Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Coś nowego się w temacie pojawiło?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zastanawiałem się właśnie nad tym wczoraj
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Okazalo sie ze trzeba wymienic walek rozrzadu. Powiedzcie mi, czy wystarczy wymienic sam walek czy trzeba walek razem z glowica?

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Sam wałek.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Sam wałek.
    Tez tak wlasnie myslalem, ale mechanik zalecil mi wymiane walka razem z glowica, sam juz nie wiem co mam zrobic.... Samochod i tak bede sprzedawal, wiec zalezy mi tylko na doprowadzeniu go do stanu uzytecznosci, a nie na jakims konkretnym remoncie.... Jedno mnie tylko zastanawia, dlaczego silnik gasnie, skoro jest tylko zatarty walek przez co sa metaliczne stuki, co to ma do gasniecia?

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli krzywki na wałku są starte to nie otwierają się do końca zawory, czyli są problemy z napełnianiem mieszanką p-b i odprowadzaniem spalin. A stukanie jest od uderzającego w popychacz wałka.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Jeżeli krzywki na wałku są starte to nie otwierają się do końca zawory, czyli są problemy z napełnianiem mieszanką p-b i odprowadzaniem spalin. A stukanie jest od uderzającego w popychacz wałka.
    Czyli jak wymienie sam walek to bedzie ok? Zamierzam wymienic go razem z bratem ktory ma dosc duze pojecie o mechanice, tylko da rade zrobic to w warunkach garazowych? Nie trzeba jeszcze czegos regulowac czy cvos? Brat mowi, ze mam sie nie martwic, ale wole sie upewnic czy nie lepiej bedzie odstawic auto do mechanika

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli brat ma pojęcie o mechanice to zrobicie te we dwójkę. Co do regulacji to jedynie luz zaworowy, reszta to wymiana. I co trzeba pilnować, to aby dobrze ustawić rozrząd, gdyż złe jego ustawienie może w skrajnym przypadku doprowadzić do pogięcia zaworów.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Tak sie prezentuje walek, czy wedlug was jest az tak zatarty, ze ma wplyw na problemy z gasnieciem i nierowną pracą silnika?

    22102011383.jpg22102011381.jpg

    Jutro jade na gielde do po nowy walek, w przyszlym tygodniu wymiana....

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Widać ślady ścierania, ale czy tak naprawdę on jest winny, to powinno się go zdemontować i sprawdzić wymiary.

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Trochę więcej zdjęć by się przydało, jednak już teraz moim zdaniem widać ich zużycie. Najlepiej pomierzyć wzniosy krzywek. Masz suwmiarkę to pomierz każdy z osobna.
    Zobaczy czy krzywki nie wygląda tak.

    a) Krzywka ok
    b) Krzywka wytarta
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ogólnie przy tak "zużytym" wałku silnik powinien jeszcze pracować w miarę ok.
    Martwi mnie natomiast zupełnie co innego, a mianowicie ilość nagaru jaką masz pod pokrywą - lejesz minerał?
    Taka ilość nagaru może powodować zatykanie się regulatorów hydraulicznych, pająka smarującego wałek - wytarcie wałka to kwestia czasu i sposobu eksploatacji.
    Rozrząd dobrze poskładali po wymianie UPG? Możliwe, że zawór dostał już strzał od tłoka, lekko go skosiło i dla tego teraz drze wałek, ale tego bez zdjęcia głowicy nie sprawdzisz.
    Prawda jest taka, że wałek sam z siebie się nie wyciera, 99,9% przypadków to są błędy eksploatacji tego "zacnego" silnika.
    A i jeszcze za pamięci - jak już wymienicie wałek to olej do wywalenia, z miski olejowej magnesem neodymowym powyciągać wióry wałka bo za miesiąc będziesz miał to samo.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2012
    Skąd
    kutno
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    fiat
    witam
    mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicom i wałek rozrządu i dwie krzywki a somochud odpala ale jak chce ruszyc to strzela w gazniku FIAT BRAVO 14 12V 97

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bravo nie miało nigdy gaźnika :-P
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2012
    Skąd
    Mława
    Postów
    1
    Auto
    Fiat brava 1.4 12v
    Cytat Napisał pawelkoza21 Zobacz post
    witam
    mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicom i wałek rozrządu i dwie krzywki a somochud odpala ale jak chce ruszyc to strzela w gazniku FIAT BRAVO 14 12V 97
    Możliwe że rozrząd jest źle ustawiony po za tym 1.4 12V jest na monowtrysku.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 07:47
  2. Gaśnie na zminym silniku i ciężko pali. 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2011, 10:09
  3. Fiat Bravo 1.4 12v 97r Nie Odpala
    Napisany przez Suchciel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2011, 12:24
  4. [silnik] Metaliczne stuki z okolic rozrządu
    Napisany przez wlodziu79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2010, 17:58
  5. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 19:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w silniku fiat brava 1.4 12v

zawory fiat brava 1.4 12v

fiat brava 1.4 12v stukanie w silniku

stuki w silniku fiat brava

stuki w silniku fiat

fiat bravo 1 4 stuka w silniku

stukanie w silniku faitbravo

fiat brawo l 1.4 regulacja zaworow

stukanie w silniku fiat bravo

fiat bravo brava 1.4 12v walek rozrzadu

stukanie w silniku bravo 1.4

stuki metaliczne w silniku fiat brava

fiat brava stukanie w silniku

zawory fiat bravo 1.4 12V

klekot w silniku brava 1.4fiat bravo 1.4 12v regulacja zaworowbrava 1.4 stuki w silnikuzatarty silnik brava 1.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl