Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 93
Like Tree2lubi to!

Temat: I poszedł wałek ;(  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Hipo ma racje, choć ja bym polecał, żeby mechanik przyjechał do Ciebie, chyba,że masz jakiegoś dobrego gdzieś blisko. Co do szlifu to wiem, że w Mysłowicach jest dobry koleś znajomemu po sporej awarii od razu szlifował wał na "4 czwarty" i załatwiał panewki bo takie ciężko zdobyć. Wiec może Twój motor uratuje, jakby było aż tak źle. Choć ja bym nie był pewny tego zatarcia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2009
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.4 12V (niestety)
    Dziś zdjąłem miskę i się okazało, że panewki mają delikatnie mówiąc dużo zadziorów (całe poryte) i wał najprawdopodniej do szlifu, ale to muszę się upewnić.
    Ciekaw jestem na ile procent przypadków zatarte panewki korbowe i główne są powiązane z zatartymi pierścieniami tłoków. wiecie coś o tym?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wg mnie nie zatarte panewki korbowe nie powinny mieć wpływu na zatarte pierścienie tłoków, chociaż gdy w oleju pływał jakiś syf, a filtr tego nie wyłapał to mogą być i poryte cylindry. Trzeba by było ocenić to organoleptycznie
    Co do wału to nie wiem czy nie lepiej Cię wyjdzie gdy kupisz używkę w dobrym stanie...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2009
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.4 12V (niestety)
    Nie wiecie w jakiś cenach plasują się wały korbowe?
    Słyszałem opinię, że jak panewki były zatarte, to temperatura wzrosła w silniku i pierścienie też dostały. Co o tym myślicie? Czy mam zaglądać do tych pierścieni?

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,860
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    negleden, moim zdaniem to pierścionkom nic się nie stało.Tłoki smarowane są po części metodą rozbryzgową.Nie mam pojęcia jak to jest w tym silniku bo na przykład u mnie mimo że mam tylko 1.6 to mam dysze spryskujące tłoki od dołu.Ale musiało by to trochę pochodzić bez oleju żeby się na pierścieniach zaczęło przycierać.Pierwsze co to silnik stanie po zatarciu wału lub wałka rozrządu a nie tłoków.
    I zastanowił bym się nad tym co pisze wyżej Waho,a mianowicie nad kupnem silnika.
    Taki mały przykład 1.4 12V
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #21
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wiesz kupując cały silnik to loteria bo nie wiadomo na co trafi. Chyba że kupi cały silnik z przeznaczeniem na dawcę, mnie chodziło raczej o zakup samego wału wymontowanego ze sprawnego silnika.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,860
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    waho., wiem że to jest jak totek,ale jest gwara rozruchowa i można przetestować silnik.A gdy zacznie się szlifować wał i takie tam to koszt może się mocno zbliżyć do kupnej jednostki.Oczywiści najlepiej znaleźć silnik nie daleko domu żeby nie bulić jeszcze za przesyłkę.
    Rok temu szukałem silnika 1.7TD DTL do astry i był ona ten cel przeznaczone 1500 zeta.Każdy mówił że za tą kaskę będzie szrot i golas.Silnik śmiga do dziś bez problemów i zastał zakupiony z osprzętem,więc można.
    A tutaj nie wiadomo jak reszta silnika się ma,a rozbierać to koszty idą dalej w górę,ale to jest oczywiście decyzja tylko i wyłącznie właściciela.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  9. #23
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Kupowanie używanego silnika to loteria, a poza tym z gwarancją rozruchową też różnie bywa, tym bardziej, że jak już się człowiek namorduje i wsadzi ten silnik to wyciągać go za bardzo się nie chce. A poza tym poza silnikiem dochodzi jeszcze koszt rozrządu, bo tak jak przy kupnie używanego auta warto go wymienić.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2009
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.4 12V (niestety)
    Zgadzam się z powyższymi opiniami, tym bardziej że silniki 1.4 to niezbyt delikatnie mówiąc udane jednostki. Dlatego wolę zrobić ten i wiem co mam.
    Jakoś nie mogę znaleść używanych wałów do tego mojego trupa :/

  11. #25
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Też się właśnie rozglądałem po allegro i ciężka sprawa, są ale razem z całym blokiem. Zorientuj się czy w okolicach nie masz jakiegoś konkretnego szrotu może tam się czegoś dokopiesz .
    A co do 1.4 - to jednostka bardzo udana zawsze jest co przy niej robić
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Dzwoniłem do znajomego i samych wałów nie sprzedaje jak już to cały silnik ewentualnie blok ale jak mu coś do 1,4 przyjdzie to znika momentalnie. Tak wiec może być problem z dorwaniem używki.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Miałem robić sobie kluczyk na scyzoryk, ale będę musiał się wstrzymać.
    Dzisiaj wymieniany miałem wałek rozrządu.

    Objawem był stukot silnika głównie na wolnych obrotach, im wyższe były jednak obroty tym stukot szybszy. To takie metaliczne uderzenia. Przyczyną był wytarty wałek rozrządu, głównie z jednej strony (stojąc nad silnikiem to po prawej) i kilka dźwigienek. Być może doszłoby do większych szkód, ale na takim stukającym wałku zrobiłem może z 80 km, no może kapkę więcej.

    Po zamontowaniu wałka, dokręceniu dekla przyszła pora na rozruch i... nic. Rozrusznik kręci, auto się dusi. Jako, że auto naprawiane przez mechanika-samouka (nie przeze mnie, bo dla mnie to już za wysokie progi), to pojawił się problem, że rozrząd jakoś się przestawił. Ale za 4 czy 5 kręceniem auto załapało.

    Wcześniej uskarżałem się na nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Po wymianie wałka silnik pracuje jakby stabilniej, co prawda wskazówka obrotomierza dalej skacze sobie między 800-900 obrotów, ale słychać, że silnik jest stabilniejszy.
    Aczkolwiek przy 3 tys. obrotów pojawił się dziwny świst, niezbyt głośny. Nie wiem czy to oznaka zła, czy dobra, musiałbym posłuchać innego Fiacika. Tak samo ciekaw jestem czy na przeglądzie HC znowu wyszłoby mi 7 razy większe.

    Cena wałka na Allegro: 275 zł, cena jednej dźwigienki 27 zł. Dla porównania w jednym z warsztatów za wałek chcieli 350 zł (w jeszcze innym 600 zł!!!), a za dźwigienkę 50 zł.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Wolbrom/Beaconsfield
    Wiek
    42
    Postów
    105
    Auto
    Alfa 156 SW/Nuova Delta 1.6 16V/Delta Integrale 16V
    Świst może byc spowodowany zbyt mocnym naciagnieciem paska rozrzadu.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cieszymy się że udało Ci się naprawić auto niskim kosztem ale:
    Cytat Napisał Dishman
    pojawił się dziwny świst
    Wymieniliście pasek rozrządu i napinacz? Ten świst to może być właśnie napinacz. Osobiście uważam że raz zdjęty pasek nadaje się tylko do utylizacji.
    Jesteś pewny co do jakości tego wałka z allegro? Bo tam to naprawdę różne rzeczy można kupić.
    Zdjeliście i czyściliście pajączka? Uszczelniacze wymieniliście nanim na nowe? Bo jak nie był czyszczony i nie wymieniliście uszczelniaczy nie zdziw się jak za jakiś czas będziesz miał znowu do zrobienia wałek.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Cytat Napisał waho.
    Wymieniliście pasek rozrządu i napinacz?
    Nie. Pasek nie był zdejmowany w całości, był tylko poluźniony i zdjęty z tego koła zębatego od wałka. Wcześniej poznaczyliśmy sobie w którym miejscu był on dokładnie.

    Cytat Napisał waho.
    Jesteś pewny co do jakości tego wałka z allegro?
    Pewny naturalnie nie jestem, ale to jest ta aukcja: http://moto.allegro.pl/item632087398...a_1_4_12v.html
    Brytyjska firma CAMSHAFT INT. Zdaje się, że oryginalne są niemieckie, a ten wałek za 600 zł był niemiecki. Ciekaw jestem jednak cen w ASO

    Cytat Napisał waho.
    Zdjeliście i czyściliście pajączka?
    Chodzi o magistralę olejową? Jasne. Nie da się wyjąć wałka bez zdejmowania magistrali. Była czyszczona, przedmuchiwana. Jest drożna.
    Cytat Napisał waho.
    Uszczelniacze wymieniliście nanim na nowe? Bo jak nie był czyszczony i nie wymieniliście uszczelniaczy nie zdziw się jak za jakiś czas będziesz miał znowu do zrobienia wałek.
    Tak były nowe uszczelniacze. Aczkolwiek stare były w dobrej kondycji.

    Cytat Napisał lordabarth
    Świst może byc spowodowany zbyt mocnym naciagnieciem paska rozrzadu.
    Bardzo możliwe. Trudno tak na oko sprawdzić, czy jest dobrze. Wyszliśmy z założenia, że lepiej mocniej naciągnąć, niż żeby miał mieć luz. Ale jeżeli ktoś ma jakieś parametry jakie powinno być naprężenie, czy docisk i jak to zmierzyć to zawsze można skorygować.

    No i pytanie. Jeżeli wszystko jest zrobione OK, to jak długo taki wałek może wytrzymać? Aha, czy przyspieszone zużycie wałka może wynikać z przeciążenia silnika na wysokich obrotach? Przyznaję, że w tamtym tygodniu jechałem po trasie która umożliwiała mi sprawdzenie ile to moje Bravo wyciąga. Przez spory odcinek drogi jechałem z pedałem gazu w podłodze (ok. 5,5 tys. obrotów, prędkość wg. GPS - 165 km/h, licznikowe prawie 180). Wydaje mi się to mało prawdopodobne, aczkolwiek, jeżeli tak to wiadomo już czego unikać.
    daromat lubi to.


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

camshaft opinie

camshaft int opinie

wytarte panewki walka rozrzadu fiatmagistrala olejowa fiat brava 1.4 12vwytarty walek rozrzadu objawygumki magistrali olejowejeper fiat chomikuj ustawienie samoregulatora fiat2wytarty walek fiat bravo 1.4 12Vwyciek oleju walek rozrzadu fiat brawo 1 4 12vuszczelniacze magistrali olejowej do fiata brawa 14 12v ceny
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl