Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998

    fiat marea 1.6 16v po peknieciu paska rozrzadu (zregenerowanabglowica ) gasnie na niskich obrotach

    Mam problem z ktorym moj mechanik nie moze sobie poradzic pekl mi pasek rozrzadu (oczywiscie przed terminem wymiany ) oddalem samochod do mechanika zregenerowali glowice i poskladali maryske to kupy a tu ..... lipa kontrolka od wstryskiwacza sie pali chodzi na 3 cylindrach wymienili wtryskiwacz pierwszy od rozrzadu oczywiscie (to juz druga wymiana tego samego wtrysku ) dziala juz na 4 garach ale ma nierowna prace silnika na niskich obrotach i czesto gasnie przy wcisnieciu sprzegla kiedy obroty spadaja pomocy moze ktos mial podobna sytuacje bylem u winnego mechanika powiedzial ze to mmoze bycia wina zle ustawione go rozrzadu dodam ze auto ma zalozony gaz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jeśli przed pęknięciem paska wszystko bylo OK, to oczywiste jest, ze mechanik musiał cos zle poskładać i najprawdopodobniej będzie to własnie zle ustawiony rozrząd Radze podjechać do innego mechanika niech sprawdzi ustawienie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nic się nie uszkodziło w środku, zawory i reszta ok?
    Po drugie jak gaśnie po wciśnięciu sprzęgła to sprawdzić czujnik położenia wału.

    Choć i przed tym podłączyłbym pod komputer i zobaczył co za błąd.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    wlasnie problem tkwi w tym ze byl na komputerze i niby tylko sonda lambda nie pracuje jak powinna bo w jednym zakresie a zreszta czy samochod czy zimny czy cieply to tak samo sie dzieje ze gasnie na luzie czy przy zmianie biegow kiedy dojezdza sie do skrzyzowania mowi nie wiem co dokladnie sprawdzal ale podejzewam ze takie rzeczy jak swiece przewody cewka czy silnik krokowy a moze nawet przepustnice bo to chyba najlatwiej ale nie wiem czy sprawdzil czy rozrzad dobrze ustawiony ale jezdzilem tym samochodem nic tam nie klekocze tylko strasznie dziwnie zachowuje sie na wolnych obrotach spadaja prawie do zera albo i gasnie ................ nie mam pojecia co to moze byc jeszcze moze cos z elektryka jakies kable czy cus..... bo podobno wtych wersjach silnika lubia gnic

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a czujnik polozenia walu nawet nie wiem gdzie to sie znajduje i jak to zrobic ale mam nadzieje ze sam to w koncu sprawdzi w poniedzialek samochod spowrotem do nie go wraca

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy to typowa bolączka silników 1.6 16V w BBMach, zwłaszcza zagazowanych. ciekawe, że ujawniło się to u Ciebie po awarii silnika. skoro diagnostyka wyrzuciła błąd sondy lambda, to nie pozostało nic innego jak zrobić podmiankę na sprawną. od tego bym zaczął.
    jeśli masz gaz, to po wymianie sondy podjedź na Examinera i wykasuj adaptacje. następnie zrób kilkadziesiąt km na benzynie i jedź na regulację gazu. to sekwencja?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 19-04-2013 o 22:07

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ja tam na poczatek sprawdzilbym rozrząd, chodzic moze normalnie, a wystarczy, ze jeden z wałkow bedzie o ząbek przesuniety i juz na wolnych bedą sie działy cuda.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    ten mechanik odrzocil ten blad sondy moze juz podmienial wczoraj przepislam sobie pare rzeczy co moze to powodowac te gassniecie z innego tematu ktory juz trwa od paru lat ;] ma sprawdzidz ten rozrzad czy moze zle jest ustawiony bo z tego co mowil ustawial napewno bez blokad rzadnych ale mowil ze tam sa znaczki wiec sam juz nie wiem co mam myslec mozecie wytlumaczyc na czy m to polega ustawiac na znaczki a na blokady jaka to jest roznica i jak pasekl mi pekl to chyba musza to dobrze zrobic bo napewno przeskoczyl o iles tam zebow

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Aby rozebrać głowicę ,trzeba odkręcić koła zębate wałków rozrządu . Znaki na kołach są ,ale koła mają luz na wałkach to znaczy po zablokowaniu wałków rozrządu kołami można kręcić o ząbek w prawo i ząbek w lewo (około). Ustawienie więc kół na znakach nie gwarantuje dobrego ustawienia wałków . Myślę ,że tu leży problem . Mechanior powinien wiedzieć ,że przy tych silnikach po naprawie głowicy trzeba urzyć blokad BEZWARUNKOWO. Jedź i powinien to zrobić na gwarancji bez dyskusyjnie to jego błąd.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Samochod zona postawila wczoraj do drugiego mechanika i na oko stwierdzil ze zle ustawiony i dzisiaj rano juz przy uzyciu blokad sprawdzil i.... o 3 zeby przestawiony rozrzad ustawil jak powinno byc i mowi ze wszystko juz ok i naprawione ma jeszcze kompresjje sprawdzic czy czasami przy. Tym przestawionym rozrzadzie znowu zawory nie poszly mam nadzieje ze nie bo sie wtedy zdenerwuje strasznie i odwiedze tego pierwszego. Mechanika narazie czekam do poniedzialku jak zona odbierze samochod i czy bedzie wszystko gralo

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    co to znaczy na oko? po zdjęciu obudowy rozrządu, czy po objawach?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    No na oko bo zona podjechala i zapalil samochod zobaczyl zenie ma wolnych obrotow i gasnie albo chodzi jak traktor i nie rowno a wiedzial ze po peknieciu paska to pierwsza diagnoza ze zle rozzrzad ustawiony i dzisiaj to zrobil i sie okazalo ze ma racje o 3 zeby zle zamontowany ale teraz wiem ze jak jakis mechanik nie wie albo nie ma juz pojecia go warto skonsultowac sie z innym mechanikiem ten okazal sie z 16 letnim doswiadczeniem z salonu fiata tera tylko czekac az kompresje jak ok to mozna dalej smigac a juz maryska ma 400 tys.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    No na oko bo zona podjechala i zapalil samochod zobaczyl zenie ma wolnych obrotow i gasnie albo chodzi jak traktor i nie rowno a wiedzial ze po peknieciu paska to pierwsza diagnoza ze zle rozzrzad ustawiony i dzisiaj to zrobil i sie okazalo ze ma racje o 3 zeby zle zamontowany ale teraz wiem ze jak jakis mechanik nie wie albo nie ma juz pojecia go warto skonsultowac sie z innym mechanikiem ten okazal sie z 16 letnim doswiadczeniem z salonu fiata tera tylko czekac az kompresje jak ok to mozna dalej smigac a juz maryska ma 400 tys.

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Czyli mialem racje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2013
    Skąd
    olecko
    Postów
    8
    Auto
    fiat mare 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    miejmy nadzieje ze to tylko to i juz ta historia sie skonczy bo juz ponad miesiac samochod nie jezdzil a tamten mechanik dwa razy oddal do jezdzenia z tym przestawionym rozrzadem a to troche wkurza

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Sprawdź uszczelkę pod głowicą o może być przedmuch
    Uchol znany też jako Maciar


 

Podobne tematy

  1. fiat brava 1.9 jtd 2000r traktor na niskich obrotach
    Napisany przez Heniu25 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-11-2014, 08:37
  2. wymiana paska rozrzadu Fiat Marea 2.0 20v HLX 1998
    Napisany przez rafal_cph na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 12-09-2013, 00:12
  3. Fiat Brava 1.6 16 v - Na niskich obrotach źle pracuje
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-01-2013, 22:43
  4. FIAT MAREA 1,9JTD SLABA MOC PRZY NISKICH OBROTACH
    Napisany przez djmaly1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-02-2011, 17:28
  5. Cinquecento gaśnie na niskich obrotach
    Napisany przez krism50 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-11-2009, 16:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak zrobic rozrzad w fiacie 16V

zle zamontowany pasek rozrzadu

czy fiat siena 1.6 ma taki sam silnik co marea 1.6

wymiana rozrzadu fiat bravo 1.6 16v

fiat marea 1.6 16v ustawienie rozrzadu

ustawienie rozrzadu fiat brava 1.6 16v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl