Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 40
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wkońcu zmieniłeś te świece czy sterownik sprawdzałeś bo juz nie moge się wyznać z tego co piszesz. A 100% pewności co do świecy będziesz miał po wyjęciu jej i podłaczeniu pod prąd jak zacznie grzać.

    Poza tym to mysle że ten gość od kompa nie bardzo wiedział wkońcu co się dzieje i za to co chwile zmieniał tak diagnoze. Zapodanie wysokiego napiecia na kompa poskutokowałoby jego wyzłomowaniem wiec wg mnie to pierdoły Ci mówił. Zresztą skąd i po co podawać napięcie bezpośrednio na kompa ?

    Wg mnie to albo świece nie grzeją albo czujnik temp co komp z niego bierze ustawienia jest sieknięty. Chociażby dlatego że tak długo motor Ci pracuje na podniesionych obrotach. U mnie zapalam, chwilę jakieś 20-30s jest około 1tyś i później zaraz jak przestanie klekotać to spadają obroty (pompa zmniejsza wyprzedzenie kąta wtrysku) bo temperatura zaczna rosnać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    sterownika nie wymieniałem, ale wiem że grzeje świece nadal po zgaszeniu spirali i to dość długo. Podłączałem żarówkę pod jeden z kabli od świecy i masowałem do silnika i żarówka paliła się za długo.
    Świece sprawdzałem natomiast na iskrzenie do akumulatora. Wymieniłem 2. Ale to niewiele zmieniło.
    Od dawna podejrzewałem czujnik, bo w lato grzało silnik z zapalaniem spirali ok 5 minut, i każde takie grzanie kończyło się rzutami silnika. tylko jak się go dobrze nagrzało to ładnie palił.
    Moje pytanie tyczy tego gdzie jest ten czujnik? jak go rozpoznać i jak zdiagnozować domowymi sposobami? z góry dzięki za pomoc

    A co do napięcia, może się mylę ale chyba na jeden z wtyków diagnostycznych należy podać 10 v. i stąd może o tym napięciu mówił ten koleś.
    Jeszcze jedno pytanko, czy komputer może mieć własne wewnętrzne błędy, bo ten koleś również coś takiego walnął. Ja sądziłem że komputer po prostu zapisuje błędy układu a jego własny błąd, czyli uszkodzenie kończy się unieruchomieniem auta?
    a i czy uszkodzenie czujnika nie powinno być wyrzucane przez komputer?
    z góry dzięki za cierpliwość

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    Świece sprawdzałem natomiast na iskrzenie do akumulatora.
    A wiesz o tym że świeca może mieć opór a jednak nie grzać ?

    Moje pytanie tyczy tego gdzie jest ten czujnik? jak go rozpoznać i jak zdiagnozować domowymi sposobami? z góry dzięki za pomoc
    Czujnik temperatury masz na termostacie, w zasadzie to masz tam dwa, jeden od wskaźnika na desce a drugi od kompa własnie. Żeby czujnik zdiagnozować to trzeba mieć charakterystki rezystancji w zależności od temperatury. I trzeba podgrzewać czujnik w jakimś garnku z termometrem i przy jakichś tam wartościach mierzyć jego rezystancje. Nie wiem tylko skad wziąć te charakterystyki bo w mojej serwisówce chyba tego nie ma.

    Cytat Napisał szymszy007
    A co do napięcia, może się mylę ale chyba na jeden z wtyków diagnostycznych należy podać 10 v. i stąd może o tym napięciu mówił ten koleś.
    Z tego co ja wiem to na kompa się nie podaje żadnego napiecia, podpinasz tylko wtyczke z 3 kablami, masa i linie sygnałowe K i L z czego do silnka w zasadzie uzywa sie chyba tylko K a druga pozostaje nie wykrozystana.

    W specyficznej sytuacji komputer może powodować błędy, tzn źle interpretuje z jakiegoś powodu sygnały z czujników o własciwych wartościach i twierdzi że jest błąd. Wątpie jednak zeby sam komp był uszkodzony.

    [size=2][ Dodano: 2008-11-23, 20:29 ][/size]
    Masz tutaj charakterystyki czujnika

    http://rapidshare.com/files/166689740/czujnik.rar

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    sprawdzałem czujnik ale tylko zamontowany w samochodzie. Najwyższy opór jaki mi się udało uzyskać to 4 kilo. samochód stał na zewnątrz kilka godzin. Zewnętrzny wskaźnik temp pokazywał -1 na tablicy. Silnik zimny jak lód. Odpaliłem a on jak zwykle ciężko. dusił się na wolnych obrotach, aż się w końcu przebił, i obroty ok 850. Pytanie czy przy niskich temp nie powinno już chodzić ssanie. Wg wykresu czujnika było ok 10st. choć wg mnie jest zimniej. Dodam że kontrolka świec świeciła na zimnym silniku ok 5-7 sec. Wiem że moje pomiary nie były pewnie w pełni miarodajne, ale prosił bym o radę albo pomysły?
    Wyciągnięcie wtyczki od czujnika nie zmienia sposobu odpalania samochodu. Odpala tak samo ciężko na zimnym i bez problemu na ciepłym. Wystarcza dosłownie chwila pracy silnika. Dla upewnienia się dodam że sprawdzałem czujnik z zieloną wtyczką znajdujący się w termostacie.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hm, wiesz wg mnie to w taki sposób do niczego nie dojdziemy. Musisz po prostu znaleźć dobrego diagnoste bo wg mnie jest bez sensu wymienianie kolejnych części i liczenie na to że może tym razem wreszcie się uda ....

    A próbuj zrobić jeszcze tak:

    Na zimnym silniku zagrzej świecie po partyzancku czyli odepnij kabel od świeć od sterownika i daj mu tam napiecie bezpośrednio z akumulatora na jakieś 6-7s i później spróbuj zapalić. Jeśli zagada dobrze to wg mnie cos spartolone jest ze sterowaniem grzaniem.

    Ciągle nie sprawdziłeś świec organoleptycznie ....

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2008
    Skąd
    polska
    Postów
    3
    Auto
    marea 2.4td
    Witam kolego od niedawna jestem tu zalogowany ale mam a raczej mialem taki problem jak ty z ta jak ty to nazywasz marchewka.Sluchaj napiszmi dokladnie co wymieniles w alcie od czasu jego zakupu .A rozwiarzemy twoj problem
    JacekZ

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    Wymieniłem tylko rozrząd, filtry i świece, ale tylko 2 bo za bardzo nie mam czasu a auto jest mojego ojca. Obecnie ma problemy tylko rano a co dziwne i marchew sie już przestała palić.
    Ogólnie niepokoi mnie to że rano strasznie klekocze. Dodam również że słychać brzęczenie z okolic napinacza paska wieloklinowego.(zero marchewki obecnie, przestał brzęczeć sterownik świec)

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2008
    Skąd
    polska
    Postów
    3
    Auto
    marea 2.4td
    Witam te brzeczenie w okolicach paska to niestety musze cie zmarwic podejzewam ze jest to pompa oleju jest ona napedzana lancuszkiem.Samej pompie nic nie bedzie ale odglos z czasem bedzie narastal.COdo odpalania sprawdz czujnik obrotow walu pisal o tym HIPO teoretycznie ma on bardzo duzo wspulnego pozdrawiam

    [size=2][ Dodano: 2008-12-21, 09:23 ][/size]
    Witam wszystkich szczesliwych posiadaczy marysiek potrzebuje schemat rozrzadow do fiata marei 2.4td zycze wes
    JacekZ

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    Dodam również że słychać brzęczenie z okolic napinacza paska wieloklinowego.
    Jeśli grzechota na gorącym silniku to prawdopodobnie jak kolega jacekz1975 pisze - łańcuszek.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    grzechocze nie tylko na ciepłym. Ciężko określić co dokładnie jest to za dźwięk. to taki dziwny dźwięk, mniej słyszalny jak silnik ma obciążenie. Czasami zanika, ale nie zauważyłem żeby się nasilał. Mechanik mówił że to alternator albo napinacz, ale on również zmieniał rozrząd, więc może mu nie ufać. Zauważyłem również że po wymianie rozrządu pojawiły się drgania przy ruszaniu. Znacznie opadają obroty i słychać brzęczenie platików ze środkowej kosoli.
    Co do manuala to niestety nie posiadam ale wiem że warto w google wpisać : marea maznual i coś można znaleźć.
    A jakie ty masz objawy w aucie? ciężko pali rano ?

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przecież w naszym forumowym downloadzie masz manuala i to jakiego .... materiały nielegalne bo serwisowe

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2009
    Skąd
    Libiąz
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Marea 2.4 td HLX
    mam pytanie od niedawna jestem posiadaczem fiata ale juz mam problem z marchewka i do tego auto nie chce sie laczyc z komputerem . w serwisie powiedzieli ze uszkodzona jest wiazka do centralki .

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał pele33
    mam problem z marchewka i do tego auto nie chce sie laczyc z komputerem . w serwisie powiedzieli ze uszkodzona jest wiazka do centralki .

    A czy dzieje się coś złego, powiedzmy ciezko zapala lub ma muła itp?


    A to co w serwisie gadaja to sobie można w buty wsadzić. U mnie gościu mi stwierdził że centralka jest uszkodzona całkowicie ... a auto normalnie jeździ itp. Dopiero jak skumał że rocznik auta ma jeszcze znaczenie w sposobie komunikacji z centralką to zatrybiło.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2009
    Skąd
    Libiąz
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Marea 2.4 td HLX
    ma strasznego muła

    [size=2][ Dodano: 2009-02-21, 11:04 ][/size]
    dodam do tego ze strasznie klekocze ale podczas jazdy nieraz wchodzi na rowne obroty

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    przestawiony rozrząd
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. prośba do posiadaczy MAREA 1.9 lub 2.4 JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-11-2010, 22:56
  2. do posiadaczy 2.4 td
    Napisany przez brava22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-06-2010, 21:51
  3. punto 1.7TD pytanie do posiadaczy.
    Napisany przez qer na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-10-2009, 12:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea2 4 szarpie przy ruszaniu

gdzie sterownik silnika marea 1.9

jak ustawic zaplon na pompie w punto 1.7td

schemat zaworu zwrotnego pompy 1.9 td marea

pompa wtryskowa marea 2.4

fiat punto I 1.7td ustawienie pompy

cieknie pompa wtryskowa marea 2.4 td

FIAT MAREA 2.4TD OPIS CZAS WYMIANY ROZRZADU

ZAWOR ZWROTNY POMPY WTRYSKOWEJ MAREA 2.4 TD

marea 2.4 td pompa wtryskowa

ustawienie rozrzadu marea 2.4

Pompa olejowa marea 2.4 jtd

jak wymienic wtryskiwacza fiat marea 2.4 td

regulacja pompy wtryskowej fiat 2.4 td

jaki czujnik jest na pompie wtryskowej fiat marea 2.4rezystencja elektrozaworu fiat marea 2.4rozrzad marea 2.4 diesel
http://www.iparts.pl