Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Dziwna sprawa z ogrzewaniem

    Witam, dzis jadac sobie trasa zaobserowałem, ze podczas jazdy przy pokretle na maxa ciepło wylatuje powietrze ciepłe ale az tak... po zahamowaniu na swiatłach zaczyna leciec zimne powietrze... Czy to wina termostatu?? Czy moze zapowietrzony układ?? Juz raz go odpowietrzałem jakis czas temu ale czy znów mógł sie zapowietrzyc sam;/??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    a masz odpowiedni poziom płynu chłodzącego?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    No niedawno płynu dolewałem, sprawdze co sie tam dzieje ale duzych raczej ubytków chyba nie bedzie...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    83
    Auto
    Marea 1.6 16V ELX automat
    ja mam taki problem,że ogólnie słabo grzeje nawet na full i bardzo długo się nagrzewa akurat zima przyszła więc nie jest ciekawie. Dodam,że niedawno wymieniałem płyn chłodniczy i dodatkowo nalałem za dużo

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał qra69
    ja mam taki problem,że ogólnie słabo grzeje nawet na full i bardzo długo się nagrzewa akurat zima przyszła więc nie jest ciekawie. Dodam,że niedawno wymieniałem płyn chłodniczy i dodatkowo nalałem za dużo
    Możliwe że masz termostat do wymiany , a co do za dużej ilości płynu w zbiorniczku to go możesz odlać za pomocą strzykawki
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    83
    Auto
    Marea 1.6 16V ELX automat
    Cytat Napisał bob96
    Możliwe że masz termostat do wymiany , a co do za dużej ilości płynu w zbiorniczku to go możesz odlać za pomocą strzykawki
    jak to sprawdzić na 100%? a może to zapowietrzony układ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2009
    Skąd
    Porąbka
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Marea 2,4JTD

    Jak sprawdzić termostat rada

    Jak sprawdzić termostat rada jest jedna i bardzo prosta wymontuj go wsadz do zimnej wody następnie do gorącej wody i obserwuj bimetal jak się przemieszcza jest ok jeśli nie jest trup

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    ja mam podobnie...ustawiam pokretlo na HI leci gorace powietrze za 10 minut wieje zimne, ustawie na 22 leci gorace zaraz leci jakbym ustawil na LO i tez nie wiem co z tym fantem zrobic. Do tego jak wlacze nawiem na czlowieka to z nawiewo od kierowcy leci zimne , od pasazera gorace CO z tym moze byc?? Tez termostat?? Plych chlodzacy mam na MAX

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    hmmm ciekawe, ciekawe...
    Nasuwa mi sie pytanie czy nie przez te mrozy tak autko moje sie zachowywało?? Dziś juz troszke cieplej i grzało, nie az tak mocno(kreska temp plynu cvhłodniczego dochodzi mi do połowy, nawet troszke wyzej) wiec teoretycznie powinno grzać w miare mocno czy sie myle???? Co do samego nagrzewania patrzac na wskazówki to po przejechaniu około 5-10km kreska zaczyna sie dzwigac i dochodzi do połowy...
    Sam juz niewiem, czy brac sie za termostat czy po prostu poczekac, moze felerny był plyn chłodniczy??

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,860
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Panowie jeżeli termostat jest sprawny to do momentu osiągnięcia temperatury przy której zaczyna się on otwierać,wąż idący od termostatu do chłodnicy musi być zimny.Przy samym termostacie może być ciepławy,ale przy chłodnicy ma być już zimny.
    U mnie termostat otwiera się gdzieś przy 80 z hakiem i wtedy dopiero jest puszczany gorący płyn na chłodnicę.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Wszystko sie zgadza ale chce odgadnac ta zagadke z mojego samochodu. Dzis jechałem troszke dluzsza trase to po nagrzaniu leciało powietrze w miare ciepłe, w pewnym momencie letnie, dałem na zimno, potem ciepło i znow cos zaczeło leciec.... Czy to na pewno wina termostatu czy moze jest tylko brudem zawalony albo cos????

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał MichaelloEs
    Wszystko sie zgadza ale chce odgadnac ta zagadke z mojego samochodu. Dzis jechałem troszke dluzsza trase to po nagrzaniu leciało powietrze w miare ciepłe, w pewnym momencie letnie, dałem na zimno, potem ciepło i znow cos zaczeło leciec.... Czy to na pewno wina termostatu czy moze jest tylko brudem zawalony albo cos????
    Termostat do wymiany
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Dzisiaj wymieniłem termostat i co dalej, okazało sie, ze coś niewiem jak to nazwac nie przepuszcza płynu dalej. Otóż za termostatem a przed nagrzewnica jest takie cos zeliwne chyba, gdzie sa trzy czujniki, wydaje mi sie, ze to jest do wstepnego podgrzewania płynu zaraz po zapaleniu samochodu czy tez do regulacji temp dmuchawy(w swoim samochodzie mam opcje a AUTO). Wyglada na to, ze zostało to zacisniete, zabrudzone i nie przepuszcza płynu dalej i na tym własnie urządzonku zatrzymuje sie plyn, czyli doporowadzajacy jest ciepły, za tym letni...
    Moze ktos wie jak to cos sie nazywa??

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    83
    Auto
    Marea 1.6 16V ELX automat
    Cytat Napisał bob96
    Cytat Napisał qra69
    ja mam taki problem,że ogólnie słabo grzeje nawet na full i bardzo długo się nagrzewa akurat zima przyszła więc nie jest ciekawie. Dodam,że niedawno wymieniałem płyn chłodniczy i dodatkowo nalałem za dużo
    Możliwe że masz termostat do wymiany , a co do za dużej ilości płynu w zbiorniczku to go możesz odlać za pomocą strzykawki
    Wymieniłem wkład termostatu (a raczej założyłem) bo w obudowie termostatu nic nie było i nadal to samo. Fakt, ogrzewanie jest lepsze ale auto nadal słabo się nagrzewa (temperatura silnika). Co może być? może czujniki coś nie tak? jak sprawdzić? może ten czujnik ( http://fiatforum.com.pl/topics6/co-t...16v-vt3261.htm ) ma z tym coś wspólnego ale nikt nie wie co to...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2009
    Skąd
    Klembów
    Postów
    41
    Auto
    Marea weekend 2,4 TD HLX
    To i ja się podepnę do tematu.
    Ostatnio wymieniałem rozrząd i od tego czasu w układzie chłodzenia pojawia się powietrze.
    Wygląda to tak że do puki jadę jest ok temperatura ponad drugą kreskę i ogrzewanie jest ok,jak stanę w korku to strzałka wędruje na ponad połowę skali i stoi tak jakiś czas,słychać jak włączają się wentylatory.Po kilku załączeniach wentylatorów strzałka wędruje na czerwone pole.Gaszę autko otwieram maskę popuszczam korek od zbiorniczka i zaczyna przybywać płynu .Zbiorniczek wypełnia się na maxa czekam chwilkę odkręcam go całkowicie ,płyn już nie rośnie tylko słychać bulgotanie i płyn opada do normalnego poziomu.Odpowietrzam jeszcze chłodnicę tą małą plastikową śrubką ,płyn jeszcze troszkę opada i można jechać dalej.Dzisiaj podmieniłem termostat ale to nic nie dało .
    Nie mam już pomysłów więc liczę na waszą pomoc.
    Z góry dzięki.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 03-10-2013, 10:16
  2. [ogrzewanie] Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez GONZO na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2011, 20:31
  3. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez majsta7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2009, 18:05
  4. Dziwna rzecz obok akumulatora, co to jest ??
    Napisany przez daniel.t na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-01-2009, 08:57
  5. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z ogrzewaniem marea

ogrzewanie fiat marea 1.9 jtd

problem z grzaniem fiat marea 1.9 jtd

fiat marea wieje zimne

problemy z grzaniem sie fiat brava

problem z ogrzewaniem bravo fiat

fiat marea 1.9jtd 10km i druga kreska temperatury

ogrzewanie marea jtd

problemy z grzaniem marea jtd

wieje zimne powietrze fiat bravo 1.9jtd

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl