Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez pit14
  • 1 przez marcij

Temat: Dławienie, strzelanie i spadek obrotów po wrzuceniu biegu.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    26
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.4 SX
    Rocznik
    1998

    Dławienie, strzelanie i spadek obrotów po wrzuceniu biegu.

    Witam,
    Mam problem z moją Bravą 1.4 1998r. Problem zaczął się podczas wczorajszej wielkiej ulewy w Trójmieście. Jechałem po ulicy, która była jedną wielką kałużą i pod domem, przejeżdżając powoli przez próg zwalniający, silnik zgasł. Po odpaleniu zauważyłem następujące objawy:
    Otóż podczas ruszania, gdy dodaję gazu, silnik zaczyna się jakby "dławić" i strzelać, obroty nagle spadają i jeśli nie wcisnę sprzęgła, to gaśnie. Na biegu jałowym (bez wrzuconego biegu) mogę zwiększać obroty silnika jak tylko chce (chociaż słyszę jakby silnik troszkę mniej równo chodził, niż przed usterką). Problem się pojawia gdy wciskam pedał gazu na "wrzuconym" biegu.
    Pod dom udało mi się dojechać powolutku, co 2 metry wciskając sprzęgło (lub zapalając silnik na nowo, gdy nie zdążyłem w porę wcisnąć sprzęgła) i ruszając z miejsca na nowo (a musiałem podjechać pod górkę). Dodam, że zjeżdżając dziś z górki, normalnie wrzuciłem bieg i silnik działał OK. Dopiero, gdy wcisnąłem pedał gazu, zaczął znów szarpać i się dławić.

    PS. Auto ma instalacje gazową, na której problem jest taki sam.

    Liczę na Waszą pomoc!
    z góry dziękuję!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    48
    Postów
    660
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Przewody albo cewka, ale myślę ze zalało Ci przewody wn
    khris23 lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    26
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.4 SX
    Rocznik
    1998
    Dzięki pit14 za odpowiedź!
    Wyjąłem przewody wn i okazało się, że na jednym z nich (przy świecy) jest trochę wody. Wziąłem wszystkie przewody do wysuszenia, jednak po tym silnik zachowywał się niestety tak samo. Zostawiłem samochód na dwa dni, nic w nim nie ruszałem, po czym po tych dwóch dniach jest duża poprawa. Może przewody przeschły bardziej? Silnik już się nie dławi, nie strzela, normalnie dojechałem dziś do pracy, z tym że jego dźwięk, nadal jest dziwny i nierówny. Czy to znaczy, że woda jeszcze gdzieś może zalegać?

    Pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    48
    Postów
    660
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Jeśli masz instalację LPG to warto przewody zmienić to zależy kiedy były wymieniane, popatrz na cewkę wn czy nie ma mikropęknięć

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    514
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Pewnie gdzieś dostała się wilgoć, jak jeździsz na krótkich odcinkach to nie zdąży sie nawet dobrze nagrzać, żeby wyparowało. Poczekaj jeszcze trochę, a jak nie pomoże to tak jak napisane - kable i świece warto wymienić.
    khris23 lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    26
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.4 SX
    Rocznik
    1998
    Do pracy dojeżdżam po 20km, więc silnik zdąży się nagrzać, ale może rzeczywiście po dłuższej trasie będzie lepiej. Zobaczymy po weekendzie. Póki co silnik dalej dziwnie brzmi i powoli się rozpędza (przy wyprzedzaniu tragedia). Jeśli to nie minie, wymienię świece i przewody WN.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    26
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.4 SX
    Rocznik
    1998
    Gdzieś jeszcze wilgoć musiała zalegać. Troszeczkę pojeździłem (woda musiała wyparować) i auto działa jak poprzednio...
    ... a raczej działało. Mam kolejny problem z moją kochaną Bravą :/

    Zapraszam do tematu:
    Sprzęgło i brak możlwości wrzucenia biegu przy zapalonym silniku :: Fiat Bravo, Brava, Marea Forum

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    26
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.4 SX
    Rocznik
    1998
    Witam ponownie.
    Nie rozpoczynam nowego tematu, gdyż mój problem dotyczy tego opisanego wyżej.

    Po kilku miesiącach od zalania świec, niestety pozostał problem z powolnym rozpędzaniem samochodu. Praktycznie zawsze gdy chcę przyśpieszyć muszę dociskać gaz do deski. Wystarczy małe wzniesienie i samochód powoli zwalnia mimo wciśniętego do końca pedału gazu (redukcja biegu również nie pomaga). Jeśli chcę na autostradzie rozpędzić się do 120km/h (o 140 to nawet nie marzę) to muszę trzymać dobre kilka minut pedał gazu w podłodze, no chyba że akurat jadę z górki.
    Problem taki sam na benzynie i na gazie.

    Zastanawiam się czy świece mogą mieć coś z tym wspólnego czy raczej nie ma sensu ich wymieniać?

    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-07-2015, 13:35
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-02-2015, 17:24
  3. Palio Weekend 1.2, dławienie silnika do 2000 obrotów
    Napisany przez kgudzacz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2014, 10:54
  4. Dziwny spadek obrotów
    Napisany przez kafelq na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2013, 14:00
  5. Krztuszenie się silnika przy przyspieszaniu, spadek obrotów
    Napisany przez Adijabol1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2010, 14:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu