Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2015
    Skąd
    JASŁO
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    BRAVO HGT
    Rocznik
    1997

    długo nagrzewa sie silnik

    witam jestem nowy więc prosze o wyrozumiałość jak coś zle napisze a mianowicie mam bravo 2.0 20v hgt a problem taki ze strasznie długo nagrzewa sie silnik potrzebuje aż 10 km. przejechać zeby ruszyła wskazówka temperatury wymieniłem już 3 termostaty nawet sprawdzałem ich szczelność i temp. otwarcia w gorącej wodzie i jest ok otwierają sie przy 83 stopniach a silnik strasznie wolno sie grzeje a teraz w zimie jest to uciązliwe bo w samochodzie ogrzewanie tez słabo grzeje i mam prożbe moz ktoś miał taki problem i go rozwiązał a moze ten silnik ma drugi termostat prosze o jakąś podpowiedz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2012
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    33
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    Rocznik
    1996
    witam rowniez jestem posiadaczem bravo hgt mam wymieniony termostat na nowy oraz czujnik temperatury u mnie silnik rowniez strasznie dlugo sie nagrzewa a po drugie nawet nie mam temperatury w polowie jak powinno byc od wymiany myslalem ze to czujnik ale wymieniony i rowniez nei pomoglo mam nadzieje ze rozwiazemy wspolnie ten problem pozdrawiam

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Opcji jest kilka, między innymi błędne wskazanie zegarów, zapchana nagrzewnica (np. po zastosowaniu uszczelniaczy przez poprzednich właścicieli). Bo nawet jeśli termostat nie działa, to w środku powinno być ciepło, a z tego co piszesz nagrzewnica nie pracuje prawidłowo.
    Warto przejechać 10-15 km i zmierzyć opór czujnika, porównać z danymi z internetu.

    Aha, gdybyście używali przecinków prościej by się to czytało
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Wskaźnik temperatury a rzeczywista temperatura to dwie różne rzeczy.
    W takich przypadkach po pierwsze należy zmierzyć temperaturę silnika, co jest dość proste. Dowolny tani termometr elektroniczny z zakresem do 100°C będzie wystarczająco dokładny, można też użyć sondy dołączanej do "lepszych" mierników uniwersalnych albo czegokolwiek (nie polecam termometrów "klasycznych" znaczy szklanych, silnik sie rusza a szkło jest kruche). Pomiar temperatury bloku silnika albo obudowy termostatu da wynik zaniżony o kilka stopni, bez znaczenia dla nas.

    Słabe nagrzewanie wnętrza pojazdu to osobny temat, chociaż mogą być powiązane (jeśli silnik będzie "zimny" to w aucie też zima).

    Tak że najpierw trzeba sprawdzić gdzie temperatura za wolno rośnie, a potem szukać uszkodzenia.

    Powiem wam że raz poległem na takiej usterce. W moim własnym osobistym Fiacie 125p. Kupiłem go latem, więc początkowo rzeczony problem "nie istniał". Tja, naiwniak ze mnie. Próbowałem naprawić ogrzewanie kabiny, różni znawcy mówili że "ten typ tak ma" (poniekąd prawda, w porównaniu z Ładą ogrzewanie 125p było cieniutkie), nie wygrałem. Nagrzewnicy nie wyjmowałem, bo nie ciekła a nowej (albo chociaż "pewnej") nie miałem ... takie czasy to były. Nieważne, przyczynę odkryłem trzy lata później. Auto miało już nowego właściciela, który też zaczął majstrować przy tym nieszczęsnym ogrzewaniu - tak skutecznie że przebił czymś (łomem?) nagrzewnicę. No i okazalo się ...
    Dam film z internetów, nie mój ale pokazujący mniej więcej to co ukazało się naszym oczom po wydłubaniu (i częściowym rozpruciu) nagrzewnicy:
    [uwaga sceny drastyczne!]
    https://youtu.be/TjyMLio-FOw?t=9m35s
    Kolorek może troszkę inny, u mnie był jakby bardziej szaro-siwy. Ale ilość i konsystencja ta że sama. Co dziwne, w chłodnicy zero tego czegoś. Nic, zero, ani śladu. Chyba fabryce napchali? albo UFo? do dziś nie rozumiem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2015
    Skąd
    JASŁO
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    BRAVO HGT
    Rocznik
    1997
    takie testy były jeden termometr wstawiony w lamele chłodnicy drugi przyklejony do silnika i długo czekałem na nagrzanie do tem. roboczej czyli 90'c i jak uzyskał na postoju (garażu) temperaturę to ogrzewanie kabiny igła można rzec sałna zrobiłem nawet eksperyment rozebrałem stary termostat i zablokowałem na sztywno i założyłem efekt taki sam bardzo długo łapie tem. więc to nie wina tego termostatu. Może ten silnik ma drugi termostat tak jak ford mondeo, niewiem już co zrobić żeby to naprawić a nie chce stosować skrótów ani pół środków bo to sie mści

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    a podpinaliscie pod kompa.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2012
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    33
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    Rocznik
    1996
    komputer nic nie wykazuje podpialem

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Trochę dziwna sprawa, te silniki znane są raczej z tego że grzeją się mocno i mają tendencje do przegrzewania.
    Dobra, ja bym sprawdził teraz nie temperaturę cieczy chłodzącej tylko bloku silnika i głowicy. W paru miejscach (będą różnice nawet do kilkunastu stopni, zależnie od miejsca gdzie mierzymy).


 

Podobne tematy

  1. 1.6 16v długo się nagrzewa
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-02-2012, 17:29
  2. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  3. [szyby] Wolno sie nagrzewa tylna szyba????
    Napisany przez golin85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-12-2010, 21:58
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl