Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD

    Jakiej firmy tarcze do Bravy 1,9JTD105 ?

    Witam
    Stanąłem przed koniecznością wymiany tarcz i klocków. W miarę tanio można kupić cały komplet firmy DELPHI. Czy tarcze i klocki tej firmy warto kupować, czy lepiej trzymać się od nich z daleka ?

    Od razu wspomnę, że jeżdżę raczej spokojnie i nie za szybko, nie potrzebuję wyczynowego sprzętu, ale nie chcę też montować byle czego.

    Pozdrawiam
    MS

    P.S. Czy da się wymienić tarcze bez demontowania zacisków ? Kiedyś radziłem sobie z wymianą klocków w innych moich samochodach, ale tarcz nie wymieniałem nigdy i w demontowanie zacisków wolałbym się nie bawić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Parę dni temu wymieniłem tarcze i klocki w swoim Bravo 1.8. Podobnie jak Ty nie jeżdzę wyczynowo, nie szarżuję chociaż czasem mam dzień gdzie lepiej aby hamulce mnie nie zawiodły . Wybrałem tarcze mikody gładkie nie wiercone i nie frezowane, do tego klocki Ferrodo.. Na pewno są lepsze zestawy np. Bremo czy ATE ale są droższe i dla normalnie jeżdżących taki zestaw jak kupiłem ja spokojnie wystarczy i będzie bezpieczny.
    Aby zdemontować tarcze trzeba ściągnąć zacisk - trzeba go również ściągnąć aby wymienić klocki. Potrzebny jest imbus (najlepiej na grzechotkę) 7 (ile to ja się za nim nie nabiegałem hehe - wszędzie 6 i 8 ) oraz klucz płaski 17.. Tarcze są na dwie śruby montowane do piasty.
    Pozdrawiam

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, tarcze mikody i klocki ferrodo, to bardzo dobre zestawienia, takie samo posiadam u siebie.

    Jeśli chodzi o ATE to chyba jedne z lepszych, jak nie najlepszych w przedziale klasy średniej.
    Brembo, jak ktoś kiedyś napisał, z nich pozostał już tylko napis, a nie parametry. Niestety odbiegają bardzo od tych które były produkowane kiedyś.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Czyli mam rozumieć, że od kompletu DELPHI mam się raczej trzymać z daleka ?

    Oglądałem na stronie MIKODY tarcze do mojej Bravy, ale na rysunku nie ma otworów na śruby mocujące, trzeba je samemu nawiercać ? Raczej mało prawdopodobne :-) O co chodzi ?

    I jeszcze pytanie odnośnie wymiany. Czy do cofnięcia tłoka potrzebne są jakieś specnarzędzia, czy daje się to zrobić ręcznie ? Oczywiście pomijam sytuację gdy jest to zapieczone, zatarte itp.

    Pozdrawiam
    MS

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wybrałbym mikode, dostępna jest nawet w sieci intercars, czy fota. Demontaż, a w zasadzie wymianę dokonasz przy dostępie do podstawowych narzędzi. Jak będziesz wymień przód, przyjrzyj się także tylnym hamulcom, czy nie potrzeba im np. przetoczenia, bądź wymiany.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Do cofnięcia tłoka wystarczą dwa wkrętaki/klucze/pręty - cokolwiek aby zrobić sobie dzwignię.. Nie jest to trudne. Ja robiłem to ze ściągniętymi tarczami i zaciskami tak więc przydał się kolega który mi ten zacisk ładnie trzymał.. Tarcze od mikody mają wszystkie potrzebne otwory.. Można zamawiać je ze strony - bez pośredników.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    No to zdecyduję się na polecany przez Was zestaw MIKODA/FERODO, tylko dopytam sie jeszcze MIKODY o te otwory, mam nadzieję, że mojej Bravie przejdą drgawki jakich dostaje przy hamowaniu powyżej 100km/h :-)

    Pozdrawiam
    MS

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Drgawki, mogą być spowodowane krzywą tarczą/tarczami, bądź np. źle wyważonymi kołami.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    maras, Ty się nie pytaj o otwory bo na 100% są wszystkie Dowód - moje zdjęcie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał lukq
    Drgawki, mogą być spowodowane krzywą tarczą/tarczami, bądź np. źle wyważonymi kołami.
    Stawiam na tarcze. Gdyby to była sprawa wyważenia kół to drgawki byłyby, choć mniejsze, również bez hamowania. Nie przekraczam raczej 140km/h, ale nawet przy tej przędkości toczy się gładko jak po stole, a jak tylko nacisnę hamulec to dostaje drgawek. Więc to raczej tarcze niż koła. Bębny, szczęki, cylinderki i samoregulatory z tyłu nowe, więc to raczej nie one.

    Pozdrawiam
    MS

    [size=2][ Dodano: 2011-05-14, 22:14 ][/size]
    Cytat Napisał byrrt
    maras, Ty się nie pytaj o otwory bo na 100% są wszystkie Dowód - moje zdjęcie
    No fakt, nie pomyślałem o tym :-)

    MS

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał maras
    Bębny, szczęki, cylinderki i samoregulatory z tyłu nowe, więc to raczej nie one.
    to wiem, ze nie one, chciałem podpowiedzieć byś sprawdził stan, ale skoro nowe to ok.
    Cytat Napisał maras
    Stawiam na tarcze. Gdyby to była sprawa wyważenia kół to drgawki byłyby, choć mniejsze, również bez hamowania
    szczególnie w dolnych partiach prędkości. Nie doczytałem wcześniejszego postu o tych drgawkach, że tylko przy hamowaniu.

    Zakładać mikody i cieszyć się hamulcami.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Kupiłem polecany komplet, tarcze MIKODA i klocki FERODO Premier. Tarcze faktycznie mają wszystkie potrzebne dziurki :-) ale zdziwiłem się nieco widokiem klocków. Materiał ścierny jest z góry i z dołu podcięty skośnie, prawdę mówiąc widzę coś takiego po raz pierwszy. Wszystkie rodzaje klocków jakie do tej pory kupowałem od początku dotykały tarczy całą swoją powierzchnią, a tu wygląda na to, że powierzchnia styku będzie się powiększać w miarę zużycia klocka. No pewnie tak ma być i tyle, ale tak z ciekawości zapytam, jaki jest cel tego podcięcia ?

    Pozdrawiam
    MS

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hmm nie wiem jak to wytłumaczyć, ale dla mnie to ma sens U mnie było tak samo..

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał byrrt
    ... dla mnie to ma sens ...
    Może i ma, tylko jaki ? Pytam tak z ciekawości, nie kwestionuję rozwiązania.

    MS

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ciężko mi to tak logicznie wytłumaczyć ale wszędzie w mechanice gdzie następuje najazd jakiejś części na inną stosuje się łagodne krzywizny. Chodzi o to aby jeden element łagodnie wszedł na 2gi a nie np. zahaczył się o jego krawędź. W wypadku tarczy, która jest na całej powierzchni taka sama to nie ma chyba znaczenia no ale jednak.. Poza tym taki zestaw chyba się szybciej dociera przez co szybciej łapie swoje ostateczne właściwości cierne.
    Może dorabiam sobie teorie - tylko nie bijcie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie sprzęgło do Bravy 1,9JTD105 ?
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2009, 15:42
  2. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 22:41
  3. [ukł. hamulcowy] MAREA Hamulce tył; Bębny na tarcze
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 10:38
  4. Tarcze zegarów INDIGLO?
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-12-2008, 11:04
  5. części do Bravy
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-06-2008, 07:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tarcze delphi opinie

klocki hamulcowe fiat brava 1 9jtd

jakie tarcze hamulcowe fiat bravo

tarcze hamulcowe fiat bravo 2007

rejestracja tarczy hamulcowej fiat brawa gdynia

fiat bravo wymiana tarcz hamulcowych

tarcze hamulcowe fiat BRAVO 2008

jakiej firmy tarcze

jaki imbus do zacisku marea

tarcze fiat bravo

fiat brava jakie tarcze i klocki

naprawa tylnych hamulcow fiat bravo2008

tarcze i klocki fiat bravo 1 9 jtd

jakie tarcze fiat bravo

jakie tarcze do bravo ii

brava jakie tarcze

fiat brava tarcze

tarcze brava

warto zalozyc tarcze na tyl fiat bravo jtd

fiat brava szczeki hamulcowefiat brava wymiana tarcz hamulcowych
http://www.iparts.pl