biegu w okolicach 2.2-2.5 tys obr. Do tych wartosci autko porusza sie w miare plynnie . W momencie mulenia temperatura potrafi wzrosnac do polowy skali , gdy normalnie tkwi na 1/4 .
    Czy ta awaria moze byc spowodowana jazdą bez prądu?
    I czy można jakimis domowymi metodami znależć przyczyne tego stanu rzeczy ?
    Przejechalem z ta awaria 250 km . Koszmar . Zero wyprzedzania , zero klimy , maks predkosc 120 i pod byle goreczke redukcja na 3 albo i na 2 bieg . Na biegu jałowym mozna osiagnac wyzsze obroty , nie slychac za to turbiny . Boje sie ,ze to ona wlasnie siadla .
    Slowem katastrofa.
    Jak mozecie pomozcie .
    Pozdro

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    jasiu_m, masz typowe objawy niesprawnego elektrozaworka od EGR, spróbuj zrobić tak że przy zmianie biegu wcisniesz sprzegło, poczekaj aż obroty opadną poniżej 1k obr/min i wtedy puść sprzęgło i gaz w podłoge, zobacz czy coś się poprawi.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Jest jak napisales ,Mistrzu Hipo . Ta metoda rozpedzilem auto do 160 na krotkim odcinku dwupasmowki .
    Czyli co? Wymienic zaworek? Czy moze dac do jakiejs regeneracji?A moze powalczyc ze stykami?

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Kup sobie elektrozaworek z 1,9TD, na 99% będzie on dobry, nie wiem dlaczego ale tam nie padają tak jak w naszych motorach, czyszczenie uszkodzonego nic nie da.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    dzieki Hipo , nie moj topic to nie moge przyznac pkt . Kupie , wymienie zobaczymy co bedzie
    Pozdrawiam

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie ma problemu, ważne żeby kółka się dobrze kręciły

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    hm
    czy moglby mi ktos wskazac ktory to ten elektrozaworek na tym zdjeciu ?

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    Wydaje mi się, że koło tej niebieskiej kostki jest.
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Mam problem . Z marychy 1.9 TD ciezko mi znalezc ten zawor . Czy moze byc z bravy 1,9TD100 ?

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    Tak bo to ten sam silnik.
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2009
    Skąd
    Bolesławiec
    Postów
    9
    Auto
    Marea 2.4 TD

    problemy z wrzuceniem 1-ki i 2-ki

    Witam
    Mam problem ze zmianą biegów.
    Otóż nie da się wrzucić 1-szego i 2-go biegu.
    Zamiast tego wchodzą 3-ka i 4-ka.
    Czasami uda się wrzucic jedynkę lub dwójkę.
    Jeśli chodzi o pracę dźwigni - to dzwignia działa płynie, ale potrafi się zaciąć zwłaszcza
    między 1-ką a 3-ką, nie ma żadnego problemu z wrzuceniem 3-ki, 5-tki czy wstecznego.

    Z tego co wypatrzyłem w serwisówce to mechanizm zmiany biegów złożony jest
    z linek.
    Da się jakoś sprawdzić w miarę prostym sposobem cały ten mechanizm ?? np przez
    rozebranie tunelu albo zdemontowanie akumulatora i tej półki pod akulatorem??

    Może ktoś ma jakieś zdjecie, albo opis działania tego mechanizmu ? Co się dzieje z
    linkami przy przechyleniu dźwigni w prawo albo w lewo ?

    Pozdrowienia i dziękuje za pomoc

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zobacz czy coś nie wpadło Ci tam na to sterowanie bo wyczytalem na sieci że kolega w Alfie 156 miał taką samą przygodę z biegami a okazało się że jakieś mocowanie kabli odpadło od skrzynki akumulatorowej o blokowało mechanizm od biegów.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Witam ponownie .
    Jest tak: kupiłem używany elektrozaworek , zamontowałem i..........
    Generalnie jest lepiej . Na jałowym biegu słychać już turbinę , autko jest bardziej dynamiczne , ale....
    Podczas testów , w momencie przyspieszania czasami ,powtarzam, czasami autko dostaje znów muła .
    Dzieje się to w różnych zakresach obrotów przeważnie w okolicach 2,2 tys i okolo 3 tys obrotów .
    Czy kupiłem zepsuty zaworek ? Czy to może wina nieszczelnych wężyków bo tych nie wymieniałem ?
    Aha . Zaworek nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez jakiś czas buczy .


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Moja Maryśka łykendowa 2,4TD
    Napisany przez Hipo na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 06-05-2010, 07:30
  3. [silnik] Spadek mocy w JTD! POMOCY!!!!
    Napisany przez talerz9 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2009, 18:57
  4. [silnik] Brak sprężania
    Napisany przez robson1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-12-2008, 08:09
  5. jaką Maryśkę kupić
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-09-2008, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 2.4 jtd dzwonienie z silnika

silnik dzwoni brava

marea 2.4 td dziura za przeplywomierzem

dzwonienie w okolicach silnika w fiacie marea weekend

od czego pasuje pompa olejowa do fiata marea weekend 2.4td 125KM 97r

marea brak mocy

fiat brava 1 2 dzwoni

niedawno wymieniany olej brudny

fiat marea 2.4 jtd dzwonienie z silknia

http://www.iparts.pl