Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999

    jtd 105 km płytki zaworowe czy ktoś to w ogóle robi ??

    witam
    tak czytam i szukam po internecie dlaczego 1.9 jtd może dużo palić i być słaby i chciałem się was zapytać czy regulacja luzu zaworowego w tej werjsi silnikowej jest hydrauliczna czy za pomocą płytek? czy taka regulacja ma sens moje auto odpala mniej więcej tak Fiat Bravo GT 1.9 JTD CF2 105 KM, sound engine! WWW.BBTP.PL - YouTube może ułamek sekundy dłużej ale jako tako większych problemów z rozruchem nie mam a biorąc pod uwagę podparte zawory słychać byłoby brak kompresji i długo trzebaby było kręcić jednak tak nie jest. czy takie odpalenie jak na filmiku to normalne czy jtd ma zaskakiwać od razu?.
    mam również pytanie wczoraj przeglądałem rury z turbo do ic jest idealna z ic do kolektora ssącego również brak pęknięć niepokoi mnie intercooler który jest lekko zaolejony i po przytrzymaniu auta na ok 4 tys obrotów przez chwile wydobywa się z niego tak jakby dym? rurę która idzie do ssącego pompuje na tyle że nie jestem w stanie jej zgnieść i w programie przy dodawaniu gazu do ok 4 tys obrotów wskazuje że turbina daje jakieś 1.4-1.6 bara a na jałowym ok 0.8bara
    świece mam sprawdzone są ok prąd do nich dochodzi auto generalnie jest nie zbyt zrywne duzo pali. odpinanie przepływki nie zmienia nic...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    luzy zaworowe sprawdzisz szczelinomierzem, regulacja juz sam nie pamietam, albo płytki, albo całymi szklankami, napewno niema hydro

    moim zdaniem to na początek poządna diagnoza. na odległośc to troche bedzie ciezko.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    na podpartych zaworach diesel raczej nie zapali w ogóle.
    Obiektywnie patrząc, szukasz na siłę jakiejś usterki a wszystko jest w porządku. To nie silnik elektryczny, że zawsze tak samo wystartuje. Na odpalenie, ma wpływ b dużo czynników, które za każdym odpaleniem, trochę inaczej się zachowują

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    ok ok ja to rozumiem i piszę że fiacik odpala ładnie i nie tu szukam problemu a w braku mocy i dużym spalaniu. turbina sadzi a auto nie chce przyśpieszać!!:/

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    może masz katalizator zapchany, albo tłumik któryś. Sprawdź ręką jakie masz spaliny na ciepłym silniku, jak bardzo gorące to zapchany wydech, jak ciepłe to ok.
    To może przyczyna problemów.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1,9 Jtd
    Rocznik
    12.1999
    Z tym odpalaniem to norma , mam dokładnie tak samo , że chwilę dłużej pokręci i odpali. Jak czytam Twój post , to mam wrażenie ,że opisujesz mój samochód , też nie dawno zauważyłem jakby minimalny spadek , może nie mocy , ale brakuje mu tego kopa , który był jeszcze dwa miesiące temu . Poza tym u mnie , czymś co mnie bardziej niepokoi jest fakt, iż przy przyciśnięciu mu do około 3000 obrotów , silnikowi brakuje gazu... Ja wiem , nie jest to auto sportowe , no ale wg mnie przy dociśnięciu pedała gazu do spodu , samochód powinien kręcić się co najmniej do 4000 obrotów , a tutaj jest maks 3200 i pustka pod nogą... Dzieje się tak na każdym biegu. Ale wracając do Twojego tematu: Rozruch okey , z opisu jaki podałeś nie wynika nic co by Cię mogło zaniepokoić , może gorsze paliwo nalałeś i to jest powód minimalnie gorszego przyśpieszenia Nie szukaj nic na siłę

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał gofer Zobacz post
    może masz katalizator zapchany, albo tłumik któryś. Sprawdź ręką jakie masz spaliny na ciepłym silniku, jak bardzo gorące to zapchany wydech, jak ciepłe to ok.
    To może przyczyna problemów.
    powiem Ci że jak sprawdzałem czy turbina daje i węże potrzymałem go chwilę na obrotach tak ok 4000 i miał silnik prawie 90 st to nie mogłem utrzymać ręki przy ostatnim wydechu bo tak parzyło.... ale kata nie ma wycięty

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał _Krycha_ Zobacz post
    czymś co mnie bardziej niepokoi jest fakt, iż przy przyciśnięciu mu do około 3000 obrotów , silnikowi brakuje gazu... Ja wiem , nie jest to auto sportowe , no ale wg mnie przy dociśnięciu pedała gazu do spodu , samochód powinien kręcić się co najmniej do 4000 obrotów , a tutaj jest maks 3200 i pustka pod nogą.
    no to tu to samo natomiast nawet po przekroczeniu 2500 ob rotów już moc ucieka... szukam na siłę bo auto dużo pali za 50 zł ciężko jest w tygodniu zrobić 80 km;/ i nie chce jechać auto 105 km powinno lepiej jechać a nie jak żółw

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał puzoniasty22 Zobacz post
    silnik prawie 90 st to nie mogłem utrzymać ręki bo tak parzyło....
    ale z tyłu sprawdzałeś ?
    to może któryś z tłumików się rozleciał i zatkał, ale nie namawiam do wymiany bo to już koszty są, lub sprawdzenie też trochę roboty kosztuje :/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1,9 Jtd
    Rocznik
    12.1999
    Za 50 zł masz niecałe 10 litrów , biorąc pod uwagę , że jest zimno , jedziesz jak rozumiem w mieście , to samochód ma prawo wiecej spalić , to nie jest silniczek 1,2 tylko 1,9 I nic nie daje , że jest to diesel , bo żeby diesel zaczął być oszczędny musi się nagrzać , a jeżeli robisz krótkie odcinki dziennie , to więcej pali , trudno Jednak ciekawi mnie fakt z tymi obrotami u Ciebie , może ktoś mądry i obcykany w tym temacie nam pomoże

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał gofer Zobacz post
    ale z tyłu sprawdzałeś ?
    to może któryś z tłumików się rozleciał i zatkał, ale nie namawiam do wymiany bo to już koszty są, lub sprawdzenie też trochę roboty kosztuje :/
    tak z tyłu za ostatnim tłumikiem bardzo gorące spaliny tyle że po przegazowaniu nie wiem czy po zwykłej jeździe też by tak gorące były

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    wątpię aby moja dziewczyna która delikatnie naciska pedał gazu mogła zrobić spalanie na poziomie 10 l;/ w jtd który w 7 max powinien się mieścić a w cale to nie takie miasto bo jestem z wioski i do miasta mam ok 10 km po prostej drodze z wyjątkiem 2 zakrętów na których trzeba się zatrzymać...wcale to spalanie nie jest kolorowe

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał puzoniasty22 Zobacz post
    też by tak gorące były
    trzeba by przejechać się bez tłumików i sprawdzić przyspieszenie
    a ile Ci pali w mieście?
    jaki masz rozmiar kół, nie masz przypadkiem z przodu większych niż zalecane?
    wtedy auto jest słabsze i oszukuje licznik (pokazuje mniej km niż się przejechało)

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał gofer Zobacz post
    trzeba by przejechać się bez tłumików i sprawdzić przyspieszenie
    a ile Ci pali w mieście?
    jaki masz rozmiar kół, nie masz przypadkiem z przodu większych niż zalecane?
    wtedy auto jest słabsze i oszukuje licznik (pokazuje mniej km niż się przejechało)
    co do spalania to opisałem to wyżej i to nie spalanie w mieście tylko raczej tak mieszane tyle że raczej odcinki po jakies 13 km
    kołą 14 na stalówkach na zime chyba 175/70 14 więc nawet gdyby się różniły profilem o 5 to wielkiej różnicy by nie było...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    sprawa jest jeszcze taka że pewnie wydaje się wam że przesadzam z tym spalaniem że może wskaźnik przekłamuje albo coś ale niestety tankuje regularnie co tydzień za 50 zł i przejeżdzany jest dystans ok 80 km dodatkowo autem jeździłem też w lecie i mając zatankowane np pół baku to widziałem w oczach jak wskazówka spada a przejechałem zaledwie parę km i jechałem wtedy w trasę ok 100 km więc wiem jaki ma apetyt na paliwo

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    no to faktycznie dużo pali, ja nie mam więcej pomysłów,
    ja tankowałem też długo regularnie po 50zł i przejeżdżałem 150-170km, a średnio mi pali 6,44
    Ostatnio edytowane przez gofer ; 20-01-2014 o 19:46

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    zobaczę faktycznie na te spaliny czy nie są gorące po zwykłej jeździe dobra wskazówka za którą dziękuję
    a i nie tankuję na jakiejś zwykłej stacji tylko na BP cały czas więc jakość paliwa jest ok
    Ostatnio edytowane przez puzoniasty22 ; 20-01-2014 o 20:00

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Do JTD polecam przelotowy układ wydechowy, i przeczyszczenie przepływomierza na zaś
    Uchol znany też jako Maciar


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo centralny w ogóle nie reaguje.
    Napisany przez BrysQ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-08-2013, 08:54
  2. Słabo grzeje, czasem w ogóle.N. termostat. Uszczelka?
    Napisany przez danielciagala na forum Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-12-2012, 10:06
  3. Jak to robią Polscy Handlarze
    Napisany przez lukq na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-08-2012, 17:33
  4. [osprzęt silnika] Płytki zaworowe
    Napisany przez zetrix666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2010, 12:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sprawdzanie luzu zaworowego jtd

1.9jtd 105km luzy zaworowe

regulacja lyzow zaworowych bravo jtd

marea jtd slychac zawory pod obciazeniem

turbine slychac przy 4000 obrotow fiat marea

jsk wyjac plytke zaworowa z jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl