Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 37 z 37
  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wg informacji znalezionych w necie, roznica na poszczegolnych cylindrach nie powinna przekraczac 10% od najwyzszego odczytu, czyli zgodnie z ta zasada moja glowica kwalfikuje sie do roboty
    Albo pierścienie na tłoku
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wypluj te slowa auto oleju nie bierze, na czarno nie dymi. dzis kompreche mierzono na zimnym 11;11;11;9,5. Trzech mechanikow obstawia glowice. zaden o pierscieniach nie wspominal. chyba wiedza co mowia ale zeby byc bardziej w temacie, uslyszalem dzisiaj ze powodem moich wszystkich problemow jest... instalacja LPG mam jechac na jej gruntowany przeglad. zwlaszcza od strony elektrycznej.

    ok, to teraz kto mi bedzie w stanie wytlumaczyc w miare jasno jak wyglada kwestia dzialania biegu jalowego przy okazji sekwencyjnej instalacji LPG? jak to sie odbywa i co odpowiada za wolne obroty na gazie?

    a bardziej w temacie, a wlasciwie do jego autora - jesli bedziesz zakladal instalacje LPG omijaj szerokim lukiem listwy wtryskowe Valtek 3 OHM (czerwona). zainwestuj w troche drozsza listwe Matrix HD344, ktora polecal mi jeden z lepszych specow od lpg na forum elektroda. Valteki byc moze sa tanie w zakupie, ale mniej precyzyjne w dzialaniu a po roku dwoch, w zaleznosci od przebiegow sa do wyrzucenia, ewentualnie do regeneracji. wlasnie tanie podzespoly jak i niezbyt profesjonalny montaz, to wg goscia pierwszy gwozdz do trumny dla naszych silnikow.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-10-2011 o 20:42

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Sekwencyjna instalacja gazowa działa tak, że jeśli w jakimś konkretnym stanie czujników silnika komputer benzynowy chce otworzyć wtryski na np. 4 ms, to komputer gazowy musi przeliczyć te 4 ms tak, żeby zostało wstrzelone dokładnie tyle samo gazu co benzyny podczas tych 4 ms (tyle samo w sensie energetycznym). Krótko mówiąc przelicza jedynie model wtryskiwaczy, żeby podawały odpowiednią ilość paliwa.
    Za wolne obroty, zwiększanie dawki paliwa podczas ssania itd. odpowiada w dalszym ciągu komputer benzynowy.
    Załóżmy, że instalacja gazowa jest tak wystrojona, że dawka paliwa jest ciągle za uboga: wówczas sonda lambda daje ciągle sygnały o zbyt ubogiej dawce, komputer benzynowy to widzi, zmienia odpowiednio czasy wtrysku (wprowadza korekty), co widzi też komputer gazowy i odpowiednio to sobie przelicza. Kiedy rozpoznać, że instalacja jest źle wystrojone? Zaraz po przełączeniu benzyna/gaz lub odwrotnie jest duża różnica w funkcjonowaniu silnika np. na wolnych obrotach pracuje niestabilnie, a wciśnięcie gazu spowoduje zgaśnięcie silnika. Większość porządnych gaziarzy wzywa klienta na "regulacje" po 1000 km i wtedy porównuje sobie na ciepłym silniku czasy wtrysku na benzynie i na gazie, na postoju i podczas jazdy (wszystko widać w oprogramowaniu od komputera gazowego po podłączeniu laptopem). Jeśli czasu są bardzo podobne to wszystko jest ok, mapa się nie ma prawa rozjechać (jakkolwiek np. któryś z elementów gazowych się może zacząć starzeć np. wtryskiwacze i wtedy wypadałoby ponownie zrobić regulację).

    Warto tu zaznaczyć, że niewiele jest wtryskiwaczy na rynku które się nie rozjeżdżają (znaczy też się trochę rozjeżdżają, ale bardzo nieznacznie) po 100 tys. km. Na lpg-forum jeden z użytkowników testował wtryskiwacze po różnych przebiegach i można sobie popatrzeć które są dobre, a które są słabe (np. bardzo modne ostatnio wtryskiwacze Hana nie zostały jeszcze przetestowane... są zbyt krótko na rynku i nikt nie zrobił dużego przebiegu).

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w takim razie u mnie wszystko dziala prawidlowo. no prawie wszystko po przelaczeniu z benzyny na gaz na biegu jalowym nic sie nie dzieje. zadnej roznicy. to samo w czasie jazdy. dzis odebralem auto od mechanika. udalo sie w znacznym stopniu zlikwidowac problem z obrotami po wcisnieciu sprzegla. tzn. problem wystepuje, ale tylko czasami i tylko na LPG. na benzynie wszystko na razie dziala prawidlowo. przynajmniej dzisiaj. mechanik stwierdzil, ze w takim razie jest to problem zwiazany z:

    1. nieprawdlowo podlaczona instalacja LPG (blad cewki)
    2. kwestia regulacji gazu (autoadaptacja)
    3. uszkodzony komputer LPG

    ja bede chcial jeszcze skrocic dlugosc wezykow od listwy wtryskowej do nypli na kolektorze ssacym i podmienic na probe reduktor gazu jesli wszystkie wczesniej wymienione zabiegi nie odniosa skutku. znalazlem wlasnie w necie przypadek Forda Mondeo, w ktorym wystepowaly podobne hece z obrotami. po kilkunastu wizytach u mechanikow, wydaniu sporej sumy na kilka nietrafionych czesci, w koncu koles wymienil reduktor. i to byl strzal w przyslowiowa 10 (dla zainteresowanych link)
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-10-2011 o 21:16

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Pamiętaj, że jeśli skrócisz długość wężyków to trzeba ponownie zestroić instalacje, bo zmieni się charakterystyka wtryskiwaczy.

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wiem, wiem. bede to robil u gazownika, ktory bardzo polubil moje auto

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A czy zna ktoś dobrych gazowników na terenie śląska?
    Ojciec prosił mnie o to.. Sam tam już nie mieszkam ;]


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Jaka instalacja gazowa?:)
    Napisany przez Misiek213 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 212
    Ostatni post: 23-12-2013, 20:08
  2. instalacja powietrza
    Napisany przez czorny na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-10-2009, 16:24
  3. [drzwi] instalacja klamki
    Napisany przez madderr na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-06-2009, 21:13
  4. Instalacja LPG
    Napisany przez Dishman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-06-2009, 08:55
  5. [alarm] immobilizer instalacja...
    Napisany przez Myszor na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-04-2009, 11:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

koszt instalacji gazowej fiat bravo

instalacja gazowa fiat brava 1.2 16v

fiat brava instalacja gazowa 1.2

instalacja gazowa do fiata brava

fiat brava 1.2 lpg

brava 1.2 16v schemat gazu

instalacja gazowa fiat brava 1.2 16v cena

fiat brava 1.2 gaz

fiat brava 1.2 instalacja gazowa

fiat 1.2 16v instalacja gazowa

gaz do bravy 1.2 16 v

auto gaz do fiata bravo forum

fiat brava 1.2 16v gaz

instalacja gazowa bravo

brava 1.2 jaka instalacja gazowa

koszt instalacji gazowej 1.2 bravo

brava 1.2 sekwencja regulacja

fiat brava 2007 jaka cena

fiat bravo 1.2 16v gaz

linka przyspieszenia bravo 1.2

bravo ii z gazem opinie

instalacja lpg do fiata brava 1.2 16

jaka instalacja lpg najlepsza do brava 1.2 16v

bravo 1.2 16v gaz instalacja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl