Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Huczenie i luzy na kole

    Witam, w moim samochodziku dzisiaj sprawdzałem(wrescie znalazłem czas) co to za stuki na dziurach sie dzieja pod spodem i dlaczego huczy...
    Nadmienie, że podczas szybszej jezdy objaw huku sie pojawia i przy skręcaniu - raczej obstawiać łozysko?? Duzo z tym roboty? Lepiej oddac mechanikowi??
    Druga rzecz to, gdy sprawdzałem luz na kole szarpajać góra-dół nie było luzów ale znów prawo-lewo na jednym kole dość spory luz, na druim mniejszy, mozna powiedziec leciutki Co w tym przypadku do wymiany?? Łącznik stabilizatora?? Z tym jak wyzej pisalem nie ma duzo chyba roboty??
    A moze cos innego wchodzi w gre??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Luzy prawe lewo to końcówka drążka kierowniczego. Jeśli chodzi o łożysko to potrzebna jest prasa więc samemu możesz wyjąć zwrotnicę i jechać z nią do kogoś kto wymieni łożysko. (chyba że masz prasę to zrobisz sam ;d ) Co do luzów góra-dół to , że nic nie czujesz nie znaczy wcale że sworzeń wahacza nie jest wybity....

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Sa luzy na koncowkach, poruszalem kolem i widac, slychac. Juz wiadomo od czego byly stuki.
    Jak kolem prawo lewo dawalem to sie amor ruszal takze... Lozysko bank?:-)

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Luzy prawe lewo to końcówka drążka kierowniczego.
    Oczywiście w najlepszym wypadku Może być też wytrzaskany drążek kierowniczy lub co gorsza maglownica. Ale od wymiany końcówek się zaczyna..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Oczywiście w najlepszym wypadku Może być też wytrzaskany drążek kierowniczy lub co gorsza maglownica. Ale od wymiany końcówek się zaczyna..
    Nie chciałem straszyć kolegi wymianą maglownicy, ale widzę Ty nie miałeś oporów ;p

    Co do łożyska - huczenie/buczenie podczas jazdy na wprost z głośnością wprost proporcjonalną do prędkości jest zwykle objawem łożyska, ale gwarancji Ci nie dam. Jakby terkotało przy skręcaniu z wciśniętym gazem do przegub

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Tak, sa to koncówki drazków kierowniczych (dzis po sciagnieciu kola wszystko zobaczyłem) - raczej wymienic obie strony?
    Myslałem, aby suwmiarka zmierzyc szerokosc gwintu??
    Co do lozyska skrecajac w prawo huczy lewe lozysko, w druga strone wszystko ok. Przy lozyskach takze obie strony?
    Jakie polecacie bo ceny sa bardzo rozbierzne??
    Tak z ciekawosci, jezeli chodzi o lacznik stabilizatora to jest on tak jakby w kształcie "S" w naszym sprzętach?? Sorki ale troche dzis zgłupiałem przeglądając oferty a potem patrzac w samochodzie na czesci

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    raczej wymienic obie strony?
    Myslałem, aby suwmiarka zmierzyc szerokosc gwintu??
    Wymienić obie strony bo będziesz potem musiał robić zbierzność (różnie liczą 50-150zł) a jak padnie zaraz 2ga strona to będziesz tylko płakał..
    Szerokości gwintu nie mierz tylko kup po prostu końcówki do Twojego auta.. TRW, Lemforder - unikaj najtańszych..
    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Przy lozyskach takze obie strony?
    Tu nie ma problemu ze zbieżnością więc wymieniaj tylko jedną stronę..
    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Jakie polecacie bo ceny sa bardzo rozbieżne??
    SKF, NSK, INA.. Poszukaj trochę o tym - było.. W każdym razie na tym nie oszczędzaj bo zaraz będziesz wymieniał jeszcze raz.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Co do suwmiarki chodziło mi o to, aby nowy drazek wkrecic identycznie jak ten stary, aby uniknac jechania na zbieznosc hehe i dodatkowych kosztów
    Aha, co do łozyska w takim razie kupie jedno, nie jest to tylko 40 zł takze nie bede narazie sie rozczulał Zrobie tą lewą strone a potem będziemy widziec co dalej
    Nic nie terkocze, tylko podczas szybszej jazdy jak zrobie np slalom to przy skrecaniu w prawo huczy, czyli lewe strona wymiana??

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zbieżność i tak musisz zrobić - suwmiarką tego nie ustawisz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Tu nie ma problemu ze zbieżnością więc wymieniaj tylko jedną stronę.. tu nie masz racji jeśli łożysko się buja to tylko idiota ustawi mu zbieżność a drugi wyjedzie na drogę . do zbieżności jeśli łożysko "fajta" to i zbieżność do luftu to tak jakbyś jechał na niedokręconej feli

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    tu nie masz racji jeśli łożysko się buja to tylko idiota ustawi mu zbieżność a drugi wyjedzie na drogę . do zbieżności jeśli łożysko "fajta" to i zbieżność do luftu to tak jakbyś jechał na niedokręconej feli
    Czytaj kolego ze zrozumieniem. Auto przy robieniu zbieżności musi mieć sprawny układ jezdny i chyba nic w tym odkrywczego. Chodzi tylko o to, że wymieniając łożysko w piaście nie zmieniamy ustawień zbieżności i w razie gdyby wystukałoby się za pół roku po 2giej stronie to po prostu wymieniasz i jeździsz.. Gdyby wystukało się coś w stylu końcówka czy wahacz to niestety ale zbieżność trzeba robić ponownie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    kolego ! jeśli ustawisz zbieżność z delikatnie nawet wybitym łożyskiem to samochód nie ma zbieżności PYTANIE ? a gdzie zakłada się laser? a jak poruszasz kołem z wybitym łożyskiem to nie zmieni się kąt ? popchnij wybite koło górą - laser pojedzie wzwyż i do paki a cofnij górą laser zejdzie niżej do zewnątrz - i d... i wtedy jest -3

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    kolego ! jeśli ustawisz zbieżność z delikatnie nawet wybitym łożyskiem
    A Ty znów nie czytasz i szczerze mówiąc przestaje mnie to bawić.. Zacytuje zatem jeszcze raz abyś jeszcze raz to przeczytał:

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Auto przy robieniu zbieżności musi mieć sprawny układ jezdny i chyba nic w tym odkrywczego. Chodzi tylko o to, że wymieniając łożysko w piaście nie zmieniamy ustawień zbieżności i w razie gdyby wystukałoby się za pół roku po 2giej stronie to po prostu wymieniasz i jeździsz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Kurcze mam jeden problem... Dzisiaj wziąłem się za wymianę końcówek i po wkręceniu końcówki drązka trzeba gałkę włożyć w gniazdo zwrotnicy ale u mnie nie idzie, tzn. prawo lewo zwrotnicą ruszam, tak samo końcówką (drążkiem) i nie chce spasować - nie umie do końca włożyć, musiałbym użyć młotka lub cos podobnego i wbić ale gwint mogę zepsuć... Tak jakby to źle jedno do drugiego pasowało(krzywo)
    Jest możliwosć, ze jest coś krzywe(niewiem od uderzenia podczas jazdy ale nie pamietam takiego zdarzenia) czy musi to cięzko wchodzić??

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przecież drążkiem można majtać we wszystkie strony jak się chce, sworzeń jest stożkowy.. Bez kitu nie rozumiem jak Ci to pasować nie może..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Luzy na lewarku skrzyni biegów, spadająca dźwignia.
    Napisany przez Service90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-08-2012, 10:08
  2. Piszczenie w kole
    Napisany przez adinksz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-07-2012, 10:51
  3. huczenie z przodu cc 900 spi 1996r
    Napisany przez Tazziu na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 13-04-2011, 16:49
  4. obicie na drzwiach ma luzy
    Napisany przez makak na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-04-2011, 17:54
  5. [silnik] luzy zaworow
    Napisany przez RoRo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2009, 18:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ducato huk podczas jazdy

fiat bravo chuczy lozysko

luz na wahaczu w seicento mozna z tym jezdzic

luz na kole lewo prawo

fiat bravo luzy w kole

fiat brawa luzy w kole

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl