Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 63
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    no dobra, nie bylo pytania ;p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    Gdybym odpalał na benzynie i czekał, aż sie zagrzeje to spalanie by wynosiło mniej więcej tak jak pisałem wcześniej : 8 litrów benzyny na zimnym + 10 litrów gazu na ciepłym na 100km.....czyli mnie po prostu na to nie stać, więc odpalam na gazie.....nie da się patrzeć na to jak wskazówka poziomu paliwa spada jak szalona po kilku odpaleniach na zimnym;(

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    ja bym jednak na Twoim miejscu pojechal i sprawdzil cala instalacje gazowa... mogly Ci membrany w parowniku popekac i napewno spalanie dzieki temu by Ci nie spadlo.

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sari Zobacz post
    .czyli mnie po prostu na to nie stać, więc odpalam na gazie
    Bawisz mnie chłopie dokumentnie - a na regeneracje parownika i ew. uszkodzenie silnika Cię stać? Nawet pisać się nie chce..
    BoRo_26 lubi to.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    "Ps. Istnieją sposoby aby przy minus 10 odpalić auto na gazie i takim jechać. Po 7 latach wysiada parownik. Normalnie parownik nadaje się do wymiany/czyszczenia/regulacji po ok. 8 latach." - to wypowiedź użytkownika "puni" z tego forum w dziale nt. instalacji LPG. byrrrt ciekaw jestem, czy sam kiedykolwiek odpalaleś jakiekolwiek auto "tylko na gazie" przez dłuższy okres czasu i rzeczywiście reduktor Ci padł momentalnie ....i silnik również

  7. #21
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Miałem kiedyś gaźnikowe Uno - odpalałem na gazie gdzieś do -10 stopni, niżej nie chciało więc benzyna. Poza tym, że w tym stanie paliło duuuużo gazu (kiepsko rozprężony, jeśli w ogóle) to nic parownikowi nie było. Czasem zamarzał, więc musiałem przełączyć na benzynę. Po dwóch latach zaczęły się problemy z parownikiem, aczkolwiek nie wiem ile poprzedni właściciel tak robił. Auto sprzedałem.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    sari widzisz co markshall pisze? wiec wes moze sobie do serca i sprawdz ten parownik, a potem szukaj dalej jesli to nie to. albo kup se ropniaka xD

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czemu Polacy mają taką cechę, że muszą robić wszystko inaczej jak producent mówi? Wejdźcie sobie na lpg-forum bo tu nie ma tak naprawdę ciekawych artykułów i tematów - z pewnością doczytacie nie jedną istotną informacje o LPG. Nawet wtryski siadają gdy gaz ma za niską temp. Silnik dostaje złą dawkę gazu (poza skalą korekcji temp), mapy się rozjeżdżają, silnik pracuje w nieoptymalnych warunkach itd.. Panowie no nie chce mi się nawet tłumaczyć
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no dokładnie zimny silnik ale do ogrzania gazu powinno wystarczyc no ale co do 18 litrów na gazie to moze byc membrana sztywna gaz zimny i leci w komore spalania miesza sie z zimnym powietrzem i mieszanka idelana na gazie odpalaj ( jak juz tak robisz) to tylko w lato gdzie temperatura otoczenia wysoka
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Chore.. Śmigam na gazie, pali mi ok 9,3 litra gazu + 1,2 zdaje się litra benzyny ale liczę w tym czasem jazdy na benzynie do pracy np albo w wakacje całą zakopiankę. Obliczenia na dystansie ok 11tyś km.. Teraz widzę, że schodzi trochę więcej paliwa ale to normalne.. Żydostwo nie zawsze popłaca ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    byrrt, są tacy którzy po założeniu LPG zapominają o benzynie. kiedyś miałem okazję jeździć Poldkiem, w którym układ paliwowy (benzyna) nie działał w ogóle. odpalało się i jeździło wyłącznie na gazie. średnie spalanie w mieście 16L LPG. oczywiście skraca się w ten sposób żywotność parownika oraz w przypadku sekwencji wtryskiwaczy gazowych, ale o problemach z silnikami nigdy nie słyszałem. prędzej padnie katalizator, w którym będzie się spalać nieprzepalone do końca paliwo gazowe. tamten Poldek miał nakulane 280 tys. km. sporo kilometrów nabujał z przyczepką. silnik do końca sprawował się bez zarzutu.
    tak jeszcze w temacie. kiedy kupiłem auto z gazem nie spodziewałem się, że tak dużo będę wydawał na benzynę. niestety, przy krótkich odcinkach, przy niezbyt wydajnym układzie chłodzenia/ogrzewania (wolne nagrzewanie silnika) spalanie powyżej 10L benzyny to raczej norma. no ale 18L w listopadzie to gruba przeginka. ja bym radził pojechać do ASO Fiat na Examinera i zostawić im auto na 2-3 dni. niech sprawdzą czasy wtrysków na zimnym silniku i poobserwują pozostałe parametry pracy silnika. być może coś się wyjaśni.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o zużywanie się wtryskiwaczy gazowych od zapalania na gazie - to jaki gazownik konfiguruje instalację sekwencyjną żeby na to pozwolić? Bo dla mnie coś tu nie pasuje. Przecież przy kiepsko rozprężonym gazie sterownik nie jest w stanie określić optymalnego czasu wtrysku.... to bez sensu. Dlatego zazwyczaj nie da się przełączyć na gaz póki silnik nie złapie tych 30-40 stopni.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jest taka funkcja w sekwencji jak "awaryjne uruchamianie na gazie". uruchamia się wtedy silnik z wciśniętym przyciskiem na centralce LPG. oczywiście silnik lekko zatelepie ale po minucie chodzi bardzo równo. sprawdzone osobiście. w Poldku miałem instalację II generacji i przełącznik ustawiony w pozycji "gaz". z tego co słyszałem, najniższa zalecana temperatura przełączania na gaz w sekwencji to 30 stopni C.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    i jeszcze w temacie "spalanie benzyny na nierozgrzanym silniku" na przykładzie Skody

    http://www.blognavi.pl/szkola-bezpie...zuzycie-paliwa
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-11-2012 o 20:58

  15. #29
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jest taka funkcja w sekwencji jak "awaryjne uruchamianie na gazie". uruchamia się wtedy silnik z wciśniętym przyciskiem na centralce LPG.
    No fakt, coś o tym gazownik wspominał. Ale nie da się chyba permanentnie tego ustawić więc średnio wygodne...
    Moim zdaniem odpalanie z gazu czy szybkie przełączanie na niego jest dopuszczalne w 1 i 2 generacji, nie wpływa to negatywnie na silnik, jedynie parownik szybciej ch** strzeli
    Ale w IV generacji to raczej nie ma już sensu. Bo to nie tylko parownik, ale i wtryski oraz rozjechane mapy ;/ Jak ktoś chce odpalać auto z gazu polecam tzw. V generację, czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej (droooooogie rozwiązanie ).

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    32
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    panowie a co dalej z ogromnym spalaniem przy benzynie 1.4 12v ?? termo nowe, czujniki pod kompem niby ok, sonda niby też, zastanawiam sie nad wałkiem rozrządu, może taki wałek mieć wpływ na spalanie?? Ssanie ssaniem ale umnie to chyba raczej nawet na rozgrzanym pali dużo. Do wtrysku zajrzałem, niby ładnie tryska taką mgiełką. Nie mam już pomysłu. Przy obecnej cenie paliwa 5,49 za 50 zł zrobiłem 60 km, jazda raczej dynamiczna ale do 2,5 a radzko 3 tysie obrotów.

    Wymyślcie coś czego jeszcze nie słyszałem


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. centralny zamek - działa "jak mu się chce" bravo 97'
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-03-2012, 10:11
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  3. Spanie (nie mylić z "spalanie") w Bravo
    Napisany przez rudi_pl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-10-2011, 18:39
  4. Bravo 1.8 GT Duze spalanie
    Napisany przez glacjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2011, 15:29
  5. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v opinie

spalanie na ssaniu

fiat bravo 1.4 12v spalanie

fiat bravo 1.4 12v opinie

bravo 1.4 ssanie

fiatklubpolska.pl 3

fiat brava 1.4 12v spalanie

termostat fiat brava 1.4 12v

spalanie fiat bravo 1.4 12v

ile pali fiat brava 1.4 12v

przycisk ssania w fiat brava

monowtrysk fiat brava 1.4 12v

fiat bravo opinie

fiatklubpolska.pl fiat-bravo-1-4-12v-zbyt-duze-spalanie-na-ssaniu-17016

fiat bravo spalanie 18l

spalanie bravo

rezerwa paliwa fiat bravo 1.4 96

parametry czujnika temperatury ssania fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl