Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 93
Like Tree2lubi to!

Temat: I poszedł wałek ;(  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ciężko powiedzieć na ile Ci wystarczy wałek, może być 1kkm a może być że i 100kkm przejedziesz i tez nic się nie stanie. W przypadku tego silnika przyczyna awarii uładu smarowania, która przyczynia się do wytarcia wałka, chyba jeszcze nie została do końca odkrta, jedni twierdzą że to wina zapychającej się magistrali, inni że uszczelniacze magistrali kończą się z wiekiem a przez to jest słabe smarowanie, a jeszcze inni że to wina niedopilnowania regularnych (co 10kkm) wymian oleju wraz z filtrem. Na pewno sam olej ma tu duże znaczenie, ale ciężko mi powiedzieć który będzie najlepszy.
    Ogólnie jest tak: jednemu pada co chwila, a drugi przejeździ 300tys km bez wymiany.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Ale nie ma jakieś korekty tej magistrali? Przez tyle lat nic nowego nikt nie wymyślił? Olej jaki lać? Syntetyk pewnie. Olej miałem wymieniany ok. 4 tys. km temu, bo tyle km minęło od zakupu. Możliwe, że wałek był wytarty już wcześniej.
    Zatem obstawiałbym raczej, że magistrala się zapycha. W ogóle mnie ten "pajączek" nie przekonuje, jakieś to takie cieniutkie, wzięliby grubsze otwory porobili, a nie taką zabawkę wsadzili do środka.

    No i jak to kontrolować, żeby mieć pewność, że smarowanie jest dobre?

  4. #33
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Dishman
    Ale nie ma jakieś korekty tej magistrali? Przez tyle lat nic nowego nikt nie wymyślił?
    Co śmieszniejsze to dokładnie to samo rozwiązanie jest w 1.9 TD i tam takich szopek nie ma tyle że TD jest jeden wałek i napędza 8V, a u nas jednym wałkiem 12V i ponoć to fiat ostro spier...
    Cytat Napisał Dishman
    Olej jaki lać? Syntetyk pewnie.
    Też nad tym myślałem, tylko pytanie czy nie wypłucze za dużo i nie zrobi się gorzej niż jest.
    Cytat Napisał Dishman
    wzięliby grubsze otwory porobili,
    Otwory z tego co pamietam są 0,3cm, niektorzy praktykują rozwiercanie na 0,5 i w ów czas nie ma zapychania, ale za to jest za małe ciśnienie oleju na wałek i przez co praktycznie wracamy do punktu wyjścia, chyba że da się jakąś mocniejszą pompę zaadoptować to bym się pokusił na taki manewr.

    [size=2][ Dodano: 2009-05-24, 01:10 ][/size]
    Cytat Napisał Dishman
    No i jak to kontrolować, żeby mieć pewność, że smarowanie jest dobre?
    Organoleptycznie cieżko sprawdzić czy smarowanie jest bez sciągania pokrywy.
    Ja dwa razy w miesiącu odkręcam korek oleju i zaglądam na te krzywki co widać.
    Mój kumpel 2 razy zmieniał wałek i powiedział mi że w oryginale wałki są azotowane czy jakoś tak, wystarczy że jedna delikatna ryska się nań pojawi a wałek leci w oka mgnieniu.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    wroclaw
    Wiek
    39
    Postów
    33
    Auto
    fiat stilo abarth/ fiat bravo II 1.4 T
    Rocznik
    2003/2009
    hmm ja zmieniłem wałek na używany ale w prawie idealnym stanie tylko ostatnia krzywka była lekko porysowana i przyrdzewiała przeczyściłem papierkiem 2000 i teraz po 20 000 wałek dalej tak samo wygląda. jeżdżę na mobil s 10w 40 i zmieniam co 10 000 i tez od czasu do czasu odkręcam korek wlewu oleju i świece latarka i widać strumień oleju z 3 ostatnich krzywkach a na 90% ta ostatnia pada najczęściej a i magistrali tez nie wymieniałem tylko wyczyściłem i przebchalem cieniutkim drucikiem te małe otworki i przed założeniem pokrywy wykręciłem świece i kręciłem rozrusznikiem żeby sprawdzić czy pryska olej na każda krzywkę. zalecam takie upewnienie przed zakręceniem pokrywy lepiej mieć pewność

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    A jednak. Ten świst jaki miałem przy ok. 3 tys. obrotów to za mocno naciągnięty pasek rozrządu. Poluźniłem, ale dosłownie delikatnie i nie świszczy 8)

    [ Dodano: 2009-07-09, 21:36 ]
    Podbijam, bo zanosi się na to, że wałka przygód część dalsza
    Jest tak, że magistrala olejowa puszcza olej. Czy Wy macie tak, że jak odkręcicie korek to Wam olej zaraz zachlapie cały silnik? U mnie ten otworek, który widać centralnie nad korkiem nie puszcza oleju, ale wystarczy tam pogrzebać delikatnie drucikiem i już jakby się odtyka.

    Mam taki pomysł, aby rozwiercić te otworki. One teraz mają bodajże 0,3 cm i dać na 0,4. Problemem jest dostanie takiego wiertła. Planuję też zmienić olej na syntetyk, bo teraz jeżdżę na pół syntetyku Lotosa. Polecacie jakiś szczególny olej? Czytam o tym i są oleje 5w40, albo 0w30 (te najdroższe).

    Wiadomo, nie ma oleju w dziurkach, to nie ma smarowania i chłodzenia, a tym samym wałek się ściera i robi się to co było wcześniej.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Mnie olej chlapie dopiero jak dam po garach, a jak na jałowym kręci to normalnie tylko na krzywkę plumka sobie.
    Przeczyść dobrze magistralę olejową, wymień nań uszczelniacze wychodzące z głowicy. Albo wymień całkiem pająka.
    Jak rozwiercisz to co wychodzi dyszka na krzywkę to może się skończyć tak że olej Ci będzie parchał na dekiel a nie na wałek.
    A olej oprócz mineralnego będzie każdy dobry, a pełny syntetyk wręcz jedwabisty
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    No i jeszcze jakiejś przyzwoitej firmy a nie lotos do frytek

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Cytat Napisał waho.
    Jak rozwiercisz to co wychodzi dyszka na krzywkę to może się skończyć tak że olej Ci będzie parchał na dekiel a nie na wałek.
    No to ja mam chyba rozwiercone te otworki, bo kupiłem wiertło 0,4 cm, wsadzam, a tam luzy! Olej syntetyk zalałem.

    Aha, znalazłem coś takiego: http://stuninguj.pl/index.php?p=2&prod_id=6232
    Oczywiście kupować póki co nie będę, bo dość mam wydatków. Ale ciekawi mnie czy spalanie benzyny się podnosi? I wg. tej strony moc może się zwiększyć w 1.4 niemal do 100 KM (a to już coś).

  10. #39
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Sam wałek to nie wszystko, dopiero wraz z resztą modyfikacji może przynieść wzrost mocy o 20% w silniku N/A ale wtedy to auto nie będzie się nadawało do jazdy na codzień tylko do ścigania się po torze.

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Trochę o tym kiedys czytałem i z tego co piszą to sam wałek na pewno poprawi troche osiągi ale wzrośnie też zużycie paliwa.Proponuje raczej iść trochę inną drogą i na początek delikatnie przefazować rozrząd i patrzeć jakie będą efekty.Chodzi mi o przestawienie koła rozrządu względem wałka.w stosunku do ustawienia fabrycznego.Jeżeli przyspieszysz rozrząd-samochód zyska na elastyczności,trochę straci na przyspieszeniu.Jak opóxnisz rozrząd zyskasz na dymanice kosztem elastyczności.Bawiłem się z tym w Polonezie i można było uzyskać zadziwiajace efekty.Nie wiem ile dokładnie można przestawić rozrząd w 1.4 12V, Polonezie 1.5 silnik AB można było o 3/4 zęba max. w jedna i druga stronę. Waho pisałeś że od rozwiercania tych małych otworków jest za małe ciśnienie-błąd.Pompa olejowa w każdym samochodzie jest przewidziana z pewną rezerwą tzw.mocy.Na wolnych obrotach ciśnienie nie jest duże ale wystarczy żeby olej wszedzie dotarł bez problemów.Przy normalnej jeździe przy każdej pompie co jakis czas otwiera się zawór ciśnieniowy i olej wraca do miski bo jest za duże ciśnienie.Rozwiercenie otworów o 0,2 czy 0,3 mm nie spowoduje zadnych efektów ubocznych.Jedyny problem tylko w tym żeby zrobić to w osi otworu oryginalnego i niczego nie przekrzywić.

  12. #41
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał artur 2310
    Rozwiercenie otworów o 0,2 czy 0,3 mm nie spowoduje zadnych efektów ubocznych.
    Ja na twoim miejscu nie byłbym taki pewny bo taka zmiana średnicy radykalnie zwiększa przepustowość otworu a co za tym idzie spada samo ciśnienie na tych otworach bo olej łatwiej przepływa. Pompa może i ma drobny zapas ale zakładam że mamy do czynienia z autem o jakimś tam przebiegu i napewno między czasie parametry poszły w dół.

    Ponadto nie wiem po co szukać dziury w moście, 1.4 12V smiga jak każdy pod warunkiem tego że się dba o wymianę oleju i filtra, o właściwy poziom oleju.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2010
    Skąd
    Silesia
    Postów
    1
    Auto
    Brava 1.2
    Cytat Napisał negleden
    Z rozrządem to była zabawa na 2 dni. Co do tego silnika, to są rozbieżne opinie na temat ustawiania na cechach[...]
    nie może być żadnych rozbieżnych opinii - literatura fachowa do ręki i koniec
    Cytat Napisał negleden
    [...] Tym bardziej, że jakiś osioł wlał tam mineralny, który był przy spuszczaniu czarny jak smoła i rzadki jak woda. Wlałem pół-syntetyk Mobil1. [...]
    No i tą zamianą narobiłeś dodatkowego bigosu. Jeżeli faktycznie był to olej mineralny. Nie zamienia się olejów w tą stronę. Można z syntezy przejść do góry, aż do mineralnego, ale nigdy w drugą stronę.
    --
    kostkaj

  14. #43
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał kostkaj
    Nie zamienia się olejów w tą stronę.
    Dlatego, ponieważ, że?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2011
    Skąd
    Przechlewo
    Postów
    28
    Auto
    CC700/Brava 1.4 12v
    Majstry, dawaliście jakieś uszczelnienie na wejściu do pająka? Bo u mnie bez uszczelnienia tam olej trochę ucieka. I teraz się zastanawiam czy tak zostawić czy uszczelnić to czymś.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tam są gumowe uszczelniacze, stare pewnie masz już sparciałe, wypada wymienić na nowe.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

camshaft opinie

camshaft int opinie

wytarte panewki walka rozrzadu fiatmagistrala olejowa fiat brava 1.4 12vwytarty walek rozrzadu objawygumki magistrali olejowejeper fiat chomikuj ustawienie samoregulatora fiat2wytarty walek fiat bravo 1.4 12Vwyciek oleju walek rozrzadu fiat brawo 1 4 12vuszczelniacze magistrali olejowej do fiata brawa 14 12v ceny
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl