Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55

Temat: Lepsze paliwko  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Tez dodam 3 grosze od siebie
    Ja 1,5 roku na orlenie pracowalem i cos tam mam pojecie
    niemam zadnych obaw pszed benzinka a co do ON to raz slyszalem ze kierowca cysterny wlal zyklu ON do vervy zbiornika chyba z 8k litrow albo i lepiej
    i przyjechal ktos z plocka i wlal do zbiornika 2 litry jakiegos srodka/koncentratu i zrobil VervaON

    tak ze w ONV niewierze
    a 98Verva to to samo co bylo 20 lat temu tylko bez symbolu verva
    wiec 95 sie leje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał chochlandia
    i przyjechal ktos z plocka i wlal do zbiornika 2 litry jakiegos srodka/koncentratu i zrobil VervaON

    tak ze w ONV niewierze
    A mnie poniekąd tym przekonałeś. Bo lepsze paliwa to paliwa z mniejsza zawartością siarki i ze specjalnymi dodatkami (czyt. to co koleś wlał) m.in. detergentami ("płyn do mycia naczyń" ) które zmniejszą napięcie powierzchniowe cieczy przez co zmniejszają krople paliwa powodując lepsze wypełnienie cylindra mieszanką paliwo/powietrze. Przez co silnik jest "myty" lepiej i ciszej pracuje mniej spala.
    Im nowszy silnik tym więcej zależy od jakości paliwa, a zwłaszcza bezpośredni wtrysk lubi dobre paliwo ponieważ potrafi to najefektywniej wykorzystać. Kiedyś był test FSI na zwykłej 95 i 98 ULTIMATE i spalanie na BP było mniejsze o 2,7 litra i moc na hamowni wyższa o 7KM.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    no wiesz roznica przy ON a ONV to 1.2pln/10 litrach to tam wielki hooy to mozna sobie zalac tylko tej roznicy w cetanach wogole nieczuc na mocy

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja na mocy w V power D czuje minimalnie ale za mnie mi jej spala. To samo miałem jak jeździłem benzyną i 95V Power palił mi mniej niż zwykłej 95.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Szczytno
    Postów
    134
    Auto
    marea weekend 1,9 TD 100
    Albo ja jestem za stary albo głupi. Nie może cie używać polskich znaków? Tak trudno? K..a przecież tego czasem nie da się przeczytać.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Ja mam porównanie Shell, Lotos, Orlen ( tankuje zwykłą pb95) . Najlepiej wypada paliwko na Orlenie, ale w kazdym mieście może być inaczej wszystko zależy od jakości zbiorników w których magazynowane jest paliwo jak również od uczciwości sprzedawcy.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    46
    Auto
    bravo 1,6
    Temat "lepszego paliwa" był poruszany m.in. w programie TOP GEAR. Przeprowadzono badania, które były jednoznaczne. Lanie droższego (lepszego) paliwa jest nieuzasadnione w przypadku samochodów o małej mocy (czytaj: poniżej 200KM). W naszych fiatach nie odczujemy ani lepszej dynamiki, ani mniejszego spalania. Wg. TOP GEAR odczuwalny wzrost mocy występuje przy mocnych, sportowych silnikach ew. w silnikach o pojemności powyżej 3L... Tak więc jeśli komuś fiacik lepiej chodzi na V-power oznacza to że paliwo, które lał do baku do tej pory było chrzczone... albo, że lepiej się czuje, gdy przepłaca za "lepsze" paliwo.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Ja leję Vervę nie dla tego, że chcę zwiększyć moc, ale dlatego, że ma m.in. dodatki czyszczące i moja Marysia ma serce 1.9 JTD z common-rail a jak wiemy one nie lubią złego paliwa.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ja leje ultimate bo moja 2,4TD sporo mniej puszcza dymka.

  11. #25
    109
    109 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    glasgow
    Postów
    9
    Auto
    marea 1.6 automat
    witam fajnie opisujecie paliwo ale sprawdz jakiej jakosci paliwo zaleca producent .o tym nikt nie pisze a chodzi o ustawienia silnika i konstrukcje silnika miedzy innymi wypuklosc tloka lub uslawienia cisnienia we wtrysku paliwa .pzdrawiam

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Na 100% paliwo o wyższej liczbie oktanowej lub cetanowej niz zaleca producent nie zaszkodzi silnikowi ( producenci podają minimalna ilosc oktanów i cetanów) im wyższa liczba oktanów w przypadku benzyny tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia niekontrolowanego zapłonu ( spalanie stukowe) a co do ON to im wyzsza liczba cetanowa tym szybsze i dokładniejsze spalanie. W silnikach benzynowych różnica w spalaniu moze być niezauważona natomiast w dieslach lepsze paliwo moze powodować cichszą i równiejsza pracę silnika mniejsza emisje sadzy oraz niższe zużycie paliwa.

    [size=2][ Dodano: 2009-07-20, 12:08 ][/size]
    Cytat Napisał Hipo
    Ja leje ultimate bo moja 2,4TD sporo mniej puszcza dymka.
    właśnie bo ultimate ma wyższa liczbe cetanową ok 55 a standardowy ON ma 51 ( polska norma)

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Zatankowałem jednak BP ULTIMATE DIESEL i po przejechaniu 250km czuję delikatną różnicę w mocy w jeździe na klimie tzn silnik wydaje mi się bardziej elastyczny. Czekam na koniec baku i ilość przejechanych kilometrów.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał 109
    witam fajnie opisujecie paliwo ale sprawdz jakiej jakosci paliwo zaleca producent .o tym nikt nie pisze a chodzi o ustawienia silnika i konstrukcje silnika miedzy innymi wypuklosc tloka lub uslawienia cisnienia we wtrysku paliwa .pzdrawiam
    Owszem niektóre benzynowe silniku projektowane są pod paliwo o określonej liczbie oktanów albo przy zmianie benzyny trzeba coś "o tym poinformować silnik" np do wspomnianego wcześniej silnika FSI zalecają 98 albo V power, a w astrze F 1,4 obracało się układ scalony ale większość silników jeździ od 91 do 101 oktanów bez najmniejszego problemu.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2009
    Skąd
    Radzanów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Marea
    A co powiecie na EKO lub bio diesiel
    był Fiat 126p 95r.87tyś teraz Fiat Marea 1,9 td100 97r. 83tyś km

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał vita
    A co powiecie na EKO lub bio diesiel
    Jeździłem na frytkach i wbrew temu co "fachowcy" opłacani przez kartel paliwowy mówią, nic złego z silnikiem się nie działo, wręcz bardziej miękko pracował.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Benzyna z Lpg czy Diesel? Co lepsze
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-09-2014, 15:38
  2. [zawieszenie] Które tuleje lepsze ?
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-01-2011, 22:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bio paliwo fiat brava1 9jtd

bio paliwo diesel w fiat marea

http://www.iparts.pl