Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 37
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    To może samoregulator za bardzo rozpiera szczeki.

    Samoregulator.JPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Do wymiany korektor. Uszkodzony powoduje niekontrolowane zwiększenie siły hamowania na dowolne koło (najczęściej to najdalej położone od pompy), dlatego na tym kole masz ciśnienie, które powinno być rozłożone na wszystkie 4 (stąd i demolka).
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 07-01-2013 o 11:54 Powód: usunąłem duble
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Jeżeli podczas hamowania wzrosną obroty koła , to centralka zasteruje elektrozaworami w celu wzrostu ciśnienia i zwiększenia siły hamowania .
    Chwila chwila.. w BBM jest samo ABS - nie ma czegoś takiego jak ABS z asystentem siły hamowania czy jak to tam nie nazwał. W skrócie działa to tak, że hamowanie na wszystkie koła idzie z taką siłą jaką MAX daje pedał hamulca a w trakcie kiedy koło niebezpiecznie zwalnia jest ta siła popuszczana ale chyba centrala nie zwiększa ciśnienia - może je tylko i wyłącznie popuszczać. Dlatego w tych autach (i w wielu szczególnie starszych) podczas gdy czuje się że łapie ABS lepiej cisnąć pedał w deskę a nie popuszczać bo może być jeszcze gorzej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    32
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Chwila chwila.. w BBM jest samo ABS - nie ma czegoś takiego jak ABS z asystentem siły hamowania czy jak to tam nie nazwał.
    mechanikiem nie jestem ale bbm-y po lifcie miały abs+ebd czyli elektroniczny rozdział sił hamowania jakbymy nie prawdą to proszę o usunięcie posta

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał entuzjasta789 Zobacz post
    mechanikiem nie jestem ale bbm-y po lifcie miały abs+ebd czyli elektroniczny rozdział sił hamowania
    miały ale to raczej tyczyły siły przód/tył a nie każde koło z osobna.. Poza tym również tam jest tylko pomniejszanie ciśnienia/powrót tak mi się wydaje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Coś takiego pisze na stronie 257 WKł .

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    No i zagadka rozwiązana.
    Mój model Bravy nie ma kontrolera siły hamowania na tylnej belce. (mimo, że w ASO tak pokazuje schemat wyświetlający się na podstawie numeru VIN).
    Funkcję kontrolera sprawuje pompa ABS która jest uszkodzona i daje za dużą siłę hamowania na lewy tył przez co przy ostrym hamowaniu masakruje tłoczek, szczęki itd. Przy jej odłączeniu przez wyjęcie bezpiecznika nie ma redukcji siły hamowania i dlatego tył hamuje mocniej niż powinien.
    Koszt pompy do tego modelu to wg ASO ok. 3 tys. zł. a więc wymiana na nówkę odpada.


    Jak myślicie bawić się w wymianę na używkę czy raczej szukać jakiegoś serwisu który spróbuję ją zregenerować?

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Kupuj używkę i się nie zastanawiaj. Znajdziesz szybciej na bbtp.pl tam mają dużo cześći do bbm'ów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Ja bym polecił regeneracje tej pompy abs. Miałem to samo w mojej vectrze b, blokowało mi tylne lewe kolo. Szwankowała wtedy pompa abs, wystarczyło poprawić luty w sterowniku który był zespolony z pompą. W vectrze teoretycznie był nierozbieralny, trzeba było użyć brzeszczota, ale sie opłacało pompa chodzi do dziś a jak kupujesz używkę to nie jesteś nigdy pewny ile jeszcze pochodzi.
    Ostatnio edytowane przez majk ; 18-01-2013 o 12:57

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Boscha, który zajmuje się abs-ami i on raczej polecał wymianę na używkę niż regenerację.
    Mam jeszcze pytanko np ta pompa:
    FIAT BRAVO 1.2 99r - POMPA ABS (2890826188) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    ma numery identyczne jak moja, ale z tyłu jest jeszcze numer sterownika. Czy wystarczy, że numer na pompie jest zgodny, czy może się zdarzyć tak, że numer pompy będzie zgodny, a sterownika nie ?

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sterownik nie występował osobno zdaje się więc numer sterownika musi się zgadzać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Jestem załamany, wymiana pompy abs nie pomogła
    Dokładnie te sam objawy.
    Samochód stoi w warsztacie, mają jeszcze pokombinować z zamianą przewodów....
    Jeszcze mam takie pytanie. Czy może jednak powinien być też korektor na tylnej belce (chociaż w ASO twierdzą, że nie chociaż pokazuje go na schemacie po wpisaniu numeru Vin) Może ktoś kiedyś grzebał i go zdemontował?
    Na stronie sklep.intercars.com.pl jest taki korektor do wersji Bravy z last 2000-2001, ale nie ma rozróżnienia na wersję z abs/bez abs.
    Ma może ktoś taki model,żeby to sprawdzić?

  14. #28
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Hamulcowa zagadka dla dr House'a

    Obecność kolektora zależy od centralki ABS. Te nowsze modele miały ABS z EBD (elektrniczny kolektor siły hamowania) i tam faktycznie na belce nie ma kolektora. Ja tak mam - jest nawet miejsce na niego ale nigdy nie był montowany.. Zmiana ta była zdaje się po FL..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Sytuacja się jeszcze skomplikowała. Wieczorem dzwonił do mnie mechanik, że po zamianie przewodów tył/przód w module abs zblokowało przód :/ Czyli chyba jednak pompa abs, ale nie chce mi się wierzyć, że znowu trafiłem na trefną.
    Rozumiem, że EBD jest wmontowany już w cały moduł? Może być tak, że pompa z ebd i bez ma ten sam numer? Ja mam 465 29 968 - C492, Brava 2001 więc na pewno po FL.
    Nie wiem czy próbować, z jeszcze jedną pompą, bo już ręce mi opadają.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tarcza hamulcowa
    Napisany przez makło na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-05-2018, 15:33
  2. Fiat Stilo 3D 1.6 16 v zagadka...Prośba o pomoc.
    Napisany przez stilo32 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-06-2013, 09:48
  3. Pompa hamulcowa palio 1.6 16v
    Napisany przez mobydickx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-09-2012, 10:55
  4. tarcza hamulcowa
    Napisany przez guti1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-05-2011, 19:48
  5. Różne typy świec. Zagadka
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-07-2009, 16:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hamulcowa zagadka

utrata plynu hamulcowego fiat bravo 1 2elektroniczny korektor hamowania fiat marea chomikujpompa hamulcowa fiat mareafiat brava popuszcza absfiat brava 1 6 16v z abs gdzie jest korektor hamowaniajak podlaczyc pompe hamulcowa fiat 128fiat brava 1.4 12v jakie szczeki z abspompa hamulcowa fiat brava 1.2fiat marea wyciek plynu z lewej stronyhamulce w bravie nie hamuja. winny bezpieczniksystem ebd fiat brava 1.2kolo tloczek fiat bravojak wymontowac korektor sily hamowania fiat brava 1.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl