Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.6 1997

    Fiat Bravo 1.6 szarpie,przerywa,strzela

    Witam wszystkich forumowiczów!!!Mam problem z moim nowym nabytkiem(przeklnołem juz ten samochód),mianowicie problem wystepuje rano na zimnym silniku,pali od strzała,ale telepie buda i jakby nierówno pracuje,zdarzy sie czasem przy ruszeniu strzał z wydechu.auto pracuje na pb.po przejechaniu ok.1km jak nabierze odrobine temperatury telepanie i przerywanie na wolnych ustepuje(silnik ksiazkowo trzyma wolne i pracuje równo na postoju) i wtedy pojawia sie nastepny problem podczas jazdy gdy delikatnie operuje gazem jakos sie rozpedza,jednak gdy wdusze ponad 50% lub max to zdarza sie przerywanie i muli.(marechewa sie nie zapala podczas jazdy)

    Robiona ostatnio uszczelka pod głowica(przed wymiana też tak było)
    Kable
    Świece
    Filtr powietrza

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez sprutus ; 07-09-2011 o 10:05



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,179
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak stare jest to Bravo? Bo jeżeli w miarę nowe to OBDII będzie miało, a wtedy szybciej z jego diagnostyką.
    Co do problemu to obstawiłbym czujnik temperatury (ten połączony z komputerem/ECU) lub sondą lambda. Wygląda to jakby dostawał złą dawkę paliwa i stąd problemy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.6 1997
    bravo jest z 1997roku wiec OBDII odpada.

    o sondzie myślałem,a gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury???

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,113
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czujnik temperatury masz na termostacie. byc moze masz nawet termostat z dwoma czujnikami. jeden podaje temp. do komputera, drugi na deske rozdzielcza. zeby dostac sie do termostatu musisz odkrecic 3 sruby mocujace cewke zaplonowa. jest jeszcze czujnik tempertury zasysanego powietrza na kolektorze ssacym, ale to juz inna historia.
    przy okazji roboty uszczelki sprawdzales cisnienie sprezania? roznice na poszczegolnych cylindrach moga powodowac telepke. u mnie tak wlasnie jest. robie glowice na jesien. poza tym warto przyjrzec sie wtryskiwaczom. moze ktorys leje zamiast rozpylac?

    a tak w ogole, to witam w klubie. Bravo potrafi dac do wiwatu. mnie tez czasami rece opadaja. w tym tygodniu juz 2 razy
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-09-2011 o 11:49

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    27
    Postów
    1,500
    Auto
    BRAK
    a ja obstawiam że jest to wina cewki zapłonowej. podobną sytuację miała ostatnio moja babcia tylko że w seicento 1.1 z 2005 r. Na kompie wywalało błąd z wypadaniem zapłonu a mechanicy w ASO jak i w innym warsztacie mówili że jest to na 100% wina sondy lambdy. Ja od razu mówiłem że jest to wina cewki i po wymianie na swoje stare cewki z sieny 1.2 auto zaczęło normalnie jeździć.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,113
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mnie kiedys mechanik tlumaczyl, ze gdybym mial padnieta cewke (co zreszta przerabialem w zeszlym roku), to praktycznie nie moglbym ujechac ze wzgledu na zasade dzialania/budowe cewki (cewka podwojna). powinna tez wyskoczyc marchewa. no ale cuda sie zdarzaja. zwlaszcza w tym aucie.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-09-2011 o 16:36

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    27
    Postów
    1,500
    Auto
    BRAK
    więc trzeba pojechać na diagnostykę komputerową i wtedy wyjdzie co i jak

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.6 1997
    hehe dzieki wszystkim za wskazówki,jutro jade do mechanika co robił głowice,żeby posprawdzał bo coś jest nie tak,puszcza delikatnego dymka na wolnych obrotach na biało i pluje minimalnie woda,wiec coś sknocił i jade na poprawke(te szarpanie juz było przed robieniem głowicy)wiec przy okazji niech sprawdzi te pozostałe rzeczy,ja po przeszukaniu netu,obstawiam sonde albo cewke.

    ja już kocham te auto
    to miłośc sie zaczeła w drodze powrotnej z morza 150km od domu jak poszła głowica,jechanie na holu takiej odległosci nie polecam nikomu

    pzdr.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,113
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tez tak mysle. tylko niech jedzie do takich co maja o tym pojecie, a nie do takich, ktorzy potrafia jedynie podlaczyc kabel, uruchomic soft i przejsc w zakladke "Bledy". nie o to tak naprawde w diagnostyce chodzi... niestety, jak do tej pory nie spotkalem jeszcze ani jednego dobrego magika od fiatowskich komputerow.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.6 1997
    a wiec,mechanik posprawdzał 2 godzinki,głowica ok(lekkie plucie woda i biały dymek juz nie wystepuje),sonda ok,wtryski ok,zresetował kompa,troche mniej telepie buda po odpaleniu ale nadal wystepuje szarpanie.mechanior idzie na 2tyg. urlop,potem odstawie mu auto bo musi sprawdzic kompem jak bedzie zimny.

    tak sie zastanawiałem,robiłem głowice ,auto sie przegrzewało,teraz na wskazniku od temperatury podczas jazdy w korkach mam max dwie kreski ponad połowe,podczas jazdy spada do polowy ,max do dwoch kresek ponizej połówki.czy tak powinno być,czy wskazówka powinna stac w połowie niezaleznie od jazdy?moze kwestia odpowietrzenia???

    pozdrawiam

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,179
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Bo nagrzaniu się silnika powinien trzymać 90C. W korkach może skoczyć do powyżej 100C i wtedy wentylator powinien zbić temperaturę.
    Powinien trzymać na tej grubszej na środku kresce i nie spadać poniżej niej. Przy korkach powinna iść wyżej i po włączeniu wentylatorów opadać znowu na środek skali.

    Ale to telepanie bym raczej moim zdaniem nie wiązał z zapowietrzeniem. Wtedy miałbyś problemy z temperaturą i przegrzewaniem.
    Za to mechanik sprawdzał czujnik temperatury (tego wpiętego do kompa)? Z nim bym wiązał też obawy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    27
    Postów
    1,500
    Auto
    BRAK
    we fiatach bardzo częstą usterką jest nie dokładne pokazywanie temperatury na wskaźniku. Wystarczy poszukać na naszym forum a znajdzie się dużo podobnych tematów. Najlepiej jest podpiąć auto pod kompa i sprawdzić jaka jest temperatura pokazywana na desce a pokazywana w programie

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,113
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czyli jesli czujnik wskazuje prawidlowo temp. 90 stopni na kompie, tzn. ze jest w 100% sprawny? tez mam telepanie i wlasnie zalatwilem sobie czujnik na podmiane, w zwiazku z tym pytanie - przed wykreceniem czujnika z termostatu spuscic plyn chlodzacy, czy wystarczy odkrecic zbiorniczek wyrownawczy? nie wywali mi plynu przez otwor pod czujnik? oczywiscie bede wymienial na zimnym silniku.

    sprutus, zmierz kompreche. a co do temperatury to nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie sa dwa biegi wentylatora. I bieg zalacza sie po przekroczeniu 1 kreski powyzej polowy. II bieg zalacza sie 3 kreski powyzej polowy. padajacy opornik I biegu to temat ostatnio dosc popularny...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 09-09-2011 o 13:50

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo SX 1.6 1997
    ok ,dziekuje wszystkim za rady.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2013
    Skąd
    Dębica
    Postów
    4
    Auto
    Bava 1.6
    Rocznik
    1997
    Witajcie. Nie chce zakładać nowego tematu bo mój kłopot jest identyczny, też kupiłem Brave z 97 roku 1.6 i na zimnym silniku mam identyczne problemy, Czy kolega zakładający temat może mi powiedzieć czy się z tym uporał?

    Drugie pytanie to takie czy mogę założyć do tego auta zwykłą instalację gazową? Chodzi o to że nie stać mnie na instalację sekwencyjną, po części mam też nadzieje że auto będzie lepiej działać na gazie niż teraz na benzynie.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam.

    Kamil.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. seicento<przerywa>
    Napisany przez pablo69 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-02-2011, 09:35
  2. Strzela, szarpie, brak mocy
    Napisany przez sfist na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-09-2010, 22:26
  3. strzela w rure!!!
    Napisany przez kamilsitek1983 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-07-2010, 12:21
  4. Fiat Bravo 1.9 TD Przerywa przy dodawaniu gazu ....
    Napisany przez Freeman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-11-2009, 09:01
  5. [silnik] Kangurzy, muli, strzela...
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-11-2009, 18:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava przerywa

fiat brava 1.6

fiat bravo przerywa podczas jazdy

brawa przerywa po zapaleniu

fiat brava strzela

marea przerywa

fiat brava przerywa na gazie

szarpie i strzela

strzela i szarpie forum

szarpanie na gazie fiat brava

marea 1.6 szarpie

szarpanie podczas jazdy fiat brava 1.9 td

brava 1.6 16v przerywa

fiat brava 1.6 klopot z jazda

fiat marea przerywa

auto przerywa i strzela na gazie

bravo szarpie

fiat bravo 1.6 16v strzela

brava przerywa

lybra szarpanie zimny silnik

fiat bravo przerywa

fiat brava szarpie podczas jazdy

przerywa strzela silnik 1.1 seicento

brava strzela

fiat brava strzela na gazie

Tagi dla tego tematu