Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2011
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    46
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    2000
    Jeżdżę na Seleni od kiedy kupiłem pierwsze Punto, a więc od 12 lat.
    Między wymianami oleju (co 15 tyś. km.) nie dolewałem ani kropli.
    Zużycie oleju wynosiło tyle ile wskazania między max a min na miarce oleju. (zaznaczam że nigdy wskazanie nie były na max ani minimum, zawsze pomiędzy)
    [COLOR="#00FFFF"]www.fiatwlkp.pl [/COLOR]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    moje autko zalane GM-mem tez oleju nie bierze mnie bardziej chodzi o wlasciwiosci oleju pod katem pracy w niskich temperaturach.

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Nie ma problemu
    Kilka najbardziej popularnych olejów "zalecanych" do bbm:
    Castrol GTX Magnatec 10W-40
    SAE: 10W-40
    API: SL/CF [color=red]![/color]
    ACEA: A3/B3
    temp. płynięcia: -27
    temp. zapłonu: 195
    wskaźnik lepkości: 148
    lepkość w 100 st. C: 15,4
    lepkość w 40 st. C: 109,3
    TBN: 10,4

    Liqui-Moly 10W-40 Super Leichtlauf
    SAE: 10W-40
    API: SJ/CF
    ACEA: A3-98/B3-98
    temp. płynięcia: -35
    temp. zapłonu: 220
    wskaźnik lepkości: 155
    lepkość w 100 st. C: 14,4
    lepkość w 40 st. C: 88,4
    TBN: 8,8

    Lotos Semisyntetic
    SAE: 10W-40
    API: SJ/CF
    ACEA: A3-98/B3-98
    temp. płynięcia: -30
    temp. zapłonu: 220
    wskaźnik lepkości: 140
    lepkość w 100 st. C: 14,9
    lepkość w 40 st. C: ?
    TBN: 9,9

    Mobil Super S
    SAE: 10W-40
    API: SJ/CF
    ACEA: ?
    temp. płynięcia: -36
    temp. zapłonu: 223
    wskaźnik lepkości: 155
    lepkość w 100 st. C: 14,0
    lepkość w 40 st. C: 92,0
    TBN: 10,0

    Orlen Platinum Semisyntetic
    SAE: 10W-40
    API: SJ/CF
    ACEA: A3-98/B3-98/B4-98
    temp. płynięcia: -33
    temp. zapłonu: 233
    wskaźnik lepkości: 156
    lepkość w 100 st. C: 14,3
    lepkość w 40 st. C: ?
    TBN: 11,4

    Selenia 20K
    SAE: 10W-40
    API: SL/CF !
    ACEA: A3-98/B3-98/B4-98
    temp. płynięcia: -40
    temp. zapłonu: 220
    wskaźnik lepkości: 150
    lepkość w 100 st. C: 14,7
    lepkość w 40 st. C: ?
    TBN: 8,8

    Valvoline Dura Blend
    SAE: 10W-40
    API: SL/CF !
    ACEA: A3-98/B3-98
    temp. płynięcia: -42
    temp. zapłonu: 220
    wskaźnik lepkości: 161
    lepkość w 100 st. C: 14,5
    lepkość w 40 st. C: 92
    TBN: 9,8

    Jak kogoś jeszcze interesuje inny olej to niech pisze postaram się wyszperać.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dzieki za zestawienie. jak znajde czas, to przestudiuje
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja bardzo chciał bym sie dowiedzieć coś wiecej o:

    MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
    VALVOLINE MAXLIFE 10W40

    te dwa oleje by mnie interesowały ( takie szczegółowe informacje )
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja lałem Mobil Super S, te wszystkie parametry nie wiele mi mówią - przydałby się mały opis na co patrzeć

    [ Dodano: 2011-04-12, 12:42 ]
    Fiat polecał kiedyś sellenie, teraz w salonach fiata leją castrol właśnie..

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
    SAE: 10W-40
    API: SL/CF !
    ACEA: A3-98/B3-98
    temp. płynięcia: -30
    temp. zapłonu: 230
    wskaźnik lepkości: 157
    lepkość w 100 st. C: 15
    lepkość w 40 st. C: 100
    TBN: 8,6

    VALVOLINE MAXLIFE 10W40
    SAE: 10W-40
    API: SL/CF !
    ACEA: A3-98/B3-98
    temp. płynięcia: -36
    temp. zapłonu: 218
    wskaźnik lepkości: 150
    lepkość w 100 st. C: 14,2
    lepkość w 40 st. C: 98,5
    TBN: 10,4

    Legenda:
    SAE (ang. Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji. Związek ten ocenia właściwości lepkości olejów silnikowych.

    API (ang. American Petroleum Institute) - Amerykański Instytut Naftowy, którego zadaniem jest kwalifikacja jakości olejów. API tworzy klasyfikacje w zależności od warunków eksploatacji silników, dzieląc je na silniki benzynowe i silniki Diesla.

    TBN (ang. Total Basic Number) - parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju.

    TEMPERATURA PŁYNIĘCIA - najniższa temperatura, w której olej znajduje się na granicy utraty płynności, pozostając nadal cieczą.

    TEMPERATUR ZAPŁONU - najniższa temperatura, przy której w ściśle określonych warunkach następuje zapalenie par oleju od zewnętrznego źródła ognia.

    WSKAŹNIK LEPKOŚCI - Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czyli zatem jeżeli dobrze rozumiem to Mobil wychodzi nieźle, Castrol lepiej, ale np. Sellenia od tych obydwu już gorzej..?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Plusem Seleni jest temperatura płynięcia i niski TBN co przy starszych silnikach gdzie jest sporo nagaru który uszczelnia silnik nie powoduje jego zbytniego wymywania.
    Castrol ma dobrą lepkość w 100*C i tyle z jego dobroci
    Mobil jest przeciętny, dość wysoki TBN i niska temp płynięcia.

    W w/w zestawieniu trzeba zwrócić na olej Lotosu który jest nie dość że tani, to charakteryzuje się wysoką lepkością przy 100*C

    Osobiście testowałem kilka olejów był to olej:
    Statoil 10w40 - dziwnie na nim popychacze klekotały po 5kkm
    Mobil 1 10w40 - był wszystko ok
    W5 10w40 tak ten z lidla - wszystko ok (chętnie bym się dowiedział jakie ma parametry bo nigdzie nie mogę znaleźć)
    a obecnie wróciłem do Mobil i nadal wszystko ok ;]
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie wiem czy juz pytalem, ale zapytam jeszcze raz. ile oleju wchodzi do Bravo 1.6. wlasnie zamawiam olej i widze, ze maja banki po 4L. starczy?

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wg. instrukcji w silniku 100 16V mieści się 3,8L (miska + filtr) tak więc 4L powinno Ci starczyć.. Ja u siebie mam 4,3 więc tak łatwo nie jest...

  13. #42
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    4,3 jest tak samo u mnie, a nawet 4,4. Taka informacja

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na szczęscie sporadycznie można kupić olej w bańkach 5L. Ja Olej pół roku temu zamawiałem na allegro i celowo zamówiłem 4L+1L a dostałem w sumie pewnie przez pomyłkę 5L + 1L.. Tak więc na pewno są takie bańki

  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Oczywiście, że są, sam zamawiam Castrola przez aledrogo w 5L bańkach.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    byrrt, 4,3L to masz do poziomu max. Od min do max jest 1L. Zawsze zalewam 4L bańkę i do wymiany jest tyle samo na wskaźniku - powyżej połowy :]


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silownik maski przedniej
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-07-2014, 22:00
  2. Lifty przedniej maski
    Napisany przez Młody na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 23-10-2012, 23:08
  3. Rytmiczne cykanie spod maski
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 25-03-2011, 16:07
  4. Piszczenie spod auta
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-05-2009, 18:56
  5. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 00:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava cykanie

cykanie spod maski

marea 1.8 cykanie

czasem cyka jtd

bravo 1.9 jtd- tykajace zawory

bravo cykanie

brava 1.6 cykanie

clio sport cykanie spod maski

cykanie po odpaleniu

audi a3 1.6 cykanie w silniku

audi a3 stukanie spod maskiMarea cykanie pod maskacyka 1.9 jtd 140fiat 1.4 12v ilosc oleju miedzy min a maxbrak oznakowania na bagnecie oleju audi a6fiat brava pod spodemcykanie spod maski e11dziwne tykanie audi a3 clubsilnik tyka bravomarea 1.9 jtd rytmiczne stuki w silniku
http://www.iparts.pl