Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 95
Like Tree2lubi to!

Temat: I poszedł wałek ;(  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2011
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    26
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.4 98r
    Witam wszystkich ,niedawno po wymianie wałka i kilku zaworów znów powtórzył się znajomy klekot jakby zawór znowu nawalił. Chciałbym się zapytać czy jest możliwość samemu zrobić zawory i co jest do tego potrzebne?Czy muszę jeszcze raz kupować uszczelkę i planować głowicę?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    przy wymianie zaworów niestety trzeba głowice ściągać a co za tym idzie planowanie jest wskazane i naturalnie uszczelki nowe bez dwóch zdań.
    jeśli umiesz ustawić rozrząd to i ze zmiana zaworów może sobie poradzisz. najtrudniej będzie ci zacisnąć sprężynę na zaworze i zdjąć 2 połówki blokad a potem jego założenie

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2012
    Skąd
    łodz
    Wiek
    27
    Postów
    2
    Auto
    ar155
    a może taniej cię wyniesie zmiana silnika.np już na coś większego

  5. #49
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sikor155 Zobacz post
    a może taniej cię wyniesie zmiana silnika.np już na coś większego
    zmiana silnika nie jest tańsza bo wypadałoby zmienić olej i rozrząd a do tego nie wiemy co kupujemy. zmiana na większy nie jest taka prosta i tania. wiąże się z tym wymiana zacisków hamulcowych i kwestia pasowania skrzyni i wymiany półosi. droga zabawa

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2012
    Skąd
    bartoszyce
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    bravo
    Witam ,w moim 1.4 wykonalem ostatnio remont glowicy , tzn zakupilem nowy walek + dzwigienki ,uszczelniacze zaworowe , dotarte zawory , portowane kanaly w glowicy. Magistrala zostala przerobiona , otwory rozwiercone na 0.8mm ,zamiast słynnych gumek wytoczone zostaly uszczelnienia z teflonu , zasilanie magistrali olejem czyli rurka wchodzaca w glowice zostala ocynowana dzieki temu weszla w otwor ciasno i nie ma tam zadnych wycieków .Magistrala przed przeróbką zostala wyczyszczona chemicznie w roztworze alkaliów ,nastepnie wyplukana pod cisnieniem . Po remoncie przejechane juz ok 1000km i nie ma absolutnie zadnych problemow, magistrala idealnie smaruje walek , nie zatyka sie ,nie zaswieca sie kontrolka oleju co wedlug niektorych ma sie dziac po rozwierceniu magistrali.Silnik po uruchomieniu zalany polsyntetykiem , teraz jezdze na pelnym syntetyku silnik ma 160tys km przebiegu . Remont wyszedl ok 1000zł , lecz teraz autko wdziecznie rwie do przodu.Jesli ktos jest ciekawy chetnie opisze szczegóły przeróbek ,mam nawet drugi komplet teflonowych"gumek"

    pozdrawiam sebeq

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Koledzy nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem więc napiszę tutaj jedno pytanie.
    Interesuje mnie problem z wałkiem rozrządu, wszędzie czytam o 1.2 i 1.4 a jak to jest w 1.6 16v? co ile trzeba wymieniać

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jak sie zużyje to sie wymienia. nie ma na to reguły. wszystko zależy od eksploatacji

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Wiem wiem tylko najczęsciej na forach sa opisane przypadki w 1.2 i 1.4 myslalem tylko ze 1.6 wałki maja dłuższą żywotność

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał damiano860 Zobacz post
    myslalem tylko ze 1.6 wałki maja dłuższą żywotność
    No i dobrze myślałeś, problemy w wałkami mają przeważnie silniki 1.2 i 1.4 i nie jest to problem samego wałka a magistrali olejowej odpowiedzialnej za jego smarowanie.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,542
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to może napiszcie jakie są objawy wytartych krzywek wałków rozrządu

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    to może napiszcie jakie są objawy wytartych krzywek wałków rozrządu
    Na forum piszą, że są metaliczne odgłosy z pod pokrywy silnika ale u mnie tez takie były lecz okazało się że poluzowała się osłona kolektora i to ona się tłukła.
    Ale nie wątpię, że w innych przypadkach może to być wałek

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2012
    Skąd
    bartoszyce
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    bravo
    Objawy takie ze silnik głośno klepie ,stuki dochodzą oczywiscie z glowicy , do tego brak mocy . Postaram sie w tym tygodniu wrzucic fotki mojej przerobionej magistrali olejowej , przerobiona jest tak iz do kazdej sekcji doplywa olej w identycznym cisnieniu . W oryginale glowna linia oleju jest bodajze na drugiej sekcji i z niej olej plynie do innych poprzez zwezenia w punktach mocowania magistrali ,w mojej kazda sekcja ma swoją linie zasilania olejem . Pomysł sie sprawdził w moim jak i kilku samochodach w ktorych zastosowalismy przerobione magistrale .

    sebeq

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Witam kupiłem Fiata Bravo z silnikiem 1.4 12v i mam metaliczne odgłosy pod maską. Przejechałem juz 100km dzwięk jest cały czas ten sam. Jutro moze nagram filmik poprzedni własciciel mówił ze wymieniał cały wydech i wydaje mi sie ze to klepie osłona kolektora, ale nie jestem tego pewny obawiam sie ze to wałek. Czy szlifiarz moze mi pomóc w tej sprawie? próbował ktos szlifowac krzywki na ostrzejsze ? mam przebieg 132tys i samochód był uzytkowany cały czas spokojnie.

  15. #59
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tak na sam początek to myślę że twoje auto 132 tyś to nie ma bo to raczej nie możliwe. kolejna sprawa to raczej to nie jest osłona a szkoda bo tanio byś to naprawił. Z tego co napisałeś to pewnie masz problem z wałkiem. ja bym sobie na spokojnie ściągnął pokrywę zaworów i obejrzał to na spokojnie. sprawdź też poziom oleju

  16. #60
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,542
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał uchol Zobacz post
    Witam kupiłem Fiata Bravo z silnikiem 1.4 12v i mam metaliczne odgłosy pod maską...
    taka rada na przyszłość. kupując auto nie śpiesz się. najmniejsza wątpliwość to powód żeby spojrzeć na auto bardziej krytycznie, a nawet daj sobie z nim spokój. jak kupowałem auto, poprzedni właściciel też zapewniał że wibracje z okolic wydechu to poluzowany zaczep. jak się później okazało to nie zaczep tylko katalizator kwalfikujący się na złom.
    z tego co się orientuje, regeneracja wałków rozrządu polega na ich napawaniu w celu usunięcia powstałych wgłebień, a następnie szlifowaniu. nie wiem jaki jest koszt takiej usługi i czy jest to opłacalne. musisz poszukać firmy zajmującej się kapitalkami silników.


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

camshaft int opinie

camshaft opinie

wytarty walek rozrzadu objawygumki magistrali olejowejwytarte panewki walka rozrzadu fiatmagistrala olejowa fiat brava 1.4 12vuszczelniacze magistrali olejowej do fiata brawa 14 12v ceny wyciek oleju walek rozrzadu fiat brawo 1 4 12veper fiat chomikuj ustawienie samoregulatora fiat2fiat bravo gumki przy przewodach w silniku
http://www.iparts.pl