Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V

    Fiat Bravo 1.4 12V metaliczne stuki w silniku, gaśnie

    Witam!

    Mam problem, otoz od kilku dni w mojej bravie slychac, metliczne stukanie na 4 cylindrze, narasta to wraz z dodaniem gazu, zaswieca sie wtedy "marchewka" i czasem code. Po dodawaniu gazu silnik sie dusi i gasnie po kilku sekundach od odpalenia. W samochodzie niedawno byla wymieniana uszczelka pod glowica. Ponadto zauwazylem, ze jeden z dwoch przekaznikow znajdujacych sie po lewej stronie pod maską bardzo się grzeje, wymienilem oba ale nic to nie dalo. Stukanie jest dokladnie tako samo jak na tym filmiku i dobiega z tego samego miejsca:

    Fiat Brava Stukanie silnika Problem - YouTube

    Czy jest to walek rozrzadu? Dzieki za pomoc, pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    według mnie stukanie to jest spowodowane uszkodzonym wałkiem rozrządu. W silnikach 1.4 12v jest to podobno standard

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał aros87 Zobacz post
    bardzo się grzeje, wymienilem oba ale nic to nie dalo
    Przekaźnik ma prawo się grzać. Puszcza prąd o dużym natężeniu.

    Dwie rzeczy bym obstawiał. Wytarty wałek rozrządu lub panewkę. Tyle, że panewki byłoby słychać od dołu, a jak dźwięk dobiega z góry to tutaj bym się zainteresował właśnie tym wałkiem rozrządu.

    Zrzuć pokrywę wałków rozrządu i sam naocznie się przekonasz jak to tam wygląda. Pokrywę możesz spokojnie samemu zdjąć, rób to ostrożnie, aby nie uszkodzić uszczelki. Po zdjęciu będziesz mógł się zorientować jak to wygląda.

    Ciekawi mnie tylko marchewka, może to też być uszkodzenie cewki (poniekąd świecy)/wtrysku i komputer zgłasza błąd, a stuki są od złego spalania.
    Tylko, że takie stuki są nie metaliczne (nie takie "ostre" w odgłosie). A twoje jakie są?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    U mnie stukanie jest metaliczne, tak jak na filmiku, przy czym u mnie jeszcze silnik gasnie po paru sekundach, nierówno pracuje, dlawi sie po dodaniu gazu.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź wszystkie świece na początek, czy pali na wszystkie gary. Jeśli nie wina świec to sprawdź cewkę, jak radzi Miszko.
    Gdy tam będzie wszystko ok, rozbierz górę i sprawdź wałek.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Sprawdź wszystkie świece na początek, czy pali na wszystkie gary. Jeśli nie wina świec to sprawdź cewkę, jak radzi Miszko.
    Gdy tam będzie wszystko ok, rozbierz górę i sprawdź wałek.
    W jaki sposob sprawdzic cewke?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Najlepiej podłączając pod komputer bądź sprawdzając miernikiem napięcie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Najlepiej podłączając pod komputer bądź sprawdzając miernikiem napięcie.
    Chwila chwila jak napięcie? Przejścia to niech sprawdza ale działającej cewki niech nie podłącza pod woltomierz
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    No chodziło mi o przejście, źle sformułowałem. przepraszam

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a co nie lubicie fajerwerkow? Myślę, że najlepiej jest zacząć od rzeczy, które sprawią najmniej kłopotu i najmniejszy koszt. Sprawdź świece jeśli ok to przewody WN, jeśli ok to podmień cewkę na 100% działającą. Nie wiem ile tam jest, jedna czy dwie? Myślę, że podłączenie pod kompa dałoby coś bo możnaby się dowiedzieć od czego CODE się zapala no i sama marchewa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Sprawdzalem dzisiaj swiece i kable i niby na kazdej swiecy jest iskra, ale zainteresowalem mnie kabel na 4 swiecy. Po jego wyciagnieciu w gniazdzie widac tak jakby bylo one wgniecione do srodka i zniszczone, na pozostalych kablach tego nie ma. Po odpieciu tego kabla auto normalnie pracuje, nie gasnie, nie dlawi sie po dodaniu gazu, nie swieci sie marchewka ale dalej jest bardzo ostry metaliczny dzwiek. Czy to moze byc wina kabla?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dźwięk to nie wiem - dziwne ale jeżeli wyciągnięcie jednej fajki nie zmienia ani trochę pracy silnika to coś jest nie tak..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Dźwięk to nie wiem - dziwne ale jeżeli wyciągnięcie jednej fajki nie zmienia ani trochę pracy silnika to coś jest nie tak..
    Wlasnie zmienia w taki sposob, ze silnik nie gasnie i rowno pracuje, nie swieci sie marchewka, jedynie metaliczne stukanie pozostaje....

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wyciągnięcie jednej fajki powinno być odczuwalne nierówną pracą silnika, ogólnym pogorszeniem jego pracy. Jeżeli mówisz, że odpięcie tylko... poprawia to znaczy, że np. zawór się nie otwiera do końca i stąd dziwne zachowanie auta w tym i te dźwięki mogą być tym spowodowane.

    Rozumiem, że wykręcałeś każdą ze świec i sprawdzałeś?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2011
    Skąd
    Orzesze
    Wiek
    30
    Postów
    10
    Auto
    Fiat bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Wyciągnięcie jednej fajki powinno być odczuwalne nierówną pracą silnika, ogólnym pogorszeniem jego pracy. Jeżeli mówisz, że odpięcie tylko... poprawia to znaczy, że np. zawór się nie otwiera do końca i stąd dziwne zachowanie auta w tym i te dźwięki mogą być tym spowodowane.

    Rozumiem, że wykręcałeś każdą ze świec i sprawdzałeś?

    Tak, kazda po kolei...


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 07:47
  2. Gaśnie na zminym silniku i ciężko pali. 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2011, 10:09
  3. Fiat Bravo 1.4 12v 97r Nie Odpala
    Napisany przez Suchciel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2011, 12:24
  4. [silnik] Metaliczne stuki z okolic rozrządu
    Napisany przez wlodziu79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2010, 17:58
  5. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 19:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w silniku fiat brava 1.4 12v

zawory fiat brava 1.4 12v

fiat brava 1.4 12v stukanie w silniku

stuki w silniku fiat brava

stuki w silniku fiat

fiat bravo 1 4 stuka w silniku

stukanie w silniku faitbravo

fiat brawo l 1.4 regulacja zaworow

stukanie w silniku fiat bravo

fiat bravo brava 1.4 12v walek rozrzadu

stukanie w silniku bravo 1.4

stuki metaliczne w silniku fiat brava

fiat brava stukanie w silniku

zawory fiat bravo 1.4 12V

klekot w silniku brava 1.4fiat bravo 1.4 12v regulacja zaworowbrava 1.4 stuki w silnikuzatarty silnik brava 1.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl