Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Marchewa:/  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r

    Marchewa:/

    Mam problem, licze, ze pomozecie...
    jade sobie ostatnio do centrum, przyspieszam jak to przy wyprzedzaniu i nagle spadek mocy...patrze na deske, a tam swieci sie marchewa i zgaslo auto. Zjazd na pobocze i nie moglem odpalic. Musialem ok 30 sek poczekac, i odpala. Marchewa sie nie pali, mysle jakis trik jednorazowy. Ruszam, znowu wdepnalem, obroty powyzej 2500 obrotow o to samo.
    Teraz zapala sie po kilku minutach kazdy i jak nie gazuje, to mozna jezdzic. Przy probie mocniejszej jazdy powtarza sie historia.
    Komp w ASO wskazal na czujnik polozenia walu, ale po wymianie nie bylo poprawy. Wstawili mi stary i nic nie skasowali mowiac, ze ich wieda sie tu konczy bo nie wiedza co to...
    Przebieg 150 tys i pierwszy raz sie marchewa pokazala...
    Bede wdzieczny za jakies sugestie, moze ktos juz mial cos takiego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    kable WN sa wporzo?moze niewielkie przebicie,a jezeli to na wysokich obrotach to raczej trzeba szukac z doplywem paliwa lub powetrza
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    No na wysokich. Jak nie przekraczam 2 tys obrotow, to auto jezdzi.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał piotr1343
    kable WN sa wporzo?moze niewielkie przebicie
    No szczególnie w dieslu .... patrza ludzika czasem co piszecie i do kogo bo bzdury z tego wynikają.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    jakby z powietrzem to może przepływka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Dzis bylem u bardzo konkretnego goscia mechanika.
    Mial taki maly komputereg, ktory wygladal jak metkownica, ktory sluszyl tylko do diagnostyki aut.
    Wyskoczyl problem z ciscieniem paliwa.
    Takze prawdopodobnie wtryski do regeneracji, albo zabawa z EGRm lub reszta ukladu.
    Najlepsze, ze stwierrdzil to po 15 min, a w ASO 90min sie zastanawiali i czesci sprowadzali...BIEDA!
    Rozwiazanie konkursu prawdopodobnie w piatek jak sie ten mechanik dobierze pod maske.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    A wcale niekoniecznie! Kolego polecam wymienic czujnik cisnienia palwia na railu (nowy 800zl w ASO, uzywany 80zl w Italcarze na allegro). Bosh, koncowka numerka 405 zdaje sie (chociaz ja mialem 210, zamienilem na 405 i jezdzi). Mialem baaaardzo podobne objawy, auto raz jezdzilo raz nie, pojawila sie marchewka i tryb awaryjny (ni z gruszki ni z pietruszki), raz zglaslo i juz nie chcialo zapalic, poczekalem gdzies ze 20-30 minut i zapalilo. Tez sie juz obawialem ze to niewiadomo jakie cuda. Na kompie (KTS 520) pokazalo czujnik polozenia walu i czujnik cisnienia paliwa, potem jeszcze pojechalem do Fiata na kompa (eXaminer) i wyszedl tylko czujnik polozenia walu. W Zembrowiczu wyczytalem ze na podstawie tych 2 czujnikow dobierane sa czasy wtrysku (bez ksiazki mozna to przeciez wywnioskowac na logike..). Usiadlem wiec ktoregos dnia i wymienilem ten cholerny czujnik (ciezki dostep ale z dobrymi kluczami rurkowymi dasz rade - o ile znajdziesz rurkowa 27). Po wymianie tryb awaryjny ustal, auto jezdzi jak szalone! Pozostaje zgasic kontrolke na kompie, ale to juz przy okazji bo przeciez nie dam 40 zl za 1 klikniecie. Auto jezdzi calkowicie normalnie (poza tym ze chyba od dluzszego czasu ten czujnik dawal w dupe, bo nagle dostalo niesamowitego kopa i pali kapcie jeszcze na 2), spalanie w normie.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Hej
    EGR, wtryski i przeplywka sa OK
    wlasnie wczoraj kupilem ten tzw zawor cisnienia paliwa od boscha, 400zl kosztowal nowy i jutro bedzie wymieniany. Oby bylo taj jak mowisz, bo nie moge juz tego zwrocic po otwarciu. A blad zresetuje mi kolega, bo ma kompa do tego.

    [size=2][ Dodano: 2010-08-09, 18:09 ][/size]
    Wymienilem zawor i jest nieco lepiej, ale dalej gasnie...
    Chyba pozostaje jeszcze ten czujnik...juz trace wiare w mojego fiacika...do tej pory jezdzil bezawaryjnie...

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    No niestety ten selenoidowy zawor na pompie to cholernie drogie k[color=red]OMG[/color]sto.. uzywka kosztuje ok 200-250zl A czujniki po 80zl chodza uzywane (w aso 800zl). Mysle ze to moze byc czujnik. Moze tez byc czujnik polozenia walu (jeden z dwoch ktore sa takie wazne). Tymbardziej ze wlasnie ten czujnik wskazal komputer

    Moja rada jest prosta: komputer do diagnostyki i wypinac po kolei czujniki i sprawdzac jakie bledy sa.. Najpier wypiac czujnik cisnienia paliwa, wpiac spowrotem, potem wypiac zawor regulacji cisnienia i wpiac spowrotem a na koniec (o ile sie da) czujnik polozenia walu. Bledy powinny byc o braku sygnalu.. Ale.. mozna cos z tego wnioskowac.

    [kom:77f7cb8726]Proszę nie używać wulgaryzmów.[/kom:77f7cb8726]
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Czujnik polozenia walu byl wymieniony i bez zmian, zawor wymieniony, pozostal tylko czujnik cisnienia...
    Dzisiaj o dziwo chcialem sprawdzic, czy dalej mi gasnie i juz nie. Auto jezdzi jak nowe, az do momentu zapalenia sie marchewki. Wtedy traci moc a na luzie moge zakrecic silnikiem tylko do 3500 obrotow. Wczesniej przed wymiana zaworu po 2500 zdychal.


 

Podobne tematy

  1. Problem z odpaleniem; marchewa
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-08-2011, 18:06
  2. rozrzadu 2.4TD ok, ale problem z marchewa
    Napisany przez slejzi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-04-2011, 19:57
  3. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 20:33
  4. Układ chłodzenia, zapłon, marchewa... Brava 1.2
    Napisany przez paseczek1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-03-2010, 20:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl