Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fakt faktem, po wymianie klocków i tarcz hamowanie będziesz miał średnie, ale żeby to się przekładało jakoś bezpośrednio na skok hamulca to chyba nie.. Wiadomo, że trzeba mocniej wcisnąć - to przejdzie z czasem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Z tego zdjęcia wynika ,że chyba jakieś złe klocki założyłeś ,bo trą tylko po połowie tarczy .

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też mi to dziwnie wygląda bo nowe nie nowe powinny dolegać na całej szerokości.. Może nie całą powierzchnią klocka ale całą powierzchnią tarczy na pewno..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Rano było tylko na 1/4 tarczy, teraz już połowa.... sukces Zgadzam się, klocki chyba lipne. Niestety nie posłuchałem się doświadczonych kolegów na tym forum, i zamiast szukać tych co mi napisali, kupiłem inne...... takie co były w sklepie Mea culpa Mam nadzieję że za kilka dni wszystko wróci do normy.

    edit: taki sam ślad i na lewej i na prawej tarczy.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Jeżeli masz nowe klocki i nowe tarcze i dotykają niecałą powierzchnią , to sprawdź czy przpadkiem zacisk nie idzie pod jakimś kątem (np,przez skrzywienie sworzni prowadzących zacisk ) bo to doleganie klocka do tarczy jest dziwne i to ono powoduje "gumowy pedał"

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Sworznie są proste. Na prawym kole jest zacisk skrzywiony odrobinę, ale to wina krzywej zwrotnicy. Jak założyłem nową tarcze i do zwrotnicy dokręciłem element docisku, to tarcza górą lekko przycierała, dół był ok. Kątówką trochę zebrałem górę. Na starych klockach i tarczach było wszystko ok, więc sądzę że musi się dopasować kształt klocka. W lewym kole wszystko ok.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    hehe spawacz to nie jest normalne źle mi się kojarzy szlifowanie zacisku boszem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Doprecyzowuję byrrt:
    oczywiście nie należy traktować kątówką zacisku ja zebrałem trochę materiału z oprawy, przykręcanej do zwrotnicy

    Na godzinę 21 jest tak; hamulce z każdym hamowaniem się poprawiają. Pedał na wyłączonym silniku twardy. Na włączonym, jak to trafnie określił KOBRA; gumowaty, ale już mniej. Już na prawie 3/4 tarczy widać pracę klocków, wcześniej zaznaczyłem markerem na tarczy dokąd jest wytarta.

    Falowanie wolnych obrotów przy naciskaniu na pedał hamulca o których wspominałem kilka postów wcześniej; już zlokalizowane. Jak uszczelniałem przewód do nagrzewnicy, to leżałem na silniku (stałem po rozum, a nie po wzrost ) i prawie kostkę z silniczka krokowego wypiąłem . Dokładnie ją wpiąłem, silnik trochę poszalał na obrotach (jak mniemam, wczytywał sobie mapy) i już ok.

  10. #24
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Bo na nowych hamulcach trzeba trochę pojeździć żeby się ułożyły, czyli po jakiś 100-150 km, do tego czasu nie zaleca się gwałtownych o mocnych hamowan

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Lukq no ok ale klocki powinny dociskać całą szerokością od początku..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    To prawda, mi chodzi o to, że od początku mogą być trochę słabsze. Zdjęcia bite widziałem bo na kom.mi nie wyświetliło

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #27
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a moze klocek sie poprostu blokuje w jarzmie i nie dociska całą powierzchnią ja u siebie pilnikiem tak szlifowałęm profile klocka aby bez najmniejszego problemu chodziły a jarzmie i elegancko sie dotarły na tarczy przez pierwsze 5 hamowań w koło bloku łapało tylko wewnątrz i na zewnątrze ( widząc po sladach - takie klocki steinhoff) ale juz po moze 20km cała tarcza sie wyrównała

    a jakie ty klocki kupiłęs ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    yacub
    Czyściłem jarzmo, ładnie przesmarowałem miejsca prowadzenia klocków i oczywiście prowadnice. Masz racje, to może być powód, jeżeli klocki mają opór w jarzmie. Może powinienem wyczyścić dokładnie, tak jak ty pilnikiem, ja wyczyściłem szczotką i papierem ściernym.
    Może też zbyt wyrobione gniazda prowadnic, i zbyt duży luz tam jest.
    Nazwę firmy której kupiłem klocki, pominę milczeniem, niska półka cenowa. To był też błąd.

    Nigdy takich przygód nie miałem. No może w Fiacie 126p, tam na rzemieślniczych szczekach czasami ślizgały się samoregulatory, wystarczyło zdemontować samoregulator i szczęke w miejscu pracy podkładek ciernych, w kilku miejscach zapunktować.

    Dzisiaj znowu lepiej z hamulcami, powoli się docierają.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Myślę ,że źle zrobiłeś że przesmarowałeś miejsca prowadzenia klocków . Tłuszcz wraz z opiłkami po ścieraniu się tarczy i klocków tworzy twrdą konsystencję ,która po pewnym czasie powoduje blokowanie się klocków. Klocki lepiej pracują jak mają sucho.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Już wszystko wróciło do normy. Muszę przy najbliższej okazji przyjrzeć się zaciskom; to nie jest normalne żeby nowe klocki musiały docierać się do nowych tarcz, Albo wina klocków, albo zacisków.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czy te zegary będa działać
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 27-08-2012, 10:55
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-05-2011, 09:52
  3. Wymiana tarcz oraz klockow hamulcowych
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2010, 20:11
  4. [ukł. hamulcowy] Normy zużycia bębnów, tarcz, okładzin i klo
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-05-2010, 19:01
  5. hamulce - rozmiar tarcz ;]
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-04-2010, 20:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana tarcz hamulcowych fiat marea

wymiana tarczy hamulcowej fiat marea

tarcze hamulcowe wymiana-fiat-brawa

wymiana klockow w bravo 1.8 GT

fiat marea wymiana klockow

brava 1 6 jakie tarcze i klocki

ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych do fiata brava

wymiana szczek hamulcowych marea 1.8

bydgoszcz tarcze hamulcowe do fiata brava cena

jak wymienic tarcze hamulcowe we fiacie mareii

czy mozna tarcze hamulcowe przycierac boszem

marea wymiana klockow hamulcowych

ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych i klockow do fiat marea weekend.pl

uno tra klocki

wymiana tarcz hamulcowych bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl