Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD
    Rocznik
    2002

    Marea 1,9JTD - utrata mocy, dymi na biało

    Witam forumowiczów,
    Mam od kilku dni niemały problem ze swoją Maryśką, po kolei:
    1. Auto przy redukcji z 3 na 2 (dojazd do skrętu) traciło moc, tak że nie mogłem jechać. Wciskałem wtedy sprzęgło, dodawałem gazu aż silnik wchodził na obroty i wtedy odzyskiwał moc, mogłem jechać - raz na 2-3 dni coś takiego było.

    2. Auto stało cały tydzień w święta. Odpaliłem je wczoraj rano, zapaliło od razu bez problemu, chodziło na luzie i po ok minucie silnik zgasł (zanim zgasł obroty zafalowały, silnik tak jakby zatrząsł się i zgasł). Nie mogłem go odpalić, jak kręciłem rozrusznikiem było czuć, że nie równo kręci.

    3. Po jakiejść godzinie wróciłem do auta, zakręciłem i zapalił. Silnik na luzie chodził raczej OK, jednak gdy dodawałem gazu nie chciał wejść na obroty, które mocno falowały, a sam silnik jakby się trząsł. Podobny objaw jak miałem wcześniej podczas jazdy, jednak nie dało się go przegazować. Dodatkowo bardzo kopcił na biało i śmierdziało jakby nieprzepaloną ropą.

    4. Trochę pogrzebałem po forach i polecali wypiąć przepływomierz. Wypiąłem go, 2 razy zakręciłem i nic. Za trzecim razem silnik konretnie się zatrząsł i nagle zapalił. Od razu wszedł bez problemu na obroty i nie dymił na biało. Przejechałem się autem kilka km i niby wszystko grało. Podpiąłem z powrotem przepływomierz, aby upewnić się, że w nim jest problem. Auto odpaliło bez problemu, znów zrobiłem kilka km z wpiętym przepływomierzem i było ok. Z godzinę póżniej auto odpaliło, niby wchodziło na obroty na luzie, jednak jak chciałem ruszyć, znów straciło moc, obroty falowały i dymiło na biało. Tym raze jednak udało się przegazować i pojechałem Teraz ma loterie jak ruszam, raz dobrze raz muszę przegazować.

    Macie jakieś pomysły co się dzieje? Boję się, że jeżdżac tak rozwalę coś bardziej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2012
    Skąd
    piotrków tryb.
    Postów
    23
    Auto
    marea wekeend 1.9JTD 110 ELX CF3
    kolego link,..Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji koszt około40pln +paczka i FES jest na tym forum i wszystko powinno się wyjaśnić.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja bym zaczął od zmierzenie kompresji. No chyba że masz dostęp do diagnostyki to można i od błędów zacząć.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Przepływomierz lub zepsutu (zatkany) zawór EGR.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD
    Rocznik
    2002
    Ale czy to możliwe, że przy uszkodzonym przepływomierzu lub zatkanym EGR raz silnik chodził idealnie a za chwile prawie wcale???

    Dodam, że jak jeździłem wcześniej to był wyczuwalny momeny przy obrotach ok.1800 jakby na chwile auto straciło moc (spadek obrotów).
    Teraz też tak jest, oczywiście jak silnik pracuje poprawnie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ja obstawiam zapchany katalizator.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Odepnij przepływkę i pojeździj tak kilka dni i zrób trochę km, wzrośnie Ci tylko trochę spalanie. W ten sposób zobaczysz czy to oby ona, a EGR możesz na ten czas zaślepić.
    Fajnie jakbyś dał radę zrobić diagnostykę.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    podpięcie pod kompa wszystko wyjaśni. po co odpinać przepływke i niepotrzebnie wypalać więcej paliwa.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    . po co odpinać przepływke i niepotrzebnie wypalać więcej paliwa.
    jak ktoś nie ma na diagnozę $ może w ten sposób sprawdzić. To tylko moje zdanie. Bo spali mu z litr więcej na 100 km, a po tych 100 km będzie wiedział na pewno czy jest uszkodzona czy nie. Z resztą jeśli jest uszkodzona to i tak z reguły spalanie wzrasta bo podaje błędne parametry.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Bo spali mu z litr więcej na 100 km
    oj wierz mi nie o litr a przynajmniej 3l/100km na trasie.
    diagnoza komputerowa to koszt około 70zł, więc kupno kabla za 30 zł i fes z forum jest bardziej opłacalne. nie ma co skąpić na auto tylko czasem trzeba parę groszy odżałować

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeździłem moją maryśką kawałek czasu bez przepływki i trochę na innej ( od 2.0) i wcale spalanie kosmiczne nie było.
    Bocian najlepiej zacząć od podłączenia kompa bo w ciemno można wymienić pół osprzętu silnika,a EGR zaślep to silnik będzie oddychał czystym powietrzem.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Pewnie że nie będzie kosmiczne.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    u mnie w bravo było astronomiczne. ale to może wynika z tego że jednak technologia jego wykonania jest inna

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    u mnie w bravo było astronomiczne
    Paweł Ty to masz zawsze jakieś rozkminy.. Pomysł odłączania przepływki znany jest od dawna..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Paweł Ty to masz zawsze jakieś rozkminy.
    po prostu mówię jak było u mnie przy awarii wiązki. na trasie zamiast około 5/100km było prawie 8. Pomijam fakt że szybciej błąd na kompie będziesz widział niż tak ebz celu jeździć z odłączona przepływką.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.6 16V - Nagła utrata mocy
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2012, 20:40
  2. Problem Marea, piszczy i dymi.
    Napisany przez habaz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-07-2010, 21:54
  3. utrata mocy i dziwne drgania
    Napisany przez s_m na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-04-2010, 22:40
  4. Marea 1.9JTD, brak mocy, dymi na biało, szarpie
    Napisany przez avergade na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2010, 22:18
  5. [1.9JTD] Marea a stożek
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-01-2009, 12:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1 9 jtd kopci na bialo

strasznie kopci fiat marea 1 9 jtd

fiat 1 9 kopci na bialo

alfa 156 dymi na bialo

kopci na siwo 2.0 jtd

dymi na bialo brak mocy alfa 1 9

punto 1 9 jtd kopci na bialo

utrata mocy fiat marea 1.9 jtd

fiat punto 2.0 jtd dymi

1 9 jtd dymi

dymi brak mocy punto 1.9jtd

alfa 156 jtd dymi

jtd kopci na bialo

fiat 2.0jtd po odpieciu przeplywki chodzi

utrata mocy w silniku 1 9 JTD

.fiatklubpolska.pl brava 1 9jtd

megane zatrzasl zgasl

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl