gdzie są wtyczki do podłączenia komputera diagnostycznego Fiat Brava 1996 r 1,6 16V automat

Temat: gdzie są wtyczki do podłączenia komputera diagnostycznego Fiat Brava 1996 r 1,6 16V automat

  1. lidzia49 napisał:

    gdzie są wtyczki do podłączenia komputera diagnostycznego Fiat Brava 1996 r 1,6 16V automat

    witam..mam ogromny problem z moim autkiem.Jezdził super...ale tegoroczne mrozy (chyba) mu zaszkodziły..Wymieniłam kable do świec (?) ,filter paliwa....Nie działa 3 wtrysk,chodził na 3 cylindry.Powoli nim wyjechałam licząc ,że się sam odblokuje i zacznie chodzić tak jak przedtem,ale w czasie jazdy zgasł silnik i już nie zapaliłam.Teraz już nie chce "przekręcić",jakby się zablokował .Próbowałam zlecić go do podłączenia komputera by go "zbadać" ale nie możemy znależć wtyczek do podłączenia.Może Ktoś wie gdzie mogą być w tym modelu? Jest to automat więc jest problem z odholowaniem do mechanika więc pilnie potrzebuję porady gdzie te wtyczki mogą być....
    Proszę o poradę....lidka
     

  2. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Lidziu przy prawym kielichu. (od strony pasażera).

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     
  3. Avatar Virusek

    Virusek napisał:
    lukq nie koniecznie, ja mam wtyczkę przy pokrywce od bezpieczników pod podszybiem od strony kierowcy 1.6 16V 1996r manual

    Tylko może być problem bo te samochody maja złącza 3 pinowe i nie każdy magik potrafi to zczytać

    Coś mi się wydaje że to bardziej problemy ze smarowaniem, ciężko to sprawdzić na automacie, w manualu koła w górze wrzucamy 2-3 bieg i jak koła nie chcą się obrócić to złapało tłoki

    Czemu problem z holowaniem? Wrzucamy bieg N i ciągniemy
    Ostatnio edytowane przez Virusek ; 02-03-2012 o 23:12
     
  4. lidzia49 napisał:
    dzieki za podpowiedzi.idę na poszukiwania do mojego samochodu.jestem początkująca w poznawaniu jego części,ich nazw i umieszczenia ale w oczekiwaniu na mechanika zaczynam ....a co do holowania Virusek... to wszyscy mówią ze krótko można ale mam do mechanika ok.10 km więc trochę za daleko chyba dla automatu,co Ty na to?zresztą kiedy ostatnio go holowałam ok.300 m to nie było to łatwe....
     
  5. Avatar Virusek

    Virusek napisał:
    Generalnie holowanie automatu z max. prędkością 40km/h na odcinku 10km nie powinno mu zaszkodzić, od ojca Forda z automatem holowałem na odcinku 5km i nic się nie stało ale też podobno uzależnione jest to od automatu, jednym nic się nie dzieje innych poprostu nie da się holować.
     
  6. lidzia49 napisał:
    dzięki.Udały się poszukiwania wtyczek.U mnie znów były gdzie indziej.Jedna wtyczka była ładnie podwieszona kiedy podniosłam tylne siedzenia,druga schowana jest w schowku a trzecia jest na widocznym miejscu na środku przypięta ładnie na czarnym pudełku-nie wiem co jest w środku - pod maską. No a teraz mam dylemat dlaczego rozrusznik nie zakręci?Czytając fora przeczytałam,że kolory klucza mają znaczenie.Ja jeżdże na jednym z dwu granatowych a mam jeszcze brązowy.Pewnego razu odpalałam samochód drugim granatowym ,brązowego nie użyłam.Czy może to mieć związek z wyłączeniem się silnika w czasie jazdy no i teraz nie można go uruchomić bo nie potrafi zakręcić.Może Ktoś wie co może być przyczyną tej awarii?Proszę o podsunięcie pomysłu gdzie powinno się zajrzeć i sprawdzić?
     
  7. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Cytat Napisał lidzia49 Zobacz post
    jedna wtyczka była ładnie podwieszona kiedy podniosłam tylne siedzenia
    tam nie wtyczki która miałaby coś wspólnego z diagnozą komputerową.
    Druga w Schowku jest od Poduszek powietrznych - żółta.
    W komorze silnika powinny być dwie jedna od ABS, jeśli posiadasz. Druga od ECU.

    jeśli chodzi o te kluczyki to nie ma to wpływu. Niebieskiego są do stosowania na co dzień, czerwony jest tzw. Klucz Matka. Przydatny w serwisie do kopiowania danych z niego.
    Sprawdź dobrze czy prąd dochodzi do rozrusznika, czy się nie zawiesił.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     
  8. Avatar Virusek

    Virusek napisał:
    Samochód zgasł w czasie jazdy czy po powrocie do niego już po prostu nie przekręcił?

    Czy przy próbie odpalania rozrusznik wydaje jakiś dźwięk, np. buczenie czy tez bzyczenie, czy słuchać, przy przekręceniu kluczykiem delikatny jednorazowy stuk lub chce kręcić a coś go trzyma, co się dzieje z kontrolkami przy próbie odpalenia, przygasają bardziej niż przy codziennym odpalaniu?

    lukq ma rację, wtyczka po tylną kanapą nie służy do diagnozy, może poprostu sobie jest żeby np. podłączyć coś z bogatszego wyposażenia, do diagnozy błędów służy wtyczka pod maską, tylko nie wiem czy czytanie błędów coś da, jeśli była by to wina immobilizera to przy probie odpalenia zapalałaby się kontrolka z kluczykiem lub napisem CODE i silnik by kręcił lecz nie odpalał...

    Mi się coś wydaje że silnik się zatarł lub coś w tym stylu, warto również sprawdzić rozrząd czy pasek nie jest zbyt luźny i czy przypadkiem nie przeskoczył o więcej niż 1 ząbek co mogło doprowadzić do kolizji w silniku, warto sprawdzić również spód silnika czy nie widać przypadkiem jakiś wycieków oleju itp

    Najlepszym rozwiązaniem było by nakręcenie filmiku wideo z dźwiękiem, nagrać próbę odpalenia samochodu i nam udostępnić, wtedy sprawa będzie dla nas bardziej naświetlona...
     
  9. lidzia49 napisał:
    ...tak.Przejechałam około 500 m,przyhamowałam by skręcić i....przejechałam około 100m i poczułam jak auto jedzie cicho jakby na luzie i zwalnia aż w końcu stanęło.Przekręciłam stacyjkę i próbowałam zapalić ale rozrusznik nie zakręcił tylko przygasły kontrolki na tablicy i zrobiło takie bam aż zaruszało autem.Teraz po próbach odpalania zachowuje sie tak samo wydając dżwięk jakby dzwon bił aż rusza samochodem.Mam też taka kontrolkę,która się zapala i wtedy muszę zgasić przekręcając kluczem i palić na nowo.Niestety nikt nie potrafi mi powiedzieć co to za kontrolka,a wygląda jak trapez o dwóch kątach prostych i pada na jeden z boków strzałka.Kontrolka świeci na czerwono i jest pierwsza z lewej strony....
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 22:26 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:24 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]mechanik sprawdzał rozrząd i mówi,że dopiero za rok do wymiany łącznie z olejem. Poziom oleju jest dobry,a autko nie brało mi oleju.
     
  10. pik_38 napisał:
    Cytat Napisał lidzia49 Zobacz post
    Mam też taka kontrolkę,która się zapala i wtedy muszę zgasić przekręcając kluczem i palić na nowo.Niestety nikt nie potrafi mi powiedzieć co to za kontrolka,a wygląda jak trapez o dwóch kątach prostych i pada na jeden z boków strzałka.Kontrolka świeci na czerwono i jest pierwsza z lewej strony....

    To prawdopodobnie ta kontrolka:
    1.JPG
     
  11. Avatar Virusek

    Virusek napisał:
    Czyli coś trzyma rozrusznik tak jak myślałem... Lidzia gdzie stoi Ci ten samochód bo jesteś z moich okolic
     
  12. lidzia49 napisał:
    ...dzięki Pik_38....tak właśnie to ta kontrolka.Nikt nie umiał mi stwierdzić co ona oznacza,ignorowali to.Raczej nie mrugała tylko zaświecała się....i po wyłączeniu silnika na ogół gasła.Często włączała się kiedy cofałam do tyłu i wtegy auto nie ciągło....dzięki
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 23:56 ---------- Poprzedni post dodany był o 23:45 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Virusek.....autko stoi mi w garażu ale właśnie dziś załatwiłam mechanika który był go zobaczyć i zdecydował się jutro zabrać go do siebie i naprawiać.On uważa,że to coś z rozrządem może być a jakiś pas od silnika był bardzo naprężony i kiedy udało mu sie go troszkę zwolnić to coś klekoce w środku.Nastawił mnie,że to może być poważniejsza awaria silnika....nie znam sie na tym ale widzę,że to właśnie tam coś siedzi.Myślę,że rozrusznik też bloknął.Jak go rozkręci to określi co tam padło .No ale czy wszystko musiało na raz paść ;( ? ....masakra. Dzięki za oferowaną pomoc Virusek .....polecam się na przyszłość kiedy będę miała dylemat....oby nie było dylematów
     
  13. Avatar Virusek

    Virusek napisał:
    Także czekamy na relacje z naprawy
     
  14. lidzia49 napisał:
    ...ok.Na pewno zdam relacje.....dzięki
     
  15. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Przy tej okazji niech wymieni olej w skrzyni, bo to ważny rzecz w automatach.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.