Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1.6 16v, SC 900
    Rocznik
    1995

    Fiat Brava 1.6 16v problem z gotującym płynem i nagrzewaniem wnętrza

    Witam. W mojej Bravie 1.6 16v został wymieniony silnik na taki sam oczywiście. Problem polega na tym, iż po przejechaniu dystansu do pracy 55km w aucie leci letnie powietrze. Wskazówka "pływa" po skali bardzo wolno. Raz w góre raz w dół. Gdy dojade na parking i zgasze auto a potem przekręce stacyjkę na zapłon wskazówka od temperatury wolno bo wolno rośnie prawie do czerwonego pola. Wentylator wogóle się nie załącza. Gdy otworze maske kolektor jest letni i słyszę bulgotanie płynu.
    Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co w poniedziałek powiedzieć mechanikowi, który wymieniał silnik. W starym silniku takich problemów nie miałem. Dodam, że płyn chłodniczy jest nowy. Jest to wersja z klimatyzacją. Zastanawia mnie też bodajże źle podłączony wężyk od zbiorniczka wyrównawczego do kolektora. Ponieważ w starym silniku wężyk od zbiorniczka wpięty bezpośrednio do kolektora, a teraz mechanik zrobił trójnik i wężyk idzie do kolektora a z drugiego wyjścia znika i wchodzi do węża. Wcześniej tak nie było.

    Bardzo proszę o pomoc gdyż chce, aby wszystko chulało jak trzeba. Dziękuje i pozdrawiam forumowiczów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Do sprawdzenia termostat, pompa wody, czujnik temperatury (odpowiedzialny za włączanie wentylatora chłodnicy). Skoki temperatury świadczą o niesprawnym termostacie (w korku temperatura będzie wzrastać, a podczas jazdy opadać - pęd powietrza działa jak wentylator).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1.6 16v, SC 900
    Rocznik
    1995
    Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić bardziej doświadczonych.Akurat pompe wody mam nowiutką, ale znajomy stwierdził, że obecna będzie ok. Dziękuje za odpowiedź.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Nie napisales nic o chlodnicy. Czy po przejechaniu tego dystansu jest goraca czy zimna? Probowales odpowietrzyc uklad chlodzenia? Moze mechanik zapomnial

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1.6 16v, SC 900
    Rocznik
    1995
    Właśnie zapomniałem o chłodnicy. Ale wczoraj przy otwarciu maski przyjrzałem się chłodnicy i zauważyłem, delikatny dymek wydobywający sie z okolic chłodnicy. Mechanik niezapomniał, a poprostu mu się tego niechciało zrobić dlatego w poniedziałek jadę na poprawkę w ramach gwarancji.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    24
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Miałem to samo. Wentylator nie działał bo przegnił kabelek który wychodzi z wentylatora do opornicy. Ale to nic nie zmieniło nie licząc że wentylator zaczął działać. Potem padła pompa wody która dając zbyt małe ciśnienie, powodowała że silnik się grzał a wentylator znowu sie nie włączał. Po wymianie pompy wszystko ok. Posprawdzaj czy wszystkie przewody sa popodlaczane. Jak chłodnica ciepła z dołu i z góry to termostat działa. Jak w czujniki temperatury z chłodnicy drutem postykasz styki i wentylator zakreci to czujnik padł. Sprawdź czy pod rozrządem jest mokro, wtedy pompa padła

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2014
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1.6 16v, SC 900
    Rocznik
    1995
    Będę kierował się jutro Twoją odpowiedzią u mechanika. Zapłaciłem za naprawe tysiąc złotych więc chce, aby wszystko było tip top. Nieukrywam, iż wybrałbym innego mechanika bo ten woli naprawiać wieśwageny jak sam przyznał...

    Dziękuje za odpowiedź. Jutro postaram się napisać co było przyczyną.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    mam taka sprawę 1.6 16v brava układ odpowietrzony a zamiast ciepłego powietrza leci minimalnie letnie temperatura w czasie jazdy podchodzi pod połowę i spada minimalnie i tak co chwilę (wiatrak się nie włącza bo wywaliłem czujnik bo się psuł praktycznie co miesiąc sam włączam wiatrak jak sie nad połową temperatura zatrzyma) ale nie ważne czy jade czy stoje to temperatura sama dojdzie do połowy i zaraz spadnie z 4mm w dół i po chwili to samo i tak w kółko w kabinie rurki od nagrzewnicy gorące obydwie a ciepła nie ma. czy to termostat czy pompa??

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pawel&palio Zobacz post
    w kabinie rurki od nagrzewnicy gorące obydwie a ciepła nie ma.
    Wentylator nawiewu sprawny? Kanały nawiewu drożne? klapki nawiewu otwarte?
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    drożne wszystkie kanały, wszystkie biegi nawiewu sprawne włączę 4 bieg powietrze daje mocno ale letnie na każdym kanale

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Wygląda jakby dalej tam jeszcze powietrze siedziało. Termostat możesz sprawdzić.


 

Podobne tematy

  1. Problem z dmuchawą wnętrza
    Napisany przez kkaarrooll1991 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-06-2015, 22:23
  2. Niedziałające światło wnętrza brava 99r
    Napisany przez adrixon94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-01-2014, 20:15
  3. problem z płynem w układzie chłodzenia
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 18:15
  4. Problem z gotującym się płynem w chłodnicy
    Napisany przez Scorpion_83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2013, 06:45
  5. [ukł. chłodzenia] PROBLEM Z PŁYNEM
    Napisany przez MACEL17 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-05-2010, 15:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl