Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996

    Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

    Otóż od czasu do czasu nie pali mi jeden cylinder. Świece wymienione, kable wymieniane nieco ponad pół roku temu, główny podejrzany w tej chwili to cewka WN. Jak można sprawdzić cewkę domowymi sposobami? Dysponuję miernikiem elektrycznym.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    [COLOR="#FF0000"][SIZE=4][FONT=Palatino Linotype]„Nie jeździj szybciej niż umiesz myśleć ,a Twój Anioł Stróż latać...”[/FONT][/SIZE][/COLOR]

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Ten artykuł znam. Wie ktoś może ile powinna wynosić dla tej cewki rezystancja wtórna i pierwotna? I jak mierzyć pierwotną, bo wtórną z tego co wiem mierzy się na wyjściu cewki pomiędzy 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrem.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zgadza się. Uzwojenie pierwotne ma kilka omów, wtórne to jakieś kiloomy, ale nie pamiętam dokładnie. Ale rezystancja uzwojeń to nie wszystko - może się zdarzyć że cewka ma przebicie wewnętrzne które ujawnia się przy wysokim napięciu i pomimo prawidłowych rezystancji uzwojeń jeden gar nie pali - sam mam taką cewkę ;/

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Jutro pomierzę. Generalnie problem występuje po porządnym nagrzaniu auta. Myślicie, ze to cewka, czy może to być jeszcze coś innego?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Proponuje nagrzać silnik - jak wystąpi zjawisko to zdejmować po kolei fajki aby upewnić się który gar nie pali, a następnie spróbować podłączyć niepalący gar kablem od sąsiedniego (zamieniając również na cewce). Silnik przez chwile będzie chodził na dwóch - ale nie powinien zgasnąć. Tylko uważaj bo może prąd kopnąć (niegroźnie). Jeśli zamiana nic nie da wiadomo że walnięta jest cewka(przy założeniu, że masz sprawne świece). Z resztą - jeśli to by była wina świec to po zdjęciu fajki iskra by waliła już przez powietrze.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Wychodzi mi na to, że to jednak cewka. I teraz pytanie jaką kupić, bo generalnie mam 2 opcje. Używka oryginalna z gwarancją rozruchową za 70zł lub CEWKA ZAPŁONOWA FIAT MAREA PALIO PUNTO SCUDO SIENA (3170746951) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2013
    Skąd
    Smardzewice
    Postów
    4
    Auto
    punto 1,9 jtd
    Rocznik
    2001
    Witam kolego! Nie pamiętam dokładnie czy w twoim przypadku są dwie cewki ale jeśli tak to nie chodził by Ci silniczek na dwóch garach jeśli by to miała być cewka,a moim zdaniem powinieneś podpowiedzieć czy przy wyższych obrotach silnik pracuje raczej równo

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Podpatrzyłem tą cewkę i moim skromnym zdaniem jeśli problem jest na jednym cylindrze to nie jest wina cewki

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    bierz cewke gdzie se swojego miasta aby moza było łatwo rekalamowac ile kosztuje u ciebie taka cewka ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2013
    Skąd
    Smardzewice
    Postów
    4
    Auto
    punto 1,9 jtd
    Rocznik
    2001
    Podpowiedz jak to jest na wyższych obrotach z twoim silnikiem

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Obroty na wyższych są jakby "rwane"
    Po porządnym nagrzaniu auta, 2 cylindry nie palą. Kable i świece sprawne.

    Obydwie cewki w moim mieście, używka oryginalna 70zł, nówka zamiennik 84zł

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    na używke jak znam życie dadzą ci 14 dni gwarancji - na zamiennik 2 lata - wybór należy do ciebie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    Łomża
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    1996 1.6 16V
    Ja w swoim bravo wymieniłem już 3 razy cewkę przejechałem nim 120 tyś, teraz jest ponad 210 tyś,
    zawsze był taki objaw ze zaczął słabnąć , zapalała się czerwona kontrolka od silnika.
    za każdym razem padało wyjście na dwa gary...
    A od czego one padały , to cholera wie...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    na używke jak znam życie dadzą ci 14 dni gwarancji - na zamiennik 2 lata - wybór należy do ciebie

    Co racja to racja, na używkę tylko gwarancja rozruchowa, tak myślę, że nie warto ryzykować nawet jeśli tam oryginały mają.

    Czy przy padniętej/padającej cewce powinno coś wywalić na komputerze?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marcinex Zobacz post
    Witam kolego! Nie pamiętam dokładnie czy w twoim przypadku są dwie cewki ale jeśli tak to nie chodził by Ci silniczek na dwóch garach jeśli by to miała być cewka,a moim zdaniem powinieneś podpowiedzieć czy przy wyższych obrotach silnik pracuje raczej równo
    Cewka jest jedna podwójna i ma dwa podwójne uzwojenia wtórne a co za tym idzie JEST MOŻLIWE uszkodzenie 1/2 uzwojenia i nie pali jeden gar. Sam mam taką cewkę
    Jeśli padnie któreś z wtórnych uzwojeń komputer tego nie wykryje.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat marea 1.8 16 v problem z cewką zapłonową
    Napisany przez Radwik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-03-2011, 16:41
  2. Jak sprawdzić czujnik ABS
    Napisany przez franek_89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-11-2010, 07:34
  3. Chce kupic ducato ale jak sprawdzić VIN???Pomocy
    Napisany przez mabi-LODZ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-09-2009, 09:17
  4. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 21:09
  5. co sprawdzić i wymienić?
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-11-2008, 17:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic cewke zaplonowa

jak sprawdzic cewke w samochodzie

jak sprawdzic czy cewka jest dobra

jak sprawdzic cewke zaplonowa czy jest dobra

cewka fiat brava 1.2jak sprawdzic cewke bravo 1.4jak sprawidz cewke wnjak sprawdzic cewke miernikiemjak sprawdzic cewki zaplonowe w fiacie paliojak samemu sprawdzic cewke zaplonowo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl