Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Kilka problemów bravo  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997

    Kilka problemów bravo

    Witam, kupiłem wczoraj Fiata bravo 97r 1.6.

    1. Jest radio fabryczne, czy jak je wyciągnę można tam wsadzić normalne radio typu Pioneer? Czy trzeba kupić kieszeń specjalną?

    2. Problem z nawiewem, nie mogę ustawić go tak by wiał na raz na szybę przednią i na boczne, bo albo wieje szyba przednia + nogi, albo szyby boczne + nogi, w czym problem?

    3. Do wymiany mam wahacze przód + drążek jeden. Do allegro jest cały zestaw za ok. 250zl dwa wahacze, dwa drążki i dwa łączniki stabilizatorów. I pytanie czy długo zajmuje wymiana? We dwie osoby?

    4. Ręczny lichy, podciągnąłem w środku i coś tam łapie, lecz nie do końca więc pewnie do wymiany cylinderki + szczęki?

    5. Hamulce są ok ogólnie tylko jakoś taki pedał jest miękki co jakiś czas, czy trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy? Jeżeli tak to jaki płyn hamulcowy kupić?


    Chyba to wszytko. Dzięki za pomoc i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    1. Możesz wsadzić zwykłe radio 1din, jednak polecam kupić ramkę aby jakoś to wyglądało.
    2. A powinna działać taka opcja? Niech się wypowiedzą inni właściciele BBM bo ja już nie pamiętam ;/
    3. Doświadczony mechanik zrobi to w 2h, samemu może zająć na dużo więcej. No chyba, że każdy zajmie się jedną stroną to powinno pójść szybciej. Nie zapomnij ustawić zbieżności.
    4. Rozebrać bębny i zobaczyć co tam "słychać",
    5. Wymienić płyn, DOT4
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Ok, dzięki bardzo. Pytanko jeszcze o radio, czy pod radiem jest taka ramka?

    http://www.bartex-caraudio.com.pl/im...55033_rad3.jpg


    Drugie pytanie, chodzi o centralny zamek, mam z pilota ale pilot licho działa i chce wymienić centralke by mieć nowe piloty. Jaka centralka by się dobrze nadawała? Najlepiej linki z allegro poproszę. Mam też domykanie szyb.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    5. Hamulce są ok ogólnie tylko jakoś taki pedał jest miękki co jakiś czas, czy trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy? Jeżeli tak to jaki płyn hamulcowy kupić?
    Sprawdzić reduktor siły hamowania (tył, mogą być dwa - po jednym na stronę). Sprawdzić wężyki - jeśli fabryczne albo popękane z zewnątrz wymienić na nowe. Sprawdzić przewody hamulcowe, szczególnie z tyłu (widziałem auta z tego rocznika w których instalacja hamulcowa dosłownie rozpadała się w rękach).

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Ata a jak sprawdzić ten reduktor? I w razie czego po ile takie coś chodzi?


    I jeszcze jedno pytanko, mam elektryczne szyby i jedna szyba wolno chodzi jak by smarowania nie miała, więc trzeba rozebrać i nasmarować?

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    Ata a jak sprawdzić ten reduktor? I w razie czego po ile takie coś chodzi?
    Tłoczek ma się ruszać, i nie ma mieć wycieku płynu. Kosztuje jakieś grosze, 20-30 PLN (podwójny).


    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    I jeszcze jedno pytanko, mam elektryczne szyby i jedna szyba wolno chodzi jak by smarowania nie miała, więc trzeba rozebrać i nasmarować?
    Sprawdzić czy nic nie zardzewiało, bez rozbierania. Po zdjęciu tapicerki z drzwi dostęp jest, słaby ale jest. Można nasmarować, ale bez przesady, tylko tam gdzie smar był nałożony fabrycznie (smarowanie prowadnic i uszczelek nie pomoże). Sprawdzić czy silnik obraca się normalnie i czy dostaje pełne napięcie.
    Problem z niewłaściwą pracą elektrycznie podnoszonych szyb najczęściej jest spowodowany przez skorodowane styki (niekoniecznie przy silniku). Zdarza się że mechanizm źle działa, ale wtedy już na oko widać co jest uszkodzone (albo kupę rdzy wszędzie).

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Ok, dzięki. Te reduktory są z jednej i drugiej strony z tyłu tak? I to może być spowodowane tym, że pedał jest miękki? Tzn pierw odpowietrze układ a następnie zobaczę te reduktory.

    I jeszcze pytanko o radio wyżej, jak to jest? Jest ta kieszeń czy trzeba kupić?

    Przepraszam, że tyle pytam ale chce bym pewien co i jak.

    Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    A i jeszcze dwa problemy. Temperatura rośnie do dwóch kresek i dalej już nie idzie, ale grzeje normalnie. Drugi to świeci kontrolka od poduszki.

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    Te reduktory są z jednej i drugiej strony z tyłu tak? I to może być spowodowane tym, że pedał jest miękki?
    Użyj e-PER wpisując VIN, są dwie wersje tego układu. Na rysunkach będzie pokazane co i gdzie. Zapieczony regulator nie powoduje "miękkiego pedału", ale należy go sprawdzać przy każdej naprawie układu hamulcowego - zmienia działanie hamulców tylnych, efekty uszkodzenia mogą być dość niebezpieczne.

    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    I jeszcze pytanko o radio wyżej, jak to jest? Jest ta kieszeń czy trzeba kupić?
    Fabryczne radio nie ma normalnej kieszeni, to jest raczej ramka mocująca. Nie nadaje się do żadnego innego radia (chyba?). Złącz są typowe, tak że pełnej kieszeni (ze złączami/przejściówkami) nie trzeba kupować, chociaż może być tak że nowe radio będzie miał wejścia "uniwersalne" albo US (ale wtedy w kartoniku powinny być kable umożliwiające montaż w aucie UE).

    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    Temperatura rośnie do dwóch kresek i dalej już nie idzie, ale grzeje normalnie.
    Uszkodzony wskaźnik temperatury na desce, ten typ tak ma.


    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    Drugi to świeci kontrolka od poduszki.
    Uszkodzone albo odłączone poduszki. Trzeba podpiąć kompa pod złącze kontrolera AIBAG i sprawdzić błąd. Kontrolka może się też włączyć jeśli tablica wskaźników była odpięta przy podłączonym zasilaniu.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    Ok, dzięki bardzo. Pytanko jeszcze o radio, czy pod radiem jest taka ramka?
    To co widać na zdjęciu to już chyba zamontowana ramka, o taka:
    Ramka radiowa do radia Fiat Brava Bravo Marea (5796017657) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Ok, dzięki. Macie dobre piwo u mnie. W razie pytań będę jeszcze pisać. W sumie jeszcze jest jedna pierdółka. By otworzyć drzwi trzeba mocno pociągnąć klamki, te auto tak ma?

    I chce też wymienić sterownik centralnego zamka bo ten co mam to dość licho juz pilot działa.

    Ten będzie pasować? W sumie uniwersalny to powinien.

    STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA BLOW S40 26-107 GW 24 (5397534822) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Pogłubilem się na tym eperu nie wiem jak to sprawdzić. VIN wpisałem, dalem układ hamulcowy i dalej już nic nie wiem

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał diego1121 Zobacz post
    2. Problem z nawiewem, nie mogę ustawić go tak by wiał na raz na szybę przednią i na boczne, bo albo wieje szyba przednia + nogi, albo szyby boczne + nogi, w czym problem?
    nawiew.jpg
    Problem w tym, że fiaty mają taki, a nie inny podział nawiewu. Tak jak widzisz, nie można wybrać nawiewu czołowego + szyba. Inna sprawa, że nawiew na szyby boczne jest razem z szyba przednią - jest realizowany przez nawiewy przy lusterkach. Wszystko jest w instrukcji, łącznie ze schematem gdzie i kiedy ma dmuchać.

    Wszystkie poruszone problemy są szczegółowo opisane na forum.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2014
    Skąd
    Złotoryja
    Wiek
    21
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.6
    Rocznik
    1997
    Ok, dzięki. Czyli nie można ustawić nawiewu na boczne i czołową?
    Ostatnio edytowane przez diego1121 ; 06-12-2015 o 15:02

  16. #15
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Można. Ustawienie na symbol szyby skutkuje nadmuchem z podszybia, nawiewu środkowego nad radiem oraz małych nawiewów przy lusterkach bocznych.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kilka problemów z moją nową Mareą
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 31-07-2013, 07:00
  2. Kilka problemów z fiatem
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-10-2012, 20:16
  3. Kilka problemów.
    Napisany przez kamilukas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-04-2012, 16:11
  4. kilka problemów w samochodzie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-08-2011, 17:03
  5. [silnik] Fiat Bravo 1.9TD kilka problemów i pytań
    Napisany przez nfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-08-2010, 19:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl