Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000

    Dziura w przyspieszeniu Bravo 1.9 JTD

    Witam

    Posiadam Fiata bravo 1.9 JTD 100km, mam problem z brakiem mocy a mianowicie auto przyspiesza w miarę ok natomiast w przedziale ok. od 2700 do 3000 obr. auto łapie dziurę w przyspieszeniu i jest odczuwalne takie "zadławienie" a w aucie słychać wyraźne piszczenie powyżej tych obrotów. Szukałem po różnych forach ale nie znalazłem identycznego przypadku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    26
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998
    Być może turbo się zmęczyło. A te piski to pewnie łożysko na turbo. Czy auto w ostatnim czasie nie dymiło na kolor niebieskawy ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    37
    Postów
    120
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Ja mam u siebie w marysce 1.9 jtd dokladnie to samo. miedzy 2700 - 3000 przymula na kazdym biegu, ale brak piszczenia

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Turbodziura się pojawia, ot co...
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Auto nie puszcza żadnych dymów za sobą przy każdych obrotach na postoju czy podczas jazdy, natomiast co do tego pisku to jest on dość dziwny bo wydaje się jak by nie wydobywał się spod maski lecz w kabinie samochodu.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Spadek mocy między tymi obrotami jest dość popularny.W google znajdziesz sporo tematów o tej usterce.
    U mnie było to spowodowane przeładowaniem turbiny.Sprawdź i wyczyść czujnik (map sensor) doładowania w kolektorze ssącym.
    Czy u Ciebie jest turbina jest ze zmiennym geo
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Czujnik myłem wcześniej w benzynie ekstrakcyjnej i brak zmian d przyspieszeniu. Z tego co czytałem jest to silnik CF3 i ma zmienną geometrię.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    207
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    EGR jest zaślepiony? Też mam ten silnik i przy ok. 2800-2900obr czasami mi delikatnie szarpnie, zwłaszcza jak sie na czwórce wyprzedza - ale spadku mocy nie ma. Powyżej tego progu idzie jak rakieta
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Lukasz12 Zobacz post
    Z tego co czytałem jest to silnik CF3 i ma zmienną geometrię.
    Jeżeli ma zmienne geo to przeglądnij cały układ podciśnienia łącznie z zaworkiem overboost.
    Na temat czyszczenia overboost-a znajdziesz w necie masę poradników.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    EGR zaślepiony, układ podciśnienia szczelny a co do overboosta to kupiłem drugi taki sam zaworek za okazyjną cenę 10 zł ale brak różnicy, spróbuję jeszcze przeczyścić i zobaczę czy będą efekty.

    Nie mogę nic znaleźć jak wyczyścić mój zaworek... gdzieś przeczytałem że jest nierozbieralny
    Mój zaworek IMG_20150530_163450.jpg
    Ostatnio edytowane przez Lukasz12 ; 10-07-2015 o 22:24

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Tego raczej nie rozbierzesz niestety.
    W takim razie pozostaje zrobienie logów MES-em podczas jazdy żeby sprawdzić co powoduje spadek mocy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'


 

Podobne tematy

  1. dziura w podłodze
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-06-2015, 13:06
  2. [silnik] Dziury w przyspieszeniu 1.9JTD
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-02-2015, 23:25
  3. JTD - przy przyspieszeniu dymi na czarno
    Napisany przez Piotrek12121988 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-09-2014, 12:10
  4. turbo dziura
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-12-2013, 23:01
  5. co to za dziura?
    Napisany przez solidboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2009, 23:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lybra 1.9 jtd brak mocy turbo dziura

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl