Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)

    fiat brawa 1,4 12V z fabryczną skrzynią 1,6 Uwaga duze koszta!!!!

    Szanowni Koledzy.
    Postanowiłem wam opisać sytuację prostą acz zawiłą. Wymieniam teraz sam sprzęgło w mojej brawie .
    Mam silnik 1,4 a skrzynie 1,6 montowaną fabrycznie. Wszystko super prowadzi się extra ale ma pewną wadę.

    Poszedłem wczoraj kupić sprzęgło do 1,4 . Okazało sie że nie pasuje hm ok. Potem poszedłem wymienić i kupiłem do 1,6 . Okazało się ze nie pasuje. hmm. ok.

    Kolega w sklepie powiedział mi chyba jesteś szczęśliwcem 1 na 100 naszych klientów. Okazało się że mam tarczę sprzegłową i docisk od 1,6 a kosz od 1,4 ( hehe logiczne ) ale niestety musiałem kupić dwa sprzęgła luk każde po 315 zł

    teraz wszystko pasuje. Więc mam na sprzedaż w dobrej cenie tarczę sprzegła nowiutką do 1,4 12V i docisk.oraz kosz do 1,6 .

    Jezeli ktoś ma ochotę proszę o kontakt na mail.

    Wniosek z tego nasuwa mi się taki że fiat to skarbnica zagadek nigdy nie wiesz co tyka w środku.

    Pozdrawiam szerokiej drogi !



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zawsze myślałem ze w samochodzie sprzęgło skalda się z tarczy, docisku i łożyska. a ty piszesz o jakimś koszu. możesz wyjaśnić??

  4. #3
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Coś mi się nie chce wierzyć, a kolega w sklepie widać niezbyt zorientowany jest w temacie tego "zacnego" silnika i jego skrzyni biegów.

    Na przyszłość info: 1.4 12v miał montowane 2 rodzaje skrzyni z różnymi sprzęgłami. Cienki wałek oznaczenie skrzyni C514 - kielichy przegubów wewnętrznych na zewnątrz skrzyni i C513 gruby wałek z kielichami przegubów na wewnątrz skrzyni. C514 dodatkowo ma bardzo delikatny mechanizm różnicowy odradzam zatem nadmierne mielenie kołami.
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 07-11-2011 o 12:19
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    docisk nazwałem sobie koszem z braku słów. sorki
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 07:20 ---------- Poprzedni post dodany był o 07:14 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]1.4 12V mają skrzynie o oznaczeniu C.514.5.13 ,skrzynie C513.5.13 są od (do) silników 1.6 16V.

    ale pytanie czy połaczenie tych dwóch częsci tzn tarcza C.513 i docisk C.514 będzie działać czy powinienem iść do sklepu i zażądać wymiany??

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A skąd masz takie info że C513.5.13 jest skrzynią 1.6 16v montowaną w 1.4 12v?

    Te same oznaczenia skrzyni nie oznaczają, że jej mocowanie w blok silnika będą identyczne w 1.4 12v i 1.6 16v czy też 1.2 16v bo tam też jest C513 z tego co kojarzę.

    Połączenie będzie działać, tylko trochę przepłaciłeś.
    Z jakiego kraju pochodzi Twoje 1.4?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    Kupione w zielonej Górze w salonie 97r. mam f-vat
    co do numeru pytałem w ASO.

    Nie wiem czy się kłucic w sklepie czy dać sobie spokój. bo co z gwarancją. jak mi strzeli jedno to powiedza ze nie z kompletu.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To Cię w kunia robią i pewnie do EPER'a ciężko było zajrzeć żeby sprawdzić.
    Z gwarancją tak czy siak będzie ciężko bo przyniesiesz zużytą tarczę i nieruszony docisk i na odwórt, chyba że będziesz tachał oba na raz.

    Kurcze jak z polski to dziwne że nie mieli kompletnego sprzęgła takiego jak powinno być.
    Z ciekawości zajrzałem do katalogu Intercarsu, a tam szok bo sprzedają takie samo sprzęgło do C513 i C514 Trzeba chodzić z metrówką i suwmiarką żeby kupić dobre sprzęgło...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    i zonk Byłem w sklepie i przyparłem ich do muru. okazuje sie ze jest sprzęgło dedykowane valeo i sach kosztuje 640 zł.

    A niestety i ty uwaga żebyscie sie nie dali zrobić nie mozna połaczyć sprzęgła 1.4 i 1.6 ponieważ docisk ma zbyt mała srednice i po wcisieciu bedzie tarł o wałek zdawczy.

    tarcza i łożysko rzeczywiście jest od 1.6 ale kosz musi być od tego modelu bo będzie miał większa srednicę wewnętrzną spręzyny.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    O widzisz A jakiegoś LUK'a nie mieli? Powinno być tańsze.

    Czyli reasumując tarcza i łożysko od 1.6 a docisk od 1.4 do skrzyni z grubym wałkiem tak?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ale auto w Twoich rękach od nowości jest? Może ktoś to podmienił przed Tobą.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    nie ma opcji auto mozna powiedzieć w rodzinie od nowości

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    Zastanawia mnie jedna rzecz. czy łozysko oporowe od wewnętrznej strony ( miejsce osadzenia na tulejce wałka zdawczego) należy posmarować smarem

  14. #13
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tyle co fabrycznie nasmarowane wystarczy do końca życia sprzęgła.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2012
    Skąd
    opoczno
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    fiat brawa
    Chciałbym od ciebie więcej informacji na temat szkrzyni biegów . Też zmam brawe 1.4 12v przy której muszę wymienić skrzynie biegów, obecnie mam zkrzynie c-514 na cienkim wałku .Myślę o założeniu od 1.6 .Czy dużo z tym jest problemów

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    44
    Postów
    56
    Auto
    brava 1,4 12v 1997 212 tys :)
    Cytat Napisał szeleko7 Zobacz post
    Chciałbym od ciebie więcej informacji na temat szkrzyni biegów . Też zmam brawe 1.4 12v przy której muszę wymienić skrzynie biegów, obecnie mam zkrzynie c-514 na cienkim wałku .Myślę o założeniu od 1.6 .Czy dużo z tym jest problemów
    napoczątku zapraszam ciebie na fiat-manual.blogspot.com to bedziesz miał obraz pracy.

    Myślę ze nie ma z tym zbyt dużo zachodu napewno sprzeglo jest 2 razy droższe ale i wiele wytrzymalsze skrzynia C513 jest mocniejsza i różni sie kilkoma detalami między innymi mechanizmem róznicowym. sprzęgłem osłonami i kielichami pół osi, linką i jej mocowaniem jeszcze kilka detali. Reszta jest standardowa.
    musisz zwracać tez uwagę na łączniki drązka zmiany biegów poniewaz pomimo opinii ja zetknołem sie z trzema wariantami ot tak sobie wymyślił fiat.

    Jak by co to pisz na makowczynski.b@gmail.com


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Manetka a brak świateł mijania - Brawa 1,4 12V
    Napisany przez rifser na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-10-2011, 21:59
  2. Fiat Brava 1.4 12V
    Napisany przez Segreto126 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 07-10-2011, 22:54
  3. Bravo 1.8 GT Duze spalanie
    Napisany przez glacjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2011, 15:29
  4. Fiat Brava 1.4 12V
    Napisany przez adrian12321 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-08-2010, 20:11
  5. kupno marei weekend lub brawa - rozeznanie w temacie
    Napisany przez Cobrettii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 24-06-2009, 17:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sprzeglo fiat brava 1.4 12v

czesci fiat brawa 14 12

fiat brava skrzynia

skrzynia do fiata brava

fiat brava 14 12v sprzeglo jaki model

gdzie znajde na skrzyni bieguw numer w fiace brawajak wymienic linke wyboru biegow brava 1.4 schematgdzie znajduje sie kod skrzyni w fiacie brawa. 1.4sprzeglo fiat brava c513jak wymontowac przeguby fiat marea 14 12vfiat skrzynia c513

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl