Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V

    Fiatem Bravo problem z obrotami silnika

    Witam. Mam problem z moim Fiatem Bravo 1.2 16V 2000r. Mianowicie chodzi o obroty silnika. Tak wiem, wiem ten temat był wielokrotnie maglowany, lecz zawsze chodziło o zbyt niskie obroty, gaśnięcie auta itp. Mój problem jest zupełnie inny. Chodzi o to, że po odpaleniu auta, gdy silnik jest zimny obroty są strasznie wysokie (między 2,5-3,5 tyś. obrotów) . Niestety nie trwa to tylko przy odpaleniu lecz także podczas 5-10 pierwszych minut jazdy. Po tym czasie obroty uspokajają się i wszystko jest ok. Mam 20 lat zupełnie nie znam się na mechanice pojazdów, dlatego też liczę na waszą pomoc. Może ktoś z was miał taki problem i się z nim uporał lub wie po prostu co jest nie tak i powie mi w czym rzecz. Znajomy polecił mi wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego przy głowicy, lecz niestety nic to nie pomogło (wyrzuciłem tylko pieniądze w błoto). Bardzo proszę o pomoc...

    Proszę na przyszłość w temacie podać krótkie streszczenie problemu, bez ogólnikowego "problem".
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 13-09-2011 o 21:19



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik nie ma nic do rzeczy, nawet przy -40'C nie powinien się tak wkręcać . Tak myślę nad silnikiem krokowym biegu jałowego - może jakoś za bardzo się otwiera? Gdybyś mógł się podłączyć do kompa już byś coś wiedział - jakie są wskazania czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza, zadane i aktualne otwarcie siłownika biegu jałowego, może lambda.. Czujniki temp też byś sprawdził.. Od tego bym zaczął (od komputera).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Chciałem przeczyścić przepustnice i silniczek krokowy, ale nie wiem w którym miejscu te części się znajdują. Czytałem wiele porad o tym jak czyścić i czym, ale nie wiem gdzie to wgl jest ;/. Jakby ktoś mógł zaznaczyć na jakimś zdjęciu silnika Fiata Bravo 1.2 16V w którym dokładnie miejscu się to znajduje to byłbym bardzo wdzięczny. A drugie moje pytanie odnoście miejsca podłączenia mojego auta do komputera, w którym miejscy znajduje się gniazdo ? Oraz ile +/- kosztuje podpięcie Bravo do komputera u mechanika.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W sieci jest zdaje się poradnik właśnie z czyszczeniem silnika 1.2.. Silnik krokowy i przepustnica (silniczek jest na korpusie przepustnicy) znajdują się między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym.. Nie wiem jaki masz rocznik więc nie powiem Ci jakie masz złącza ale podłączenie do kompa to zależnie od seriwsu - 30-150zł (z czego ostatni to pewnie ASO)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Czyszczenie przepustnicy nic nie da bez resetu ustawień silniczka krokowego.
    Sądząc po obrotach czyszczenie przepustnicy , map sensora i reset powinno pomóc .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    "Resetu ustawień silniczka krokowego" ? Już nie ogarniam byrrt rocznik podałem w poście (2000r.) Czytałem o tym aby przeczyścić silniczek i przepustnice, a następnie zresetować komputer, tylko nie wiem jak to ostatnie zrobić. Podobno odłączyć akumulator a następnie podłączyć i odpalić samochód i pozostawić na wolnych obrotach, aż do czasu gdy zacznie pracować wentylator, to prawda? A ten cały "map sensor" to co to takiego? Z góry przepraszam że pisze się ze mną jak z dzieckiem ale mam małe pojęcie o tym wszystkim A co do poradnika jest, lecz do fiata punto a tam wszystko jest inaczej :/

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co do resetu ECU są opinie różne ale przynajmniej u mnie jestem prawie na 100% przekonany, że nie ma takiej opcji przy podłączeniu do ECU.. Ustawienia autokalibracji powinny się wykasować po odłączeniu klem na jakiś czas i tak jak napisałeś po wykonaniu autoadaptacji (rozgrzanie silnika).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Tak więc powinienem teraz przeczyścić silniczek i przepustnice, następnie zresetować komputer (przez odłączenie klem) a następnie wykonać autoadaptację i powinno śmigać ? Spróbuje na dniach tak zrobić, a jeśli to nie pomoże to zgłoszę się do mechanika :/ Jako biedny maturzysta będę musiał odżałować te złotówki na naprawę Oby te moje operację coś pomogły...

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No cóż.. Nie każdego maturzystę stać Z tymi obrotami to licha sprawa w tych naszych autach... ja u siebie też czasem mam problemy i nie wiem czego to wina - obstawiam krokowca - może kiedyś go wymienie bo jeździć się da.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Jak rocznik 2000 to Bosch Motronic M1.5.5 . ECU silnika zamontowane na przegrodzie
    za przepustnicą patrząc od przodu . Złącza diagnostyczne 3 pinowe ABS i ECU pod
    maską po stronie kierowcy , Airbag pod schowkiem.
    Rocznik 2001 to Bosch Motronic ME7.3H4 EOBD ECU silnika zamontowane
    przy przepustnicy ,i tutaj nic nie resetujesz .
    Reset ustawień silniczka krokowego wykonujemy po czyszczeniu przepustnicy.
    Reset parametrów adaptacyjnych wykonujemy po jego wymianie lub z innych
    przyczyn wynikających z diagnostyki ECU ,
    za pomocą programu czy też komputera diagnostycznego.
    Za reset parametrów adaptacyjnych odpowiadają parametry FRA i TRA zawarte w ECU ,
    i żadne odpinanie akumulatora w M1.5.5 ich nie zresetuje .
    Map sensor to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym w tym przypadku zintegrowany z
    czujnikiem temperatury powierza w kolektorze.

    Zdjęcie0060.jpg bez tytułu.JPG
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 14-09-2011 o 20:50

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Takie szczegółowe wiadomości A nie wiesz jak ma się to do innych ECU? Pytam przede wszystkim o moje Hitachi?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Dzieki wam wszystkim za pomoc, jutro jadę podpiąć auto pod komputer, bo jak się okazało (o czym nie wiedziałem) mąż mojej kuzynki pracuje w serwisie Fiata i zrobi mi wszystko za free Tak więc w niedziele dam znać jak wszystko poszło

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    47
    Auto
    Brava 1242 benzyna LPG
    Szukam pomocy przy sczytaniu błędów w fiacie brava 1.2 16v w okolicach katowic ( serwisy wolaja po 80 a z kasa cienko teraz ) .
    Przeczysciłem przepustnice i obroty szaleja że chocho a wcześniej tylko lekko podrygiwały , wyczytałem że trzeba zrobić reset CPU i bez podłączenia do kompa nie da rady , więc może znajdzie się jakaś pomocna dusza z kabelkiem i programem która mi pomoże !

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2011
    Skąd
    xx
    Postów
    22
    Auto
    xxx
    Jak będziesz się wybierał do Bielska lub okolic to napisz i wpadnij to z czytamy wszystko i zrobimy reset siłownika biegu jałowego lub cała adaptacje

    pozdrawiam

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 t-jet
    miałem taką Bravkę i te same problemy. Nie wiem jaki masz silnik krokowy /czy silnik biegu jałowego/ ale ja miałem Bosch i to z Alfy. Kosztuje słono. Do tego spalanie podskoczyło wtedy o dobre 2 litry! W moim przypadku czyszczenia przepustnicy /bo w krokowym nie ma chyba co czyścić/ nic nie pomogło. Nie jestem mechanikiem i mogę teraz walnąć gafę- znalazłem w Katowicach mechanika który podłączył komputer i potrafił odczytać jego wyniki! Skończyło się na wymianie krokowego i czujnika pracy wtrysków! Chyba tak się to nazywa ale głowy bym nie dał. Zamknęło się to suma 1500 zl! Próbowałem dowiedzieć się dlaczego wymienił obydwa elementy. Z tego co pamiętam powiedział, że w komputerze taki sam błąd wskazuje przy uszkodzeniu i jedno i drugie dziadostwo. Coś w tym musiał być bo w ASO bardzo kręcili jak przyszło o diagnozę awarii.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. POMOCY! Problem z fiatem Stilo !
    Napisany przez gao2003 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 27-09-2011, 13:17
  2. Problem z Fiatem CC 900
    Napisany przez seBBa na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2011, 15:35
  3. [silnik] Fiatem Bravo 1.9 75 TD Kopcenie na biało Odpowied
    Napisany przez paawweell na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-06-2010, 07:26
  4. Dziwny problem z Fiatem Punto 1
    Napisany przez Xanthe na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-03-2009, 11:26
  5. Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-01-2009, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava problem z obrotami

CZUJNIK TEMPeratury silnika fiat bravo 2000r

fiat brava czujnik temperatury cpu

obroty silnika fiat brava

fiat bravo problemy z obrotami

problemy z obrotami w

problemy z obrotami

fiat bravo problemy z silnikiem

obroty silnika fiat bravo

parametr fra

fiat bravo problem z obrotami

jaka moze byc przyczuna gasniecia i nieruwno chdzocego silnika od fiata brawo 1 4 12v

silnik krokowy fiat brava 1 2 czy mozna jezdzic bez

silnik krokowy brava 80 16v 2000r

problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

silnik do brawy ile kosztuje

fiat brava problemy z obrotami

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl