Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000

    Dławienie się silnika JTD i przerywanie w czasie jazdy

    Jako nowy użytkownik forum i zakupionego niedawno Bravo chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z problemem jaki u mnie występuje. Podczas jazdy ze stałą prędkością w mieście tak około 50 km/h i obrotach między 1600-1900 silnik delikatnie szarpie tak jakby się przydławiał. Jadąc w trasie jak mu wcisnę mocno pedał gazu to też się zadławi i nie przyspiesza tak szybko jak powinien. Wszystkie filtry, płyny, oleje są świeżo wymienione, zauważyłem tylko po zakupie, że gumowy wężyk jest zdjęty z plastikowej rurki przy ścianie grodziowej. Mechanik powiedział, że wężyk ten idzie do zaworu EGR, założyliśmy go na tę rurkę z powrotem ale nic lepiej nie było jakby nawet trochę gorzej. Gdzie szukać problemu - pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    1 zaślep EGR dla pewności
    2 Sprawdź szczelność układu dolotowego
    3 sprawdź turbo, ciśnienie paliwa i przepływomierz za pomocą interfejsu
    Po tych zabiegach można dalej podejmować kroki bo trudno jest się wstrzelić powodów może być dużo.. sam to przerabiałem bo od wczoraj jest chyba ok

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Sprawdź czy nie wciąga Ci wygłuszenia maski do wlotu powietrza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, każda z tych będzie pasowała.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    EGR zaślepiony, układ dolotowy wygląda na szczelny, turbinka ładnie sobie gwiżdże a Bravo jak się dławiło tak się dławi dalej. Nie wiem gdzie i co jeszcze sprawdzić - jakieś wskazówki jeszcze?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Koło pasowe dwumasowe? Ja tak miałem. Jak jechałem to mniej więcej przy 2700rpm miał taką jakby czkawkę i trochę słabiej ciągnął. Znajomy mechanik cały dzień grzebał w aucie i znalazł - u mnie było to koło pasowe alternatora. Teraz ciągnie od samego dołu bez żadnej czkawki

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2012
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    2
    Auto
    Punto II 1.9JTD/Bravo II 1.9 JTD 16v Sport
    Rocznik
    2003/2007
    Witam
    Widzę że wątek już ma swoje
    Jednak może komuś się przyda moja odpowiedź
    Miałem w Bravo 1,9JTD 16v praoblem z przyspieszaniem w zakresie obrotów około 1300 i 1800 przy delikatnym dodawaniu gazu silnikiem szarpało. Czytałem sporo forów na ten temat i wszystkie rady były nietrafne. Zaślepienie EGR częściową zaślepką powoduje wariowanie komputera jest znaczna różnica w oczekianej ilości powietrza a zmierzonej ponad 30%. I jeśli ktoś wsadził w ten silnik EGR to powinien tam być nie warto z nim kombinować. Ale do rzeczy, po wielu tygodniach próby ustalenia problemu okazało się ze podpięcie auta pod komputer w 100% pokazało co go boli. Radzę każdemu kto ma dostęp do niedrogiej diagnostyki podpiąć samochód i sprawdzić parametry pracy silnika. W moim przypadku szarpanie było spowodowane błędnym działaniem wtrysku na 3 cylindrze. Podawał on za dużo paliwa przy tych obrotach. Nominalnie pracuje w przedziale od -2,5 do 2,5 w moim przypadku w trakcie szarpania parametr pokazywał ponad 5 na 3 cylindrze i by zniwelować drgania silnika wtrysk na 2 cylindrze dawkował niewiele ropy bo wskaźnik nie przekraczał -4. Jeśli będziecie mieć podobnie to raczej jest to wtryskiem i szkoda czasu na szukanie usterki lub wadliwej pracy w układzie dolotowym silnika. Jednak czyszczenie EGR i czujnika doładowania nie zaszkodzi. Nawiasem dodając lanie wtryskiwacza możne wam dać w późniejszym efekcie sore koszty naprawy silnika. Nadmiar paliwa może spowodować wypalenie dziury w tłoku a wymiana tłoka plus jego koszt jest znacznie wyższy niż regeneracja wtrysku, Koszt regeneracji 1 wtrysku to odpowiednio:

    około 180 zł samo rozebranie i przeczyszczenie wtrysku,
    jeśli padnie końcówka wtrysku dodać należy do kwoty około 200zł
    i w skrajnych przypadkach może paść nam jeszcze zaworek powrotu cena około 250zł.

    Optymistyczny wariant regeneracji kompletu wynosi 720zł
    a skrajnie pesymistyczny(mało prawdopodobny) to ponad 2500zł

    To nie mało ale zawsze mniej niż wymiana tłoka. Zaleca się regeneracja kompletu wtrysków. Ja natomiast regenerowałem tylko ten wadliwy i mam w późniejszych planach regeneracje pozostałych.

    Pozdrawiam i mam nadzieję że udało mi się nakierować kogoś na zdiagnozowanie tej wkurzającej usterki
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof86 ; 30-08-2014 o 11:33

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    jak miałbym wydać za regenerację 4 wtrysków 2500 to wolę kupić nowe po 550 WTRYSKIWACZ 0445110002 FIAT LANCIA 1.9 2.4 JTD (4493227076) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    wolę kupić nowe po 550
    te z aukcji są regenerowane "porównywalne z nowym"
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    te z aukcji są regenerowane "porównywalne z nowym"
    Więc te
    NOWY WTRYSKIWACZ - FIAT 1.9 JTD, 2.4 JTD STILO (4527534219) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. są nowe z ASO o 30 zł droższe

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    Porąbka
    Wiek
    27
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Witam
    Czy koś jeszcze tutaj zagląda. Mam Stilo 1.9 mjtd o mocy 100 KM. Problem wygląda następująco na wolnych obrotach silnik pracuje równo obroty nie falują. Przy jednostajnej jeździe mam odczucie jakby auto samo dodawało i odejmowało sobie gaz, odczuwalne jest szarpanie silnikiem im bardziej nagrzany tym mocniejsze. Zauważyłam też że przy opadach deszczu lub po wyjeździe z myjni wyraźnie chłonie wilgoć i staje się mułowaty. Dodam że samochód jest po wymianie rozrządu sprzęgła oraz koła dwumasowego, płynów eksploatacyjnych, filtrów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może miał ktoś podobny problem, każda wskazówka będzie cenna!

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Głogów
    Postów
    104
    Auto
    Brava 1.9 JTD 105 KM
    Rocznik
    2000
    mi jak szarpał silnik pomogło wyczyszczenie styków i wnętrza przepływomierza. Usterka przeszła od razu i już z pól roku mam spokój z szarpaniem i skokami mocy.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał magd F Zobacz post
    Witam
    Czy koś jeszcze tutaj zagląda. Mam Stilo 1.9 mjtd o mocy 100 KM. Problem wygląda następująco na wolnych obrotach silnik pracuje równo obroty nie falują. Przy jednostajnej jeździe mam odczucie jakby auto samo dodawało i odejmowało sobie gaz, odczuwalne jest szarpanie silnikiem im bardziej nagrzany tym mocniejsze. Zauważyłam też że przy opadach deszczu lub po wyjeździe z myjni wyraźnie chłonie wilgoć i staje się mułowaty. Dodam że samochód jest po wymianie rozrządu sprzęgła oraz koła dwumasowego, płynów eksploatacyjnych, filtrów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może miał ktoś podobny problem, każda wskazówka będzie cenna!
    1 Masz zaślepiony EGR ? pewnie sporo tematów jest na ten temat , możliwe że musisz mieć zaślepkę z otworami
    2 Spróbuj przeczyścić przepływomierz wkładkę oraz styki

    Powinno pomóc
    Co do sprawności przepływomierza chyba nie pokazuje on błędu, tylko daje niepoprawne wyniki może wrzuć logi jak wygląda wykres u Ciebie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2011
    Skąd
    Polska
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    Dołączę do problemu z dławiącym się silnikiem w Stili JTD 1,9 115.
    U mnie objawy są mocno zróżnicowane, ale generalnie polegają na spadaniu obrotów do granicy zduszenia - dławieniu się silnika na postoju bez dodawania gazu. Potrafi się czasem na tyle zdławić, że gaśnie.
    Ale żeby to było takie proste i powtarzalne... Niestety nie jest - z tego co zaobserwowałem na przestrzeni roku to duży wpływ am temperatura powietrza i pogoda...
    Jak było ciepło latem - auto potrafiło dławić się od razu, lecz po przejechaniu np. 10 km było już ok.
    Jak się ochłodziło - to na początku było ok, po np. 10 km zaczyna się dławić - momentami wręcz tak , że był problem ruszyć z pod świateł, ale jak się silnik "nakręcił" to było ok.

    Oczywiście na desce rozdzielczej zero błędów.
    Czasem autko ma "lepsze dni" gdzie przez cały dzień silniczek sobie płynnie i ładnie terkocze. Autko też bardzo fajnie pracuje po dłuższej trasie.

    Nie wiem jak diagnozować takie coś - co jest nie do końca ok.
    Boję się jechać do warsztatu gdzie będą być może chcieli wymieniać "w ciemno" rzeczy które mogą nie mieć związku - a będą kosztowały.
    No i gdzie jechać by był dobry i sprawdzony warsztat godny polecenia we Wrocławiu? Nie chcę, aby uczyli się na moim aucie...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomocy - szarpanie, dławienie się silnika
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-04-2012, 23:26
  2. Silnik gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-03-2012, 15:00
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo przerywa podczas jazdy

2.4 jtd szarpie

szarpie w czasie jazdy wtryskiwacz jtd

1.9 jtd przerywa

stilo jtd przerywa

szarpie multipla jtd

przerywanie silnika jtd

jtd dlawi sie

jtd przerywa

fiat 1.9jtd przerywa na wyzszych obrotach

fiat stilo 1. jtd gasnie przeplywomiez powietrza

alfa1.9 jtd przerywa w czasie przyspieszania

2.4 jtd przerywa przy 2tys

przerywa gaz bravo 1.9 jtd 2000 rok

1.9 jtd dlawienie

fiat jtd szarpie

ducato 2.3 jtd szarpie przy przyspieszaniu

lanchia tesis silnik przerywa

szarpanie silnik jtd

1.9 jtd szarpie silnik

stilo jtd czasami przerywa

fiat stilo 1.9 jtd przy dodawaniu gazu dlawi sie

1.9jtd czasem szarpie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl