Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998

    Marea 2.4TD Dziwny przypadek

    Witam, szukałem sporo ale nie znalazłem nic pasującego wprost do mojego tematu (same pokrewne), więc:

    1. Pierwszy problem polega na tym, że kontrolka wtrysku czasami sie zapala a czasami jest ok. Czsami ta "marchewka" zapalając się przynosi ze sobą strate mocy a czasami po prostu zapali się na 2-3 sek i gaśnie. Czasami zapala się na luzie 1000-1500rpm i gaśnie przy dodaniu gazu a czasami przy jezdzie z rożną prędkościa. Odłączałem wtrysk sterujący i efektem było za każdym razem klekot (chyba przyśpieszenie zapłonu).

    2. Drugi problem to niezależnie od "marchewki" auto traci moc. Czasami jest ok w każdym zakresie obrotów a czasami od początku zamula. Pomaga gdy w trakcie jazdy puszczam gaz i wciskam sprzęgło na ok 2-4sek i od razu jest moc ale też różnie czasem większa a czasem mniej kucy czuc. Turbo doskonałe, rozrząd, filtry wymienione

    3. Trzecia bolączka to brak łączności z ECU! wrrr.... Dysponuję porządnym sprzętem za ok 10tys zł (DELPHI), który jeszcze nigdy z niczym nie miał problemu się połączyć a tu lipa! z czterech kostek, jakie znalazłem (3-pinowe) łączy się z tą na lewym kielichu (od ABS) i tu wszystko ok. Na prawym z tego, co wiem to kostka od silnika, pod schowkiem od klimy no i ostatnia to kostka obok lewej lampy- nie mam pojecia do czego (może poduszki)- tak czy inaczej- nie łączy z niczym oprucz ABS.

    Ktoś ma jakiekolwiek pomysły? Proszę o wypowiedzi sensowne (wiem, że na odległość niczego pewnym być nie można ale wolalbym uniknąć wypowiedzi typu- zalej dobrego paliwa albo w ogóle wlej bo pewnie masz mało i przerywa... jesli Wiecie o co mi chodzi...)

    Dzięki i czekam na pomysły.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    29
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r
    wzrost i spadek mocy spowodowany jest regulatorem ciśnienia na pompie wtryskowej wykręć go przeczyść, powinno pomóc a jak nie to wymień, druga opcja to przycinający się przepływomierz . Co do kostki to właściwa znajduje się na lewym kielichu i mimo trzech pinów powinna być uzbrojona w dwa kable, bodajże biały i czarny ale nie pamiętam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    lewy kielich to u mnie ABS prawy silnik wychodzi na to (lewa strona to strona kierowcy), czujnik ciśnienia paliwa? gdzie on jest, na necie tez znalezc nie moge (to nie JTD z common railem tylko TD ze zwykla pompa)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    W tym silniku powodem takiego zachowania może być kilka rzeczy.

    Przepływomierz uszkodzony,uszkodzony zawór EGR , lub regulator wyprzedzenia wtrysku.

    Zawór egr możesz wykluczyć lub potwierdzić odpinając wtyk przepływki. Nieznacznie straci na mocy ale przestanie wpadać w tryb awaryjny. Przepływomierz lub EGR nie generują błędów pomimo uszkodzenia. Regulator wyprzedzenia wtrysku już tak.

    Co do podłączenia. Nie jestem pewien na 100% jak to wygląda w mareii ale w kappie mam tak że żaden interfejs diagnostyczny się nie połączy z CRU silnika na zgaszonym silniku. Nawet serwisowy Lancii ,co ciekawe połączy się FES na KKL. Może w mareii jest ten sam numer? W kappie obwód immo idzie po jednej linii z linią K i dopiero po odpaleniu się łączy.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Przepływomierz uszkodzony,uszkodzony zawór EGR , lub regulator wyprzedzenia wtrysku.
    Przepływka ok (podmieniana z działającego), egr zaślepiony (ale nie potrzebnie bo ladnie lekko chodzi i nie odbija jak podcienienie sie stworzy), regulator?- hmm sprzwdzę to. A orientujesz się ile to może kosztować nowe? bo nie moge nigdzie w sklepach znaleźć, może źle szukam albo mają to tylko "pompiarze"?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Zaślepienie egr w tym silniku powoduje takie zachowania. Ten silnik nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym ale wyłapuje zaślepienie czy też niesprawny egr.
    Działa to na tej zasadzie ze mapa silnika w danym zakresie obrotów ma przypisany odpowiedni przepływ powietrza. Jeśli wartości są inne niż oczekiwane CPU przechodzi w tryb awaryjny.

    Czujnik wyprzedzenia wtrysku kosztuje sporo...coś około 450pln. Taniej wyjdzie kupić sprawną używaną pompę typu VP37

    czujnik nowy prosz... ELEKTROZAWÓR PRZESTAWIACZA KĄTA WTRYSKU BOSCH VP37 (3915217944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    ale z tym EGR wszystko było ok... zrobiłem z 2000km po zaślepieniu i nie działo się nic. Jedyna wada to ta pompa oleju grzechocząca. Niby większego nic nie robiłem, oprucz rozrządu (sprawdzony jeszcze raz- ok) i spawana misa bo ktoś kiedyś pokleił jakimś dziadostwem i zaczęło cieknąć. Samochód postał kilka dni i po złożeniu do "kupy" takie cyrki. Wcześniej też czasami "odcinało moc" ale bez świecącej "marchewy" i kopcenia, nie wspominając o rechotaniu jakby zapłon wyprzedzic o nie wiem ile (ale też wybiórczo)... Zobaczę, może mamy gdzieś ten regulator od innej pompy dla sprawdzenia to podzielę się info jakby co, a do tej pory, jak ma ktoś jeszcze jakies pomysły to proszę pisac.

    Aha a do czego może byc też czyjnik na "zakręcie" rury idącej z filtra powietrza do przepływki? 2-pinowy
    Ostatnio edytowane przez rutekm ; 14-02-2014 o 22:34

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Ja miałem problem z tym wyprzedzeniem w trysku w poprzednim tds. Świecił check,tryb awaryjny i kopcił jak Ty45 z ciężkim składem Ta sama pompa jest w całej gamie wieśwagenów,coś dopasujesz

    Ta druga wtyczka? hmm...zrób zdjęcie bo ja mogę mieć nieco inaczej. Ale może to być czujnik temperatury powietrza zasysanego.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    tak jak napisałeś- czujnik temp zasysanego powietrza, jeszcze jedno pytanko- jeśli odłącze kostkę tego czujnika wyprzedzenia wtrysku na pompie to jak powinien zachowywać się silnik? powinien ustawić kąt "pomiedzy" opuznieniem a wyprzedzeniem (jakas wartość stała) czy max wyprzedzić? bo po odłączeniu nie zauwazyłem jakiś większych zmian w pracy. Ten sam efekt w trakcie jazdy, no może delikatnie częściej "odbiera moc" a pomijając to, to tak samo chodzi. Jakiś tam znanazłem na jakieś starej pompie od VW (na oko taki sam). Musze pompe wyjmować?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Jeśli będzie zatarty to żadnej różnicy nie będzie,mojej pani kiedyś brakło ON i po zatankowaniu czujnik już nigdy nie odpalił Objawy były takie jak u ciebie.

    Ten czujnik jest zamontowany pod wyjściem przewodów zasilających wtryski. Możesz bawić się w ginekologa,lub zdemontować te przewody...zawsze to lepiej niż pompę

    Numer 7 na rysunku

    5896865700_1317897703.jpg
    Ostatnio edytowane przez Alan ; 15-02-2014 o 22:22
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Coś w temacie ruszyło?
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    niestety, jeszcze nic nie robiłem, ale na pewno w tym tyg cos poszukam (brak czasu). Puki co- efekt "marchewki" przeniósł się w zakresie 1000-1500 obrotów i niknie po zwolnieniu pedału przyśpieszenia, druga opcja to 1500-3000 rpm, ale niknie dopiero po odpuszczeniu gazu i przegazowaniu. Powyzej 3k rpm prawie wcale się nie świeci. Masz może jakieś wartości pomiarowe? przepływka, jakieś czujniki (żeby zdiagnozować multimetrem) bo komp dalej ani drgnie. Trzeba chyba zaopatrzyc się w kable od viakena jednak

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    Witam, w dalszym ciągu nic. Kombinacje były różne. M.in. Próbowaliśmy opóźniać i przyśpieszać zapłon (na przyśpieszonym lekka poprawa ale bardzo nie znaczna- tak jakby częściej i szybciej "regulował" kąt wtrysku na prawidłowy i marchewka zapala się rzadziej), bo jak rozumiem pompą się ustawia wstępnie (na czujnik), a jakieś minimalne, dodatkowe zmiany ECU sam wprowadza elektronicznie regulatorem kąta wtrysku w pompie opierając się o odczyty m.in. wtrysku sterującego, tak?. Przepływka i zaworek podciśnieniowy EGR podmieniany kilka razy bez żadnego efektu. Zauważyłem, że podczas trzymania silnika na takich samych obrotach (powiedzmy 1500-3000) to w rożnych odstępach czasu "przyśpiesza" się zapłon a co za tym idzie zwiększają się obroty i klekot słychać na drugiej dzielnicy przy trzymaniu pedału gazu w tej samej pozycji. Zaobserwowałem także, że podczas trzymania pedału gazu w obojętnie jakiej pozycji i jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca obroty spadają do ok 1200 za każdym razem a gdy trzymam hamulec a potem dodaje gazu gwałtownie to wchodzi ładnie na obroty bez problemów ale jak dodam gaz bardzo po woli to nie reaguje (i wtedy za każdym razem "marchewa". Jutro powinienem dostać używane zaworki do pompy to zobaczę czy będzie jakakolwiek zmiana. Jak tylko będę coś wiedział to dam znać a puki co- piszcie Wasze porady i propozycje. W tym przypadku chyba każda zostanie sprawdzona Aha i od początku "problemów" nagle wzrosło spalanie. Ostatnio utrzymywało się ok 14/100 teraz jest juz ok 22-25/100 ;/ delikatnie mówiąc troszkę za dużo. Dodam, że przed usterkami na 700km dystansie (40%miasto, 60%trasa) wyszło 7,2/100. No i dymienie spore- czy to 1200 czy to 4k rpm dymi więc paliwa dostaje za dużo- pytanie czemu.
    Ostatnio edytowane przez rutekm ; 05-03-2014 o 22:11

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    miałem ostatnio przypadek z mercedesem i taką samą pompą, ne był w stanie wyregulowac kąta wtrsku, mała moc, dymienie i dzwonienie. i w dodatku całkiem losowo.
    Winny był wtrysk sterujący, tak jak napisałeś to z jego odczytu i położenia wału określany jest kąt wtrysku. w tamtym przypadku regulując kąt staryczny dało sie zamaskowac częściowo problem.

    wtrysk sterujący powinien miec około 100Ohm jak masz oscyloskop, albo bardzo szybki miernik to sprawdzisz czy czujnik skoku iglicy na wtrysku działa

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    27
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    wtrysk sterujący powinien miec około 100Ohm
    Zapomniałem dopisać. Wtrysk mierzyłem w różnych warunkach pogodowych, na ciepłym i zimnym silniku i za każdym razem miał ok 114-120 Ohm. Ma mieć około 100 czyli 115 też czy ok 100 to np. 105/95 itd... Bo jeśli tak to winowajca jest a jeśli te 115 powiedzmy ze jest w widełkach to szukam dalej ^^ jak na złość nigdzie nie mam do podmianki. A w ogóle to się go regeneruje? chodzi mi o elektroniczną stronę czy tylko wymiana na drugi?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Marea weekend 1.6+LPG Po rozładowaniu akumulatora dziwny problem
    Napisany przez gelo181 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-09-2014, 14:34
  2. [zawieszenie] Fiat Marea 97 - pływa, dziwny kąt tylnego koła
    Napisany przez Raga na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 18-11-2013, 19:28
  3. Bład Airbag ...dziwny przypadek
    Napisany przez sek800i na forum Stilo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 18-10-2013, 18:41
  4. JTD - dziwny przypadek , nie czuć dobrego odejścia lecz auto przyspiesza normalnie
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-06-2012, 14:33
  5. Dziwny problem z LPG marea 1.8 16v
    Napisany przez serbona na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-03-2012, 20:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dziwny przypadek marea

fiat dziwny przypadek

wtrysk sterujacy 2.4 tds

marea 2.4 td tryb awaryjny

kappa immobilizera ohma

lancia 2.4 uszkodzony nastawnik

lancia tds dymi na czarno

marea 2.4td uszkodzony egr

kappa 2.4 tds brak lacznosci z ecu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl