Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997

    Elektryka - rozrząd - gaśnie / Bravo 1.4 - 12V - 1997r

    Witam,
    na początku zaznaczę, iż jestem kompletnym laikiem w kwestii samochodów, ledwo wiem jak prowadzić. :p Wiem gdzie są pedały, kierownica, biegi i światła.

    Wczoraj kupiłem swoje pierwsze auto,
    Fiat Bravo 1.4, benzyna, 12v, 1997 rocznik, 214.000 przebiegu.

    Sprzedający poinformował mnie, że auto mu gaśnie (dusi go) przy dodawaniu gazu. Znajomy mechanik zerknął do płynu z chłodnicy, a tam olej, Stwierdził uszczelkę głowicową (?) do wymiany. Tyle wiem.

    Główną niewiadomą jest to, że w aucie przy wyłączonym silniku (zgaszonym całkowicie aucie) działają elektryczne szyby. Teraz znajomego spytać o to nie mogę, a doszły mnie słuchy, że tak być nie powinno. Ponadto po przekręceniu troszkę kluczyka w stacyjce świeci się kontrolka akumulatora z + i -, czy ma to jakieś powiązanie z szybami i czy jest to w ogóle jakimś problemem?

    Trzecia rzecz - chciałbym wymienić rozrząd - co muszę zakupić, by móc to w pełni wykonać?

    Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    Sprzedający poinformował mnie, że auto mu gaśnie (dusi go) przy dodawaniu gazu. Znajomy mechanik zerknął do płynu z chłodnicy, a tam olej, Stwierdził uszczelkę głowicową (?) do wymiany. Tyle wiem.
    Prawdopodobnie mechanik ma rację (aczkolwiek pęknięta głowica może dać podobne efekty, ale przyjmijmy optymistyczny wariant).

    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    Główną niewiadomą jest to, że w aucie przy wyłączonym silniku (zgaszonym całkowicie aucie) działają elektryczne szyby. Teraz znajomego spytać o to nie mogę, a doszły mnie słuchy, że tak być nie powinno.
    Fabrycznie żeby szyby działały trzeba włączyć stacyjkę, z tego co piszesz u Ciebie działają przy wyłączonej ( z wyciągniętym kluczykiem ?)

    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    Ponadto po przekręceniu troszkę kluczyka w stacyjce świeci się kontrolka akumulatora z + i -, czy ma to jakieś powiązanie z szybami i czy jest to w ogóle jakimś problemem?
    Nie wiem co mas zna myśli pisząc "troszkę", generalnie po włączeniu stacyjki kontrolka ta powinna się zapalić (wtryski, abs, poduszki, fiat code tylko na chwilę) no i olej.

    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    Trzecia rzecz - chciałbym wymienić rozrząd - co muszę zakupić, by móc to w pełni wykonać?
    Proponowałbym jednak zlecić to komuś z wiedzą i doświadczeniem bo łatwo popsuć (jeśli dobrze rozumiem że chcesz to zrobić samodzielnie?)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Prawdopodobnie mechanik ma rację (aczkolwiek pęknięta głowica może dać podobne efekty, ale przyjmijmy optymistyczny wariant).
    Kolega stwierdził, że nie ma żadnego "dymu" białego, więc silnik podobno nie pobiera wody (płynu z chłodnicy), a głowica (bez uszczelki!!!) była podobno wymieniana parę miesięcy temu. Sprawdzał też 'ciśnienie' (?) w zbiorniku na płyn chłodniczy i nic nie 'syczy' po paru minutach działania silnika. Dostałem informacje, żebym przeczyścił to wodą mineralną, pojeździł na wodzie i zobaczyć czy bierze olej, czy może ktoś tam go wlał przez pomyłkę.

    Fabrycznie żeby szyby działały trzeba włączyć stacyjkę, z tego co piszesz u Ciebie działają przy wyłączonej ( z wyciągniętym kluczykiem ?)
    Dokładnie. Działają zawsze. Nie rozładuje mi to akumulatora? Dodam, że inny kolega w swoim BMW też tak ma...

    Nie wiem co mas zna myśli pisząc "troszkę", generalnie po włączeniu stacyjki kontrolka ta powinna się zapalić (wtryski, abs, poduszki, fiat code tylko na chwilę) no i olej.
    Tak, że radio działa, ale silnik nie chodzi. :p Wtrysk włącza się na chwilkę, po paru(-nastu) sekundach znika.


    Proponowałbym jednak zlecić to komuś z wiedzą i doświadczeniem bo łatwo popsuć (jeśli dobrze rozumiem że chcesz to zrobić samodzielnie?)
    Nie, nie. :p Sam chcę tylko kupić części i dać je gotowe mechanikowi, żeby miał mniej roboty, a ja żebym mógł wybrać najtańszą opcję.

    -----

    Dodam jeszcze, że sprawdziłem pod maską i obok silnika po lewej stronie jest taki wężyk gumowy, który jest nieszczelny i syczy z niego powietrze, czy to może być przyczyną duszenia się auta?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    27
    Postów
    15
    Auto
    Brava 1,2
    Co do UPG czy samej PG to proponuje najpierw wymienić cały płyn chłodniczy na nowy i sprawdzić kompresje na cylindrach ( czy jest taka sama wszędzie) , jeśli na którymś cylindrze wskazanie bedzie odbiegało od 3-ech poprzednich to jest możliwe mechanik ma racje .

    Powiedz czy w tym zbiorniczku wyrównawczym gdzie niby widać ten olej widać też babelki powietrza ( np przy odkręcaniu korka)?

    co do rozrządu
    wariant ekonomiczny
    ROZRZĄD+POMPA FIAT BRAVA 1,4 BRAVO 1.4 12V (3347393185) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    wariant według mnie troszke lepszy
    ROZRZĄD+POMPA FIAT BRAVA 1,4 BRAVO 1.4 12V ORYGINA (3367219115) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Nie było bąbelków. Ale olej leje się aż z korka.

    Nie mam pojęcia o co chodzi z tymi cylindrami, także tego nie sprawdzę, dopóki kolega nie będzie miał czasu. :p

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    27
    Postów
    15
    Auto
    Brava 1,2
    Olej wylewa się z korka a poziom oleju na bagnecie jak?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Jak odkręcę korek od płynu chłodniczego, to olej aż na korku jest. Poziom oleju na bagnecie w normie, kolor ciemnego bardzo brązu.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    avaddy, zadzwoń do mnie! Jak mnie już złapiesz, podjedź pod żorski szpital (od strony pogotowia). Spróbujemy ogarnąć temat. (telefon masz w moim podpisie).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Będę w stanie dopiero po 19. lipca, aczkolwiek dziękuję za propozycję.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Żory
    Wiek
    26
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Zauważyłem dziś, po otwarciu maski, że po lewej, górnej stronie silnika, patrząc od strony oglądającego, jest taki wężyk gumowy (koloru czarnego), który jest lekko pęknięty i mocno syczy z niego powietrze - jest nieszczelny. Czy to może być przyczyną 'duszenia się' auta?

    W jaki sposób wylać zawartość chłodnicy?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    Zauważyłem dziś, po otwarciu maski, że po lewej, górnej stronie silnika, patrząc od strony oglądającego, jest taki wężyk gumowy (koloru czarnego), który jest lekko pęknięty i mocno syczy z niego powietrze - jest nieszczelny. Czy to może być przyczyną 'duszenia się' auta?
    Masz lewe powietrze - tak czy inaczej wężyk wypadałoby załatać/wymienić.

    Cytat Napisał avaddy Zobacz post
    W jaki sposób wylać zawartość chłodnicy?
    Zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i wszystko pięknie zlatuje.


 

Podobne tematy

  1. Alternator w Bravo 1.4 12V 1997r
    Napisany przez JakisKoles na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2013, 08:51
  2. Problem z elektryka szyb bravo i
    Napisany przez Hory na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-04-2013, 07:48
  3. Elektryka Bravo 1.9 TD - Proszę o pomoc!
    Napisany przez walerianka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2012, 23:24
  4. Synchronizacja centralnego w fiacie bravo 1.6 16V 1997r.
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-07-2010, 16:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1997 gasnie

fiat brava elektryka

elektryka fiat brava 1997

jaki plyn do chlodnicy fiat bravo 2

fiat bravo 1.4 12v 1997

magistra bravo 1.4 12v

fiat bravo 1.4 12v 1997r

jaki plyn do chlodnicy fiat brava 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl