Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td

    do kolegow z 2.4td i inne marchewka !!!!!!!!!!!!

    witam sluchajcie mam prosbe postarajmy sie rozwiazac wreszcie problem marchewki bo ten temat walkowany jest od dawna ale tak naprawde nic konkretnie nie zostalo wyjasnione moze wpisujmy jakie byly objawy przyczyny zapalania sie marchewki oraz jak zostaly naprawione usterki z nia zwiazane jesli sa tacy ktorzy usuneli problem w serwisie lub na podworku samemu bo ten temat jest juz coraz bardziej niestrawny
    moze dojdziemy co zazwyczaj i po jakich objawach sie popsulo albo gdzie zaczac szukac a teraz jest dobrze

    ja narazie walcze u siebie mam taki objaw przekrecam kluczyk zapala sie marchewka i gasnie po czym po chwili znowu sie zapala i gasnie jak silnik osiagnie jakas temperature i potem jest oki az do momentu zgaszenie i uruchomienia silnika dodam ze wczoraj zaczalem od swiec zarowych ale rezultau nie przynioslo jedyne co to rowniej chodzi po odpaleniu i szukam dalej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A podłączałeś auto pod kompa? skoro pali marchewkę to i jakiś błąd musi zarejestrować.

    A oprócz palenia jeszcze jakieś objawy masz ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    nie jakos reszta wydaje sie spoko kopa ma tylko tyle ze duzo pali wyszlo mi tak okolo 11 litrow na 100km takiej jazdy do szkoly do sklepu taka jazda mieszana ni w trasie ni w miescie wydaje mi sie ze za duzo

    a tobie sie pali marchewka a moze ci sie kiedys palila i co to bylo ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jedyne problemy jakie miałem u siebie z marchewką to takie że zapalała się zanim silnik się nie rozgrzał bo świece były padnięte.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    a coz maja swiece do marchewki ? czy komputer mierzy napiecie i odczytuje wartosci oporowe czy jak wymienilem swiece to marchewka sama juz sie nie pojawi czy trzeba kompem skasowac blad ? bo ja wczoraj wymienilem 4 sztuki jednejnie dalem rady bo klucza nie mialem takiego zeby tam dojsc do tej swiecy pod pompa wiec moze ta jeszcze jedna jest padnieta ale moj kolega dwie mial spalone i nie mogl juz odpalic fury musial grzac w dolot

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał nervus-ek
    a coz maja swiece do marchewki ?
    A to mają że sterownik jest spięty z komputerem i jak świeca padnie to u nas zapala się marchewka. W JTD z kolei miga spiralka.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Kolego u mnie objaw byl taki, ze marchewa zapalala sie sama z siebie, ni z gruchy ni z pietruchy. Czasami po wjechaniu w dziure, czasami po gwaltownym przyspieszaniu, czasami po odpuszczeniu gazu na autostradzie.. efekt byl taki ze faktycznie spalanie bylo podobne do twojego czyli ok 11 litrow.

    Czynnosci ktore wykonalem aby sie pozbyc tego ustrojstwa:

    1. Pierwsza rzecza, ktora wszyscy radza jest oczyszczenie wtryskow dodatkiem do paliwa - wykonalem, problem nie zniknal, objawy pozostaly takie same.

    2. Nastepna rzecza ktora zrobilem, bylo wyczyszczenie zaworu EGR, wstepnie poprawienie a nastepnie calkowita wymiana przewodow elastycznych doprowadzajacych podcisnienie - i po tym spalanie o dziwo spadlo, pomimo ze niektorzy pisza ze z zaslepionym zaworem spalanie sie nie zmienia. Ale marchewa palila sie dalej.

    3. I teraz czynnosc ktora wlasciwie powtorzylem 2x. W zimie wykrecilem schowek i smarem przewodzacym (miedzianym) przeczyscilem styki na czerwonych i czarnych przekaznikach za schowkiem (niebieskich nie wolno ponoc ruszac bo to grozi strzalem poduchy- info z forum). Do konca nie wiedzialem (nawet po przesledzeniu schematow w Sam Naprawiam ktore sa od wtryskow - okazuje sie ze czerwone - to tez info z forum) wiec wyczyscilem te ktore wolno dotykac. I efekt byl taki ze ok 2 miesiace nie widzialem marchewki. Potem nanioslem sniegu do samochodu, przyszly roztopy, wjechalem w dziure (normalne uzytkowanie auta ot co..) i po pewnym czasie marchewka znow sie pojawila i stala sie uciazliwa, potrafila pojawic sie zaraz po zapaleniu samochodu, sama z siebie. W wakacje powtorzylem czynnosc, z tym ze teraz pozwolilem sobie pojezdzic prawie 2 tygodnie w najwiekszych upalach BEZ SCHOWKA, troche poprzestawialem kable ktore sa tam widoczne i dostepne w tym miejscu i spryskalem contact sprayem kostki na przewodach ktore tam sa. Od wakacji marchewke widzialem tylko raz, jak zatankowalem paliwo na stacji "Krzak" a filt paliwa byl potem caly mokry u gory (ponoc filtr ma automat do usuwania wody wiec wnioskuje ze to nic innego niz woda, tym bardziej ze w mojej ocenie organoleptycznej nie byla to ropa).

    Od tego czasu odpukac. Spalanie srednie: trasa 120-140km/h ok 6 litrow, ponizej 120 ok 5,6-5,7 (jezdzilem dosyc duzo Krakow - Opole wiec trasa piekna autostradka). W wakacje po woj. opolskim potrafilem na pelnym baku przekroczyc 1000km. Po miescie przy obecnej cenie paliwa srednio 200 km za 50 zl udaje sie zrobic. Dla odzwierciedlenia rachunek z wczoraj: 3,85/litr, 13,01 wlane do baku przy pierwszym zapaleniu kontrolki stanu paliwa, dzisiaj po jezdzie krakow/wieliczka/niepolomice/gdow/wieliczka/krakow zrobione 220 km do 1 zapalenia lampki. Srednia mozna policzyc, trzeba wziasc pod uwage ze dogrzanie silnika troche zajmuje, bo nie pala swiece 3 i 4 od strony rozrzadu - niestety mechanicy stwierdzili ze bez zdejmowania glowicy nie da sie ich wykrecic a ja potrzebuje samochodu nie moge sobie pozwolic na zostawienie go w warsztacie na tydzien. Niedlugo wyjazd na urlop, to zostawie auto wtedy, niech sie mecza.

    Ale esej mi wyszedl, jak zwykle.. badz czlowieku madry i chciej sie podzielic swoimi spostrzezeniami..

    Pozdrawiam
    Bolek
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    dzieki za dluga i wyczerpujaca odpowiedz postaram sie w wolnej chwili zajrzec za schowek i popsikac te styka akurat mam taki sprej czyszczaco przewodzacy i zobaczymy chyba ze wczesniej znajde przyczyne ale za podpowiedz dziekuje i czekam na dalsze pomysly i podpowiedzi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    Witam,
    moje spostrzeżenia napiszę w piątek. Mi "marchewka" zaczęla świecić podczas jazdy i już nie chce zgasnąć - ale brak dosłownie jakichkolwiek objawów???.
    Diagnoza na kompie w czwartek popołudniu - dam info...

    [size=2][ Dodano: 2010-04-16, 09:16 ][/size]
    sory, nie zwróciłem uwagę na tytuł że się tyczy 2.4 td

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4 TD
    kolego u mnie był problem tego typu, że padł czujnik temperatury cieczy i marchewka świeciła (czasem gasła raz na tydzień). Po wymianie czujnika problem się rozwiązał. 8)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    pawi23,
    czy możesz po krótce opisac gdzie się to utrojstwo znajduje ( tak dla laika) i przede wszystkim jak to sprawdzić czy to badziewie padło?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4 TD
    aramis 1981
    jak dziś wrócę z pracy to zrobię zdjęcie i wrzucę je. Mi pokazało błąd po diagnostyce na komputerze. Nie wiem czy u Ciebie będzie w tym samym miejscu czujnik bo ja mam 2,4 TD, ale kolega ma brava 1,2 i miał ten sam problem, czujnik był podobnie umieszczony. Koszt takiego czujnika wyniósł mnie ok 60 zł

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    pawi23,
    z góry dzięki za pomoc. Napisz również w jaki sposób mogę to sprawdzić czy jest padnięte...

    Wczesniej jeszcze ktoś wspominał o jakiś łączach w bodajże 6 pinowej kostce?? niestety opcja szukaj nie pozawala zlokalizowac mi tego postu ... może ktoś pamięta częste objawy na stykach w bravo/a/marea?

    Wydaje mi się że panowie z ASO dokładnie wiedzą co boli moją Marysię i dlateo mnie tak namawiali na oddanie autka na 2 dni aby elektryk znalazł usterkę, ale nie za 500 zł

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4 TD
    Kolego najlepiej jechać do ASO bądź do kogoś kto ma możliwość podpięcia auta pod komputer. Ja w ASO zapłaciłem 70 zł prywatnie biorą ok 50 zł za podłączenie. Jeśli się uda podpiąć to wyskoczą ci różnego rodzaju błędy. Będąc w ASO wypytywałem się"gościa" od czego jest błąd, jak go usunąć itp. doklądnie pokazał mi co jest uszkodzone itp. aż w pewnym momencie chyba miał mnie dość, ale dzięki temu wiedziałem co jest nie tak i jak to zrobić. chyba najlepiej zrobisz jak pojedziesz do ASO i tam podepniesz pod kompa tylko 20 zł różnicy a jest szansa że osoba która będzie diagnozowała będzie miała pojęcie o twoim aucie (zajmują się tylko fiatami)

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    pawi23,
    byłem w Aso, koszt 75 zł
    NIestety powiedzieli mi ze wszystkie błędy sa błędami przerywanymi i usterka tkwi w elektryce...
    ( watek przeniosłem pod inny post : http://fiatforum.com.pl/topics6/nieg...jtd-vt2546.htm ponieważ ten się tyczył 2.4 ) jednak tutaj wykazałeś zainteresowanie więc tez pisałem...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. YouTube, Maxior, Video.Google i inne
    Napisany przez miszko na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 712
    Ostatni post: 07-04-2020, 17:38
  2. migająca marchewka i wachania obrotów
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-02-2009, 22:24
  3. Wymiary przednich i tylnych głośników i inne
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2008, 15:15
  4. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:54
  5. Gdzie jest " marchewka"
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-10-2008, 10:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 2.4td zapala sie marchewka na wolnych

kostka przeplywki fiat marea 2.4 td

marea 2.4 jtd marchewka

fiat marea 2 4tdmarea 2.4 td moze sieczy marea 2.4 td moze siefiat marea 2.4 nie chce sie polaczyc z komputeremczujnik temperatury silnika a marchewkafiat marea 1.9td marchewkamarea swieci sie marchewka tdbrava 1.9 td zapala sie marchewka ponizej fiat marchewa na wolnych obrotachmarea 2.4td podlaczenie pod komputermarchewka nie gasnie marea 2.4 tdmarea 2.4 td dziura za przeplywomierzemmarea 2.4td przepllywomierz marchewkamarea od czego moze sie swiecic marchewa
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl