Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Siwy1982
    Na dodatek nie widzisz korelacji pomiędzy bzdurą a opinią
    A niby szanowny kolego wg Ciebie wyważona przez kogoś opinia nie może być bzdurna ? nie chcę już tu zacytować paru fragmentów bo nie mam zamiaru Ci wytykać palcem tych "opini". Ja chciałem Ci wskazać gdzie popełniasz błąd, no ale wiesz lepiej, droga wolna. Z mojej strony koniec tematu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał Siwy1982
    134k.
    Ale nie będę ryzykował wlewaniem rzadszego bo chyba różnica w potencjale nie warta ryzyka jeśli wyjdzie, że mechanik, gość w sklepie i znajomy od części mieli rację.
    to ja z 15W w silniku 1.7D do ktorego fiat nie wlewal i zalecal wlewac innego oleju niz mineralke przy przebiegu ok 300tys km jak nie lepiej wlalem 10W semi i tak smigam juz z 2,5 roku stale na 10W a kolega boi sie przy tak malym przebiegu wlac syntetyk u siebie
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał Siwy1982
    Na dodatek nie widzisz korelacji pomiędzy bzdurą a opinią
    A niby szanowny kolego wg Ciebie wyważona przez kogoś opinia nie może być bzdurna ? nie chcę już tu zacytować paru fragmentów bo nie mam zamiaru Ci wytykać palcem tych "opini". Ja chciałem Ci wskazać gdzie popełniasz błąd, no ale wiesz lepiej, droga wolna. Z mojej strony koniec tematu.
    Problem w tym, ze nie wykazałeś w żaden sposób gdzie popełniam błąd... napisałeś tylko, że zasłyszałeś opinie, że Magnatec szybko ścieka po parodniowym uruchomieniu silnika (czymś to poprzesz czy będziesz rozpuszczał takie brednie i herezje po forum?) i że opinie trzech ludzi, których znam od kilku lat to bzdura i żebym takich doradców szerokim łukiem omijał - i też niczym rzeczowym tego nie podparłeś.

    Jak na razie to Tobie się wydaje, że wszystko wiesz lepiej - i pewnie tak jest, więc w swojej wszech wiedzy - jak o coś pytam w temacie założonym przez siebie to odpuść temat i się nie wypowiadaj bo Twoja super wiedza mnie przerasta i nie potrafię jej ogarnąć ok?

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Problem w tym że to co napisałem o magnatecu to opinia mechanika który rozbiera silniki a nie gościa co całymi dniami plaszczy tyłek w sklepie. Nie wazne w tym wypadku czy sprzedaje oleje czy częsci. A który widzi jak wygląda wnętrze motoru po pracy na danym oleju jest chyba oczywiste.

    No ale skoro lubisz ładną naklejkę na bańce i to co piszą na ulotkach reklamówych a powtarzają sprzedający to już twój problem, napisałem już dwa razy że lejesz do silnika co chcesz.

    Zwróciłem uwagę że piszesz bzdury jakoby syntetyk był olejem rzadszym, no ale Ty nadal idziesz w zaparte.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    A ja napisałem, że opinia "lepiej zalać 10W" jest od trzech osób: mechanika, sprzedawcy i znajomego który załatwiał mi części. Widać co mechanik to opinia z reszta jak z każdym innych fachem.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-16, 21:55 ][/size]
    Gwoli ścisłości - mechanik sprzedawcy nie zna bo sklep z drugiego końca kraju i nawet nie wie skąd zamawiam.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Mi zaprzyjaźniony mechanik kiedyś mówił, że jeżeli silnik nie gubi oleju to jeździ się na synetyku do końca jego żywota, a jak coś się dzieje to wtedy leje się mineralny.

    Producent zaleca 5W-40 ale dopuszcza też 10W-40
    Półsyntetyczny jest tańszy niż syntetyczny, natomiast na pewno nie zgodzę się z decyzją mechanika, że lepiej lać 10W (zamiast np. 5W), jeśli nie ma potrzeby nie zmienia się oleju, jeździ się na takim, na jakim wyjechał z fabryki (klasa lepkości). Jeśli jeździł wcześniej na 10W to w porządku, ale na miejscu tego mechanika pierw spytałbym się na jakim oleju jeździł, jeśli kierowca nie wie, wtedy leje się uniwersalnie 10W-40

    Moje zdanie jest takie (podsumowywując ) jeśli autko jeździ od początku na np. 5W-40 lać 5W-40 do końca żywota silnika (koniec = duże wycieki, rozszczelnienia, branie oleju), jak nie wiadomo co było, zalać 10W-40.

    P.S. przebieg nie ma nic do gadania (ma trochę powyżej tak ok. 400k km.) co do zmiany klasy lepkości oleju silnikowego.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał Siwy1982
    Wszyscy tłumaczyli to tym, że syntetyk jest olejem rzadszym i będzie wyciekał bo silnik ma już spory przebieg, dodatkowo wlanie syntetyka spowoduje wypłukanie całego brudu, który zebrał się na dnie miski olejowej i znów trzeba będzie zmieniać.
    no dobra dodam swoje 3 grosze do tematu..

    jak pisalem wyzej zmienilem olej mineralny na ktorym silnik jezdzil od nowosci i wyjezdzil dobre 300tys km przebiegu na olej semi czyli pol synt. 10W, temat byl jednoglosny i teksty jakie lecialy na moje przymiarki do zmiany byly standardowe "chlopie co ty robisz, ten polsyntetyk rozszczelni Ci silnik i bedziesz mial wiecej wyciekow niz uszczelek jest w silniku" itp itp no ale prawda jest taka ze jesli silnik byl zalewany dobrym olejem i pilnowane byly zmiany oleju wedle zalecen producenta, czyli w przypadku 1.7d w tipo bylo to 7,5kkm to oprocz zapocenia na uczelce pok. zaw (wymiana uszczelki zalatwila sprawe) nic sie z motorem nie stanie, zaryzykowalem wlalem i nie zaluje tej decyzji do dnia dzisiejszego, na 10w od zmiany zrobilem pewno z 70tys km, silnik po zmianie oleju na 10W pracuje ciszej, miecej i w zimie wyraznie widac roznice przy odpalaniu przy duzych temp - na korzysc oleju 10W

    z tego co piszesz masz 134tys km, jest to malutki przebieg i w tej chwili gdybasz jaki olej zalac.. odpowiedz mi na takie pytanie, jakim olejem byl zalewany wczesniej?

    jesli chodzi o Selenie WR 5W40, olej ten ma bdb opinie, jtd i jtdm zrobily na nim naprawde duze ilosc km i mozna go smialo polecac i zalewac nim motory
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wg. mnie jak najdłużej powinno się jeździć na jak najrzadszym oleju, o ile odpuszcza go producent. Ale to Twój silnik i Twoje auto.
    Jakiś czas temu kumpel kupił vw golf 3 TDI 130km, wlaliśmy do niego olej do pompowtryskiwaczy (0W), i cały dolot pływał w oleju. Myśleliśmy, że poszło turbo a to był za rzadki olej. Dostał taki jak powinien nie pamiętam czy 5W czy 10W i śmiga do teraz bez wycieków.
    Tak samo już kiedyś mieliśmy ożywioną dyskusje na forum o "myciu silnika" od środka, czyli przepłukaniu silnika benzynowego ropą, a diesla olejem. Ja tak robię i w żadnym aucie nigdy nie miałem wycieku (poza zamarznięciem odmy i wyrzygania oleju bagnetem i simeringami).

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Cytat Napisał opti
    odpowiedz mi na takie pytanie, jakim olejem byl zalewany wczesniej?
    Właśnie tego nie wiem na 100%.
    Auto kupiłem od zaprzyjaźnionej firmy w ubiegłym roku bo zmieniali wszystkie samochody.
    Miało wtedy 119k km. Mój błąd był taki, że nie dopytałem o to przy zakupie a teraz to nikt tam nie pamięta tego kiedy olej był zmieniany i z jakiego na jaki. Wiem tyle, że poziom oleju był i jest prawidłowy, sam olej na "bagnecie" był brązowo czarny - teraz jest czarny.

    W bagażniku (w schowku) jest natomiast dolewka (1 litr) Mobil 1 do diesli 10W40 i stąd domniemanie, że zalany był 10W ale nie wiem tego na pewno. Dorzucić do tego fakt, ze to firma to pewnie lali tańszy. Z dolewki nie musiałem korzystać bo poziom oleju cały czas jest ok (nie ubywa).

    Jak się pytałem mechanika to mówiłem, że nie wiem co tam było lane wcześniej ale podejrzewam po dolewce w bagażniku, ze właśnie 10W - to powiedział, żeby nie wlewać 5W tylko 10W. To samo powiedział mi gość od którego zawsze biorę części i ten ze sklepu - tak czy inaczej wszyscy się pytali jaki był lany wcześniej i jak powiedziałem, ze nie wiem na pewno to powiedzieli, ze lepiej zalać 10W - i jak na razie nie mam podstaw, żeby im nie wierzyć.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    no to dobra.. wiemy juz ze prawdopodobnie byl lany olej 10W, wiemy tez ze nie lyka oleju.. teraz mi jeszcze powiedz czy wiesz i masz pewnosc ze olej byl zmieniany regularnie i co ile kkm w tym aucie?

    naturalna decyzja bedzie zalanie 10W bo wiadomo bedziesz mial mniejszego stresa i nie bedziesz musial gdybac czy dobrze zrobiles ze zaryzykowales itp

    jesli nie masz pewnosci co do regularnosci zmian oleju przez poprzedniego wlasciciela naturalna sprawa bylo by nie gdybac nad 5W i zalac semi, ja znalem cala historie autka bo kupilem je od bardzo dobrego kumpla, wiec ze zmienial olej regularnie no i postanowilem podjac ryzyko zmiany z mineralnego na semi i bylo warto.. tak jak pisalem jesli masz tylko poszlaki co i jak zalewali i co ile to zostan na 10W z tym ze nie koniecznie castrol.. polecil bym Ci bardzo dobry olej jakim jest Valvoline Max Life 10W40 Diesel..
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Cytat Napisał opti
    teraz mi jeszcze powiedz czy wiesz i masz pewnosc ze olej byl zmieniany regularnie i co ile kkm w tym aucie?
    Nie mam pewności bo nie wiem. Auto kupowałem to byłem napalony jak arab na kurs i pilotażu się nie pytałem. Silnik pracował cichutko, trzymał obroty etc.

    Powiem Ci tak.
    Tym autem jeździły trzy osoby w tym moja siostra, która mówiła, ze o samochody to tam raczej dbali (ale to kobieta więc pojęcie dbania ma dla niej inny zakres semantyczny). Podejrzewam, że raz na rok przynajmniej wymieniali to by wychodziło co 10k z hakiem bo auto jest z 20001r.

    Zdaje się, ze wszystko wyjdzie po tej wymianie jak spuszczą stary olej i wymienią filtr.
    Teraz wleję 10W a na przyszły rok jeszcze z kilkoma mechanikami pogadam o tym 5W.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał Siwy1982
    Teraz wleję 10W a na przyszły rok jeszcze z kilkoma mechanikami pogadam o tym 5W.
    i nic innego niz wiesz teraz Ci nikt nie powie, jak wiesz kazdy bedzie polecal bezpieczny wariant 10W, od Ciebie bedzie tylko zalezalo to czy podejmiesz stres zwiazany ze zmiana na 5W..

    tak czy siak jesli zalejesz dobry olej 10W i bedziesz wymienial go normalnie to autko bedzie smigac.. bo lepiej zebys wlal 10W i wymienial co 10kkm niz mialbys ciorac 20tys km na 5W ot takie jest moje zdanie
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Siwy1982
    Cytat Napisał opti
    odpowiedz mi na takie pytanie, jakim olejem byl zalewany wczesniej?
    Właśnie tego nie wiem na 100%.
    Auto kupiłem od zaprzyjaźnionej firmy w ubiegłym roku bo zmieniali wszystkie samochody.
    Miało wtedy 119k km. Mój błąd był taki, że nie dopytałem o to przy zakupie a teraz to nikt tam nie pamięta tego kiedy olej był zmieniany i z jakiego na jaki. Wiem tyle, że poziom oleju był i jest prawidłowy, sam olej na "bagnecie" był brązowo czarny - teraz jest czarny.

    W bagażniku (w schowku) jest natomiast dolewka (1 litr) Mobil 1 do diesli 10W40 i stąd domniemanie, że zalany był 10W ale nie wiem tego na pewno. Dorzucić do tego fakt, ze to firma to pewnie lali tańszy. Z dolewki nie musiałem korzystać bo poziom oleju cały czas jest ok (nie ubywa).

    Jak się pytałem mechanika to mówiłem, że nie wiem co tam było lane wcześniej ale podejrzewam po dolewce w bagażniku, ze właśnie 10W - to powiedział, żeby nie wlewać 5W tylko 10W. To samo powiedział mi gość od którego zawsze biorę części i ten ze sklepu - tak czy inaczej wszyscy się pytali jaki był lany wcześniej i jak powiedziałem, ze nie wiem na pewno to powiedzieli, ze lepiej zalać 10W - i jak na razie nie mam podstaw, żeby im nie wierzyć.
    No, i teraz wiadomo o co chodzi
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał Siwy1982
    W bagażniku (w schowku) jest natomiast dolewka (1 litr) Mobil 1 do diesli 10W40 i stąd domniemanie, że zalany był 10W ale nie wiem tego na pewno.
    Czy na 100% taki był lany to też nie możesz być pewny. Teraz jak zmieniałam olej to kupiłem selenie 5 butelek litrowych (taniej był), a ostatnio 5l bańkę, i na dolewki przelałem do starej litrowej buteleczki (wymytej i wysuszonej) żeby bańki nie wozić. W warsztatach bardzo często tak robią.
    Zalanie 10W będzie bezpieczniejsze, a 5W niesie pewne ryzyko ale za to silniczkowi będzie lepiej. W cenie żadna różnica bo dobry 10W kosztuje 120zł a syntetyk 150zł. Tak jak już kiedyś pisałem nie polecam oleju z netu. Ja za selenie 10W40 TurboDiesel 5x1l zapłaciłem 160zł wiec nie jest aż taka różnica tym bardziej że robi się to raz na rok.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Wiem, ze kupno takich rzeczy z netu to ryzyko.
    Sklep mam z polecenia (znajomy u nich olej kupił i nie było problemów).. zobaczymy.
    Dziś kurier przywiezie. I tak wszystko wyjdzie w praniu.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [szukam] Warsztatu który zająłby się wtryskiem Warszawa
    Napisany przez dzikuzly na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-10-2009, 20:17
  2. Kiedy spalanie będzie mniejsze?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 07-09-2009, 23:14
  3. bravo hgt przebieg 155tys jaki olej lepszy
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2009, 07:14
  4. Który olej lepszy?
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-04-2009, 14:56
  5. Poszukuje człowieka, który zna się na silnikach JTD!!
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kt ory silnik lepszy 1 9 jtd czy 1 6 multijet diesel fiat bravo 2

http://www.iparts.pl