Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 63
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"  

  1. #46
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Z dawka będziesz miał problem bo jest na"jednopunktowym", więc tu już just ingerencja komputera.


    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jeśli masz sprawny termostat to zasłanianie chłodnicy nic nie daje i tak ma być.
    No właśnie tak nie do końca. Mi się też wydaje to logiczne ale jednak dużo ciepła ucieka przez pęd wiatru wpadający do komory silnika. U mnie termostat 100% sprawny a jednak chłodnicę na zimę zasłaniam bo szybciej łapie temperaturę. Tym bardzie, że ja jeżdzę raczej w trasie i tak przy np -10'C pęd zimnego powietrza 100km/h daje trochę w kość silnikowi..
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Nie ma sensu grzać auta na postoju - dużo spali a szybciej się nagrzeje w trakcie jazdy.
    Ja mam np. tak, że auto wystarczy że pochodzi z 2 minutki na postoju i od razi szybciej łapie temp.. Najgorszy jest ten pierwszy moment bo silnik zimny, Ty już jedziesz i chłodzisz silnik powietrzem i nie może się rozgrzać.. Wolę minutę poczekać, spryskać szyby odmrażaczem i dopiero jechać. Wtedy też szybciej przełączy się na gaz przez co od razu zacznie się też szybciej grzać
    Cytat Napisał wuemstudio Zobacz post
    czy jest możliwość w bravo 1.4 12v 96 rok wyłączyć ssanie, lub zrobić coś by tyle to nie trwało??
    Nie ma takiej możliwości. Oszukasz kompa i zawyżysz mu odczyty z czujnika temp. to będą problemy z odpalaniem w ogóle i pracą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    ruszaj od razu po uruchomieniu silnika nie czekaj aż się zagrzeje

  5. #49
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    No właśnie tak nie do końca. Mi się też wydaje to logiczne ale jednak dużo ciepła ucieka przez pęd wiatru wpadający do komory silnika. U mnie termostat 100% sprawny a jednak chłodnicę na zimę zasłaniam bo szybciej łapie temperaturę. Tym bardzie, że ja jeżdzę raczej w trasie i tak przy np -10'C pęd zimnego powietrza 100km/h daje trochę w kość silnikowi..
    Nie każdy jeździ stówą zaraz od wyjazdu z domu także podtrzymuje swoje
    Dużo ludzi grzeje auta na postoju, dzięki temu szybciej jest ciepło ale więcej pali, także dla mnie bez sensu. Poza tym silnik na ssaniu podaje dużo benzyny i rozrzedza przez to olej, dlatego powinno się redukować ten czas...

  6. #50
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    rozgrzewanie auta na postoju jest sprzeczne z zasadami ecodrivingu jak i zasadami użytkowania współczesnych samochodów. auto szybciej się rozgrzewa przy obciążonym silniku czyli w trakcie jazdy, niż na postoju. co do kartonu przed chłodnicą, nie mam zdania. nie robiłem porównania z kartonem i bez kartonu przy identycznych temperaturach więc nie jestem w stanie obiektywnie stwierdzić, że kawałek kartonu włożony pomiędzy grill, a chłodnicę przynosi jakieś korzyści. mały obieg w samochodach z silnikami 1.6 i tak schowany jest za chłodnicą i za silnikiem czyli jest całkiem nieźle osłonięty przez pędem powietrza. jakby nie było, karton profilaktycznie założyłem

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    mały obieg w samochodach z silnikami 1.6 i tak schowany jest za chłodnicą i za silnikiem czyli jest całkiem nieźle osłonięty przez pędem powietrza. jakby nie było, karton profilaktycznie założyłem
    Ale chłodnica normalnie przepuszcza powietrze tak więc przelatuje przez nią i chłodzi cały silnik - od pokrywy zaworów do miski olejowej
    Miejmy też na uwadze, że odpalając auto w takich niskich temp. nie mamy początkowo praktycznie smarowania. Chociażby z tego względu wolę aby tą minutę pochodził na wolnych, dosmarował się, olej rozrzedził i wtedy mogę jechać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #52
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja tak samo robie nie ma tak że odpale i jade od strzałą - odpale poczekam ze 30-40 sekund i ruszam
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ale chłodnica normalnie przepuszcza powietrze tak więc przelatuje przez nią i chłodzi cały silnik - od pokrywy zaworów do miski olejowej
    Miejmy też na uwadze, że odpalając auto w takich niskich temp. nie mamy początkowo praktycznie smarowania. Chociażby z tego względu wolę aby tą minutę pochodził na wolnych, dosmarował się, olej rozrzedził i wtedy mogę jechać..
    wydaje mi się, że ta 1 minuta przy mocno minusowych temperaturach ma niewielki wpływ na konsystencję oleju. jedyny + to taki, że olej dotrze do górych partii silnika -oczywiście zależnie od oleju (syntetyk/pólsyntetyk/mineralny). u mnie tuż po odpaleniu przy temperaturze poniżej - 5 stopni słychać przez chwilę popychacze. trwa to niecałe 10 sekund. po tym czasie ustawiam nadmuchy, ściągam parę z przedniej szyby zapalam światła i w drogę. także też ok. minuty zmarudzę zanim wprawie koła w ruch za rok wypróbuję Castrol Magnatec. zobaczymy czy ta zachwalana przez niektórych formuła mikromolekuł utrzymujących się przez długi czas na poszczególnych elementach silnika pozytywnie wpłynie na pracę popychaczy tuż po odpaleniu zimnego silnika
    Ostatnio edytowane przez boch ; 23-12-2012 o 12:02

  10. #54
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    u mnie popychacze słychac zaraz po odpaleniu przez moze 2 sekundy max a jeźdze na castrol magnatec 10W40
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    W 1.4 słychać wałek jak cyka

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    32
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    a nie czasem wtrysk cyka ?? Panowie, wracam do tematu, auto pali ogromne ilosci paliwa już nie tylko na ssaniu. Auto nie posiada instalacji gazowej a silnik to 1.4 12V i mam już dość serdecznie tego auta. Niby wszystko ok, czujki, sonda, monowtrysk ładnie pracuje. Nie mam juz pomysłów. Komputer zresetowałem poprzez odpięcie akumulatora i nie wiem co dalej robić. Dalej mnie skubie na benzynie, pali tyle ile mu zaleje , za 20 zł robie jakies 20 km i to przy delikatnej jeździe. Testy robie ciagle na koncówce baku, 20 zł 20 km, 50 zł 50 km 100 zł 100km. Pomóżcie cos.

  13. #57
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    najbardziej miarodajnym testem spalania jest zatankowanie "pod korek", przejechanie np. 100 km i ponowne tankowanie do pełna na tym samym dystrybutorze. zdaję sobie oczywiście sprawę, że taki test to spore obciążenie dla kieszeni. u Ciebie jednak nie ma LPG więc może warto się raz poświęcić. wskaźnik rezerwy nie jest zbyt dokładny. czasami wystarczy ostry zakręt i "rezerwa" gotowa

  14. #58
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hehe zatankowanie pod korek to chyba naturalny sposób sprawdzenia ile pali przecież tak czy inaczej będziesz musiał te paliwo zalać

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Tylko pod korek, najlepiej sprawdzić. i pompa musi mieć co zassać żeby się nie przytarła

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    32
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    Ile litrów ma bak w fiat bravo 1.4 12v 96 rok ?


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. centralny zamek - działa "jak mu się chce" bravo 97'
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-03-2012, 10:11
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  3. Spanie (nie mylić z "spalanie") w Bravo
    Napisany przez rudi_pl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-10-2011, 18:39
  4. Bravo 1.8 GT Duze spalanie
    Napisany przez glacjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2011, 15:29
  5. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v opinie

spalanie na ssaniu

fiat bravo 1.4 12v spalanie

fiat bravo 1.4 12v opinie

bravo 1.4 ssanie

fiatklubpolska.pl 3

fiat brava 1.4 12v spalanie

termostat fiat brava 1.4 12v

spalanie fiat bravo 1.4 12v

ile pali fiat brava 1.4 12v

przycisk ssania w fiat brava

monowtrysk fiat brava 1.4 12v

fiat bravo opinie

fiatklubpolska.pl fiat-bravo-1-4-12v-zbyt-duze-spalanie-na-ssaniu-17016

fiat bravo spalanie 18l

spalanie bravo

rezerwa paliwa fiat bravo 1.4 96

parametry czujnika temperatury ssania fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl