Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.6 1997r.

    Dziwnie zachowujący się Bravo 1.6

    Witam wszystkich. Otóż dziś kiedy stanąłem na postój zauważyłem dym spod maski po prawej stronie. Gdy zauważyłem to, otworzyłem maskę i zobaczyłem że płyn w zbiorniku wyrównawczym aż kipi. Wystraszony poczekałem aż wszystko się uspokoi i wróciłem do domu. Po tym czasie zauważyłem że wentylator w ogóle się nie kręci pomimo tego że auto dość długo trzymałem pod domem na wolnych obrotach a także zauważyłem że z wydechu wylatuje dziwny płyn, jeden tak jakby czarny coś ala olej, i drugi tak jakby woda. Powiedzcie mi, co jest nie tak z moim Bravo?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Alfa Romeo 146
    1.Na moje oko padnięty masz czujnik wentylatora= podłącz wentylator na ostro do akumulatora
    2.Srawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego, a wcześniej przed uruchomieniem silnika sprawdź czy na bagnecie z olejem nie ma kropelek płynu chłodniczego= padnięta UPG ale na ogół wtedy masz siwy dym wydechu

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Albo ci się po prostu bezpiecznik spalił od wentylatora
    płyn czysty oleju w nim nie ma?
    Bagnet i korek wlewu oleju bez mazi?
    Tak jak kolega powiedział nie kopciuszka na siwo?
    To że trochę wody jest w wydechu to normalne różnice temperatur.
    A wodę z olejem kiedy zauwazyles na zimnym czy ciepłym?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.6 1997r.
    A czy to prawda że przez zapowietrzony układ chłodzący może nie działać wentylator? A co do płynu chłodzącego, to jak zauważyłem dym spod maski i otworzyłem ją to w zbiorniku wyrównawczym było po samą nakrętkę tego płynu. Potem kiedy ciecz lekko ostygła zaczęło jej ubywać aż zostało z max. 2/5. I jak już odpaliłem auto aby wrócić do domu to słyszałem dziwne dźwięki z komory silnika tak jakby ciecz zaczęła krążyć po tych wszystkich rurkach. I to jest właśnie dziwne że nic nie kopci. A to zauważyłem po 10 minutach od odpalenia silnika, a na wskaźniku temp. było 1/4.
    Ostatnio edytowane przez FICU ; 09-10-2012 o 06:33

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał FICU Zobacz post
    A czy to prawda że przez zapowietrzony układ chłodzący może nie działać wentylator?
    Prawda.. Odpowietrz, spawdź UPG i obserwuj temp.. Sprawdź działanie wentylatora, czujnika temp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.6 1997r.
    W sumie niepokoi mnie kolor płynu chłodzącego który jest brązowy. Postanowiłem zmienić go tylko Prosiłbym o jakiś poradnik jak to zrobić bo nie chce komuś płacić za taką błachostkę oraz jak odpowietrzyć później cały układ? Chciałbym też sprawdzić czy wentylator działa także gdzie znajdę wtyczkę w której zmostkuje + z -?

    Wysyłane z mojego Xperia X10 za pomocą Tapatalk 2

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego 3 posty a nawet nie zadałeś sobie trudu wpisania odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę - podobnych tematów jest mnóstwo!!!
    Jeżeli płyn jest brązowy to weź Ty tam tylko sprawdź czy nie ma jakiś tłustych plam..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.6 1997r.
    Tyle że znalazłem do Fiata Marea i nie wiem czy to będzie tak samo w moim Bravo oraz czy będą w tych samych miejscach odpowieczniki...

    Wysyłane z mojego Xperia X10 za pomocą Tapatalk 2

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Padnieta upg ma wszedzie takie same objawy kolego

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Bravo GT 1.6 1997r.
    Dobrze że mnie coś tchnęło i zadzwoniłem do znajomego mechanika przed zmianą płynu. Podjechałem do niego i stwierdził że jest padnięty termostat. Do jutra do pojechania do niego muszę śmigać z włączonym ogrzewaniem na full'a Dzięki wszystkim za pomoc. Jak zostanie wymieniony termostat to napiszę czy to pomogło


 

Podobne tematy

  1. dziwnie dzialajace ogrzewanie
    Napisany przez kargas na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-12-2012, 21:37
  2. Dziwnie falują obroty
    Napisany przez Witu na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:46
  3. [silnik] Dziwnie zamuliło
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2011, 15:50
  4. [ukł. zapłonowy] Dziwnie odpala
    Napisany przez dlugi2406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 26-05-2010, 21:20
  5. [ukł. hamulcowy] Dziwnie zachowujący się ABS
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-03-2009, 20:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo dym spod maski

1.6fiat bravo jak odpowietrzyc chlodzenia

fiat bravo dymek spod wlew

dziwne tematy z bravo

na wolnych obrotach kipi woda

alfa romeo 146 dziwny kolor plynu chlodniczego

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl