Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 67
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    u mnie grzeje bardzo dobrze i jak pisałem wcześniej i kolega pisał po paru km mam ogień i nie da się wytrzymać.
    co do nagrzewnicy to mam na sprzedaż z 1,6
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja zawsze rano jak jade to mam ogrzewanie na min aby silnik sie szybciej zagrzał dopiero jak sie wskazówka podniesie w okolice 1/4 to włączam ciepłę powietrze ale w zeszłym roku zauważyłem że na postoju przy uruchomionym silniku dam ogrzewanie max to leci letnio ciepłę powietrze a jak dodam gazu tak w okolice 2k rpm to leci wrzątek który topi wrecz kratki ciekawe czy to wina pompy czy TTTM
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    TTTM
    A co to
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    TTTM - Ten Typ Tak Ma
    byrrt - na gazie silnik mi się znacznie dłużej grzeje.
    Inna sprawa to taka, że montowane były dwie wielkości nagrzewnic, nie pamiętam tylko czy to było uwzględnione obecnością klimy czy nie. Możliwe że na szybkość nagrzewania ma wpływ właśnie ten aspekt.
    Pewnym jest też że 1.4 ma chyba najlepszą sprawność cieplną , gdzieś te litry przepalonego paliwa muszą iść, a w tym przypadku idzie w temperaturę .
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 07-11-2011 o 19:17
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    byrrt - na gazie silnik mi się znacznie dłużej grzeje.
    a to logiczne gdyz jak zapewne wiesz sporo ciepła pochłania reduktor gdy rozpręża gaz

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Niby tak, a wyższa temp spalania gazu gdzie wtedy się podziewa? ;>
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    a wyższa temp spalania gazu gdzie wtedy się podziewa?
    idzie w wydech
    a tak serio to myślę że nie jest wprost proporcjonalna do tego ile zużywanego jest ciepła do rozprężenia. zresztą jak silnik jest cieplejszy to zaraz ci wentylator się załączy więc temperatura silnika pozostaje taka sama

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    a to logiczne gdyz jak zapewne wiesz sporo ciepła pochłania reduktor gdy rozpręża gaz
    Parownik.. Ok tyle, że na gazie samochód ma gorsze smarowanie - i naprawdę da się to odczuć.. Kolega w Focusie MK1 1.8 16V z sekwencyjnym gazem jadąc na autobanie mówił, żę np. 150km/h nie da rady na gazie jechać bo mu się silnik przegrzewa.. Na paliwie elegancko trzyma temp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    150km/h nie da rady na gazie jechać bo mu się silnik przegrzewa
    dziwna sprawa z tym przegrzewaniem jakoś ciężko mi to ogarnąć że to wina gazu. może bardziej jego ustawienia w to bym uwierzył juz choć z drugiej strony po to ma się chłodnicę żeby chłodziła więc może tu ma ten kolega problem

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kurde seth uwierz że nie Moja byłą firma z której właścicielem tego auta jest jeden z szefów projektowała sekwencyjny sterownik gazowy do auta.. O gazie swego czasu trochę się dowiedzieliśmy, z niejednym bolkiem z polski i za granicy rozmawialiśmy.. Auto było zestrajane bardzo dokładnie - mapy dobierane nawet na hamowni były. Wykresy spalin idealne, silnik chodzi super, spalanie normalne.. To nie jest żadna kwestia ustawień. Temperatura spalania gazu jest wyższa od paliwa.. Paliwo de fakto trochę chłodzi cylindry, gaz niestety już nie. Proponuję pogadać z jakimś lepszym gazownikiem to potwierdzi tę teorię..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    Wola (pow. pszczyński)
    Postów
    111
    Auto
    Marea Weekend 1,8 16V + LPG Stag 4 2001 - bez OBDII:(
    temperatura gazu jest 1,5x większe niż benzyny co jest potwierdzone. co za tym idzie ma prawo grzać a nawet przegrzewać silnik, ja tym sposobem wymieniałem głowicę w poprzednim aucie, wypalone zawory...
    ---===M.U.R.C.I.N.===---

    był Golf III 1997 1,8gt
    była Brava 1997 1,6 16v
    był Peugeot 206 1999 1,4 8v
    i powrót do korzeni
    jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Znowu schodzi na offtop i gaz

    Cytat Napisał murcin Zobacz post
    temperatura gazu jest 1,5x większe niż benzyny co jest potwierdzone
    W momencie rozprężania na pewno nie

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    może bardziej jego ustawienia w to bym uwierzył
    Tu się zgodzę, parownik ma pewną wydajność i powyżej pewnych obrotów silnika wydajność ta się kończy dlatego bardziej zaawansowane sterowniki mają przełącznik na noPB powyżej jakiejś tam prędkości obrotowej silnika, po to aby właśnie nie przegrzewać silnika i wypalać zaworów zbyt ubogą mieszanką lpg-powietrze.
    Uboga mieszanka LPG-powietrze potrafi rozgrzać kolektor wylotowy do czerwoności.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    na gazie samochód ma gorsze smarowanie
    A wy znowu o tym smarowaniu. Mgła olejowa lecąca z odmy do kolektora dolotowego zapewnia wystarczające smarowanie wszystkich elementów od przepustnicy po wtryskiwacz i zawory bez względu na to czy napędzasz auto benzyną, propan-butanem, wodorem, metanem, alkoholem etylowym.
    Wszystko rozbija się o niewłaściwą regulację gazu, bo każdy myśli, że jak przykręci o pół obrotu śrubę na parowniku to nic się nie stanie. Na krótką metę faktycznie nic się nie dzieje oprócz niższego spalania, na dłużą wychodzą kwiatki typu przegrzewający się silnik, dziury w gniazdach zaworów i kolektor wydechowy który prawie płynie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to może kończmy ten temat bo to faktycznie nie miejsce.
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    A wy znowu o tym smarowaniu.
    ja już sie z tego wyleczyłem

    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    sterowniki mają przełącznik na noPB powyżej jakiejś tam prędkości obrotowej silnika
    ti też już było gdzies poruszane.
    najogólniej wracając do tematu jak się slabo grzeje to najprawdopodobniej termostat do wymiany

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Termostat, zamulona nagrzewnica, TTTM.
    Dla tych co zimno polecam włącze zamkniętego obiegu powietrza - wtedy to dopiero piekarnia. A i ważna sprawa to taka aby pasażerowi zbytnio kopyta nie "dochodziły"
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    waho. w moim przypadku ewidentnie TTTM bo nagrzewnica nowa, nowy płyn i termostat i jest ZIIIMNO.. Ja już o dochodzeniu nie mówię, ale nawet odmrozić giczał nie idzie w rozsądnym czasie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku
    Napisany przez slimek83 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2012, 19:38
  2. Fiat Uno 1.4 i.e. gaśnie na ciepłym silniku
    Napisany przez abarth_87 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-04-2011, 12:06
  3. Dziwny gwizd na ciepłym silniku.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 18-11-2010, 20:01
  4. Blokada kół w ciepłe dni
    Napisany przez adrianikus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-06-2010, 18:45
  5. problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-01-2010, 10:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

letnie powietrze fiat

fiat bravo jtd ile sie nagrzewa

golf3 1.8 grzeje sie jak szybciej jedzie

powoli se nagzewa silnik golf 3

letnie powietrze golf iii

silnik wolno sie nagrzewa lancia lybra sw

brak cieplego powietrza golf iii

golf 3 nie leci cieple powietrze

golf2 wolno sie nagrzewa

fiat marea weekend grzeje sie w lecie a w zimie sie nie zagrzewa

odpychanie nagrzewnicy golf iii

przyslanianie chlodnicy w fiat brava

fiat brava brak cieplego powietrza

fiat brava 1.9 75 jak dlugo sie nagrzewa

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl