Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2016
    Skąd
    POLKOWICE
    Wiek
    24
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.2 SX
    Rocznik
    1999

    Falująca, gasnąca opowieść o 1.2 16v

    Witam serdecznie,

    na wstępie chciałbym powiedzieć, że przetrzepałem ogromną ilość wątków. Silnik krokowy, przepustnica czyszczone kilkakrotnie na początku pomogło nawet na jakieś 4 miesiące. Ale teraz jest tylko coraz gorzej. Auto potrafi gasnąć nawet tylko przy wyrzuceniu biegu, dojazdu do skrzyżowania. Wystarczy, że się rozgrzeje.

    Dwa główne fakty:

    1. Na postoju, na luzie. Obroty 800 i spadają 500+/- w konsekwencji do magicznego zgaśnięcia.
    2. Podczas jazdy 1000 i lecą do góry 1500-1800-800 i z powrotem w górę. Pływają przy około 1200 +/-

    Gdy jadąc wciśniemy gaz(na sprzęgle) stale trzyma np 3100. Nawet się nie zająknie. Wystarczy wrzucić na luz i znowu fala.

    Czy tutaj temat pompy paliwa można wyrzucić do kosza w moim przypadku? - problem przy odpalaniu: A. Długo, kręcimy łapie. B. Dodając gazu odpala od ręki.

    Proszę o jakieś porady bo już też trochę poszło w auto i nie chciałbym już robić czegoś co nie da efektu. Auto jest dla mojej kobiety a tak naprawdę teraz stoi bo boi się nim jeździć.


    Poprzedni właściciel wymienił(to co może dotyczyć tematu):

    2013 - kable zapłonowe
    2010 - krokowiec BOSCH


    Teraz auto po wymianie sprzęgła, linka, nowe filtry, oleje, czyszczenie przepustnicy ale problem który miał zniknąć nie znikł.


    I jeszcze jedna pierdoła, temp. niby rośnie do czerwonego pola ale po wciśnięciu resetu przebiegu spada od razu do nominalnej. Także czuje, że to zwykły zimny lut bądź coś podobnego. Czy jednak może być coś więcej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2012
    Skąd
    Czerwionka-Leszczyny
    Wiek
    28
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4 20v
    Rocznik
    1998
    Ja bym zajrzał do tego krokowca jeszcze raz. Odepnij go i sprawdź jak się auto zachowuje. Podmień na jakiś inny, nawet używany. Jeśli o pompę paliwa chodzi, gdyby była już wyeksploatowana, to auto podczas jazdy powinno tracić moc i w końcowym efekcie zgasnąć i nie odpaliłoby przez dłuższy czas.

    Druga sprawa, to nieszczelny układ dolotowy. Sprawdzałeś wszystkie rury i łączenia?

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    709
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał tomski Zobacz post
    Druga sprawa, to nieszczelny układ dolotowy. Sprawdzałeś wszystkie rury i łączenia?
    To samo chciałem napisać, opis problemu wskazuje na kłopoty z mieszanką paliwo/powietrze.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,164
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Przerabiałem u siebie podobne problemy - winna okazała się wiązką między "krokowcem" a ECU. Przez to sterownik nie rozpoznawał biegu jałowego i obroty wariowały.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Gasnący silnik
    Napisany przez w1907v na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2015, 07:52
  2. Gasnące Stilo 1,6
    Napisany przez kukis001 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-10-2014, 23:11
  3. Nie gasnąca marchewa.
    Napisany przez baltasar na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-02-2014, 10:22
  4. gasnące bravo
    Napisany przez hipol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 17:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl