Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001

    Marea 1.9 JTD stuki w okolicach paska napędu osprzętu

    Witam,
    Prawie miesiąc temu kupiłem od kolegi forumowego fajną Maryśkę 1.9 JTD - jak narazie jestem z niej zadowolony.
    Ale jak to przy nastoletnim samochodzie co jakiś czas coś się wykrzacza - otóż od niedawna pojawiają się dziwne stuki na zimnym silniku w okolicach paska napędu osprzętu - coś jakby odgłos włączanej klimy (trochę metaliczne).
    Przekopałem już forum i wiem że może to być albo koło pasowe (dwumasowe, z tłumikiem drgań) albo rolka ze sprzęgłem na alternatorze.
    I tu dochodzę do sedna sprawy - w linku jest film na YouTube na którym można usłyszeć te dziwne odgłosy (trzeba podgłośnić głośniki, bo niestety sprzęt cicho nagrywa) - mam nadzieję że znawcy tematu podpowiedzą która z to część jest temu winna, albo która częściej pada. Chciałbym kupić od razu części i zrobić za jednym zamachem, a nie odstawiać do mechanika na diagnozę a później czekać z rozbebeszonym autem na części.

    Link do filmiku

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Witam
    Dobrze by było zdjąć pasek osprzętu i odpalić bez niego.Rozrząd robiony czy dalej ten sam Sprzęgiełko to raczej nie będzie bo pasek wtedy by skakał że strach by tam było rękę wkładać.Z resztą jak zdejmiesz pasek to sprawdzisz czy sprzęgiełko działa.Zablokuj wirnik cienkim śrubokrętem i pokręć rolką.Powinno się dać tylko w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara.Jeżeli w obie będzie zablokowane (a raczej nie) to znaczy że jest zatarte.
    Rolka prowadząca i napinacz były wymieniane,więc możliwe że to koło pasowe na wale.Nie ruszałem go w ogóle.Do zdjęcia paska potrzebny klucz najlepiej oczkowy nr 15 i kawałek rurki.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001
    Dzięki Tomku za odpowiedź
    Widzę że poznałeś swój były pojazd
    O widzisz, ja bardziej stawiałem na rolkę alternatora ze sprzęgłem.
    Powiadasz że klucz 15 (pewnie lepiej nasadka?) - od góry wszystko zrobię czy trzeba też od spodu mieć dostęp? Tylko nie mam w ogóle warunków garażowych żeby samemu to sprawdzić, a na razie za ciepło jeszcze nie jest aby bawić się pod chmurką, no ale weekend przede mną, więc może mi się coś samemu uda powalczyć.
    I co ciekawe jak się trochę zagrzeje to stuki ustają.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Dokładnie,wystarczy oczko 15 i rurka która posłuży za przedłużkę klucza,ponieważ sprężyna w napinaczu jest dość upierdliwa
    Za pierwszym razem, jak zdejmowałem pasek to oczywiście zdjąłem też koło i osłonkę żeby wszystko widzieć,a potem nabrałem wprawy i wystarczył tylko klucz z rurką.Tylko zapamiętaj najpierw jak jest ułożony pasek na kołach,żeby się potem nie matać.Aha klucz zakładasz na śrubę która przykręca rolkę do napinacza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001
    Dzięki za wskazówki - przydały się
    Otóż po moich dzisiejszych bojach ze stukami sprawy mają się następująco: po ściągnięciu paska sprawdziłem alternator - rolka się kręci w jedną stronę, trochę ciężkawo i dodatkowo przycina się w jednym miejscu. Po ściągnięciu zaślepki rolki ukazał się na niej rudawy nalot - czyli wiadomo do wymiany cała rolka (z ciekawości potraktowałem to WD40, ale poprawy nie było).
    Alternator też chyba pójdzie do sprawdzenia, bo napięcie na akumulatorze sprawdzając miernikiem dziwnie mi skakało (jakby przestawał ładować).
    Ruszając koło pasowe na wale ręką nie wyczułem nic, więc na razie stwierdzam że jest OK.
    Koło od klimy obraca się swobodnie, więc też nie ruszam.
    Zrobiłem sobie trochę kuku, bo nie wyjąłem paska całkiem (trochę lenistwo), tylko go dobrze odciągnąłem od koła pasowego i uruchomiłem silnik. Stuków oczywiście nie było, ale coś zaśmierdziało Pasek się nawinął na koło, gdzieś przekrzywił i przypalił oraz lekko naciął. Oczywiście wtedy musiałem go już wyciągnąć. Odwróciłem w drugą stronę (było sporo gimnastyki) odpaliłem silnik i na razie jeździ. Po takim przejściu pasek też oczywiście do wymiany... Ech.

    Podpowiedzcie jakiej firmy rolkę na alternator kupić i jaki pasek, oraz sprawdzonego sprzedawcę w sieci (może być alledrogo).

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    to miałeś dużo szczęścia że ci się nie wkręcił za koło pasowe bo by mogło już być po rozrządzie, a co za tym idzie i po silniku. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora polecam z firmy INA ori pewnie też było INA.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Kurcze akurat ładowanie było najlepsze jakie do tej pory miałem w moich autach Co bym nie robił to było 14.4V.No ale może sprzęgiełko się blokuje tak jak napisałeś i może szarpać wirnikiem.W sumie alternatora nie ruszałem bo zawsze działał jak należ,więc może i masz rację żeby go przeglądnąć,bo i łożyska mogą mieć już dosyć.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Częstą przypadłościa jest sprzegielko. Sam kiedyś u siebie wymieniłem. Problem jest taki,ze trzeba mieć specjalny klucz. Wymieniłem na INA.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001
    Ne wtorek jestem już umówiony z mechanikiem (niestety nie mam żadnego zaplecza aby samemu coś więcej podziałać), ma swojego elektryka gdzie odwozi alternatory, bo sam nie wymienia tych rolek. A przy okazji pewnie zrobi się przegląd altka.

    Myślałem że podeślecie jeszcze namiary na jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeśli chodzi o mnie to nie mam jakiegoś specjalnego sprzedawcy.
    Może spróbuj na Autosklep24 bo niby mamy mieć tam jakiś rabat.Parę osób kupowało i niby byli zadowoleni.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD CF3 110 KM
    Koło pasowe na wale u mnie hałasowało inaczej. I hałas nasilał się przy wysprzęglaniu na hamulcu.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001
    Samochód już zrobiony.
    Dla potomnych napiszę co było - moje pierwsze podejrzenia co do koła na alternatorze okazały się właściwe. Dodatkowo zostały wymienione łożyska w alternatorze.
    Nie wiedziałem że chcąc wyciągnąć alternator to trzeba ściągać półoś (no chyba że mechanik nie znał innej metody).
    Hałas ustał i jest tak jak powinno być

    Jak ktoś będzie potrzebował namiary na niedrogiego sprzedawcę to na PW mogę podać - co prawda tylko raz kupowałem, ale zamówienie złożone przed 12-tą w poniedziałek, a we wtorek zaraz po 9-ej rano części były u mnie. Co ciekawe był to Pocztex, więc jestem lekko w szoku że tak szybko. Oczywiście wszystko za pobraniem

    Podsumowując wymienione koło pasowe ze sprzęgłem na alternatorze + pasek + łożyska alternatora.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Vaco a wiesz może w jakim stanie były łożyska w alternatorze Jakaś tragedia czy po prostu wymieniłeś przy okazji
    Bardzo się cieszę że wszystko już jest w porządku.Wydaje mi się że Maryśka chciała Cię sprawdzić jak będziesz o nią dbał
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2014
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    14
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    2001
    Mechanik pokazywał mi łożyska, ale ich nawet nie dotykałem (zostawiłem u niego), myślę że nie były jakieś tragiczne, a po co robić później tą samą robotę jak alternator był już na wierzchu?

    Wydaje mi się że Maryśka chciała Cię sprawdzić jak będziesz o nią dbał
    Taaa, mam nadzieję że to był z jej strony jednorazowy test, bo w tym miesiącu już debet na koncie zaczyna na mnie spozierać

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Słuchaj jak wiesz jest temat o Maryśce,jak chcesz to śmiało możesz go kontynuować tak jak ja to robiłem.Będę bardzo z tego powodu zadowolony
    Myślałem żeby do Ciebie pojechać i odebrać Ci autko ale kaska poszła i nie było jak
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana paska rozrzadu Fiat Marea 2.0 20v HLX 1998
    Napisany przez rafal_cph na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 12-09-2013, 00:12
  2. Dziwne stuki w tylnym zawieszeniu Marea
    Napisany przez fly2sky na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 07-11-2012, 23:56
  3. Montaż Paska Wielorowkowego Marea 125, 2,4 TD
    Napisany przez shs-serwis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-05-2010, 16:56
  4. Piszczenie w okolicach paska wielorowkowego
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-12-2009, 22:13
  5. szum w okolicach paska napedu alternatora...
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-03-2009, 15:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.9 jtd stuka silnik

stuki po wymianie paska bravo

www.pukanie paska osprzetu

fiat jtd stuki w przy pasku

fiat 1.9 jtd stuki przy pasku

jak zdjac kolo wieloklinowe od alternatora lancia lybra

marea jtd 110 wymiana rolki prowadzacej i napinajacej

wymiana paska wieloklinowego lancia lybra 1 9jtd

klucz do napinacza rolki

1.9 jtd metaliczne stuki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl