Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2014
    Skąd
    P-ń
    Postów
    6
    Auto
    Marea 1.8 16V + GAZ
    Rocznik
    1998

    Dioda na kluczyku nie świeci się po wciśnięcu przycisku.

    Witam, posiadam od pewnego czasu Maree Weekend HLX. Dostałem do niego komplet kluczyków (brązowy i dwa niebieskie) i mam problem z tymi dwoma niebieskimi. Posiadają one funkcję otwierania drzwi ale po wciśnięciu przycisku nie świecą się na nich diody. Wymieniłem baterie ale dalej nic. Czy jest możliwe, że w obydwu popsuł się ten sterownik w kluczyku, czy jest to naprawialne / opłacalne? Auto normalnie na nich odpala bez żadnych CODE, centralni też się normalnie otwiera i zamyka z kluczyka. Czytałem forum oraz "internet" ale znalazłem tylko o kodowaniu kluczyków. I jeszcze jedno, przy wymianie baterii zauważyłem, że poprzedni właściciel zamontował je odwrotnie, "+" do góry, a w środku obudowy kluczyka "+" jest wybity na dole czyli "-" do góry. Czy to mogło nieć wpływ na ewentualną awarie? Dziękuje za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Odwrotnie zamontowane baterie o ile układ nie posiada zabezpieczenia mogły spalić piloty.. Ale sprawdzić można przy iski (mikrostyki) bo te w tych pilotach potrafią padać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2014
    Skąd
    P-ń
    Postów
    6
    Auto
    Marea 1.8 16V + GAZ
    Rocznik
    1998
    Czy takie przepalenie jest naprawialne? Czy po prostu nie przejmować się i żyć szczęśliwie dalej?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Prawdę mówiąc nie wiem - jestem elektronikiem i choć widziałem fotki tych kluczyków od środka nie umiem powiedzieć czy mogło dojść do spalenia poprzez odwrotną polaryzację baterii.. Jeśli poszedł scalak od nadawania kodu to niestety po frytkach, jak jakaś drobnica typu dioda, tranzystor itp to sprawa do odratowania..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    to jest tylko 3V - i odwrotna polaryzacja baterii nie rozwali transpondera, masz pomarańczowy - matkę więc te dwa musisz zakodować Fiat Code, tylko kluczyk matka, co z tym dalej?? - elektroda.pl przeczytaj

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    to jest tylko 3V - i odwrotna polaryzacja baterii nie rozwali transpondera, masz pomarańczowy
    Hola hola.. Transponder jest zasilany bezprzewodowo z anteny w stacyjce a scalak od pilota jak każdy można rozwalić nawet napięciem 1V Wszystko kwestia danego scalaka i ew. tego czy projektanci pomyśleli o zabezpieczeniu. Jeżeli baterie da włożyć się w dwojaki sposób to mimo wszystko myślę, że zostało to zabezpieczone ale na odległość nie potwierdzę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    byrrtpokaż mi scalaka który padnie po dodaniu mu 1v na zasilaniu - oczywiście przy optimum , jeśli by tak było w samochodach to aku daje 12,65V a altek 14,2v = różnica 1,5v miałem omegę gdzie z altka wychodziło 18,6v i poszedł tylko czujnik przepustnicy - 5v

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    byrrtpokaż mi scalaka który padnie po dodaniu mu 1v na zasilaniu
    hehe nie chodzi o różnicę 1V (chociaż uwierz że są układy, które pracują na zasilaniu np. 1,33V i "dodanie" mu 1V spowoduje bezpowrotne spalenie.. No ale nie chodzi o różnicę a o zmianę polaryzacji! Dodatkowo nawet jakby w układ była wbudowana dioda krzemowa (ok 0,6V spadku) przeciwsobnie to taka nowa bateria spokojnie parę A wyciągnie i może taką diodę spalić.. Naprawdę nie widzę sensu rozmawiać o czymś tak teoretycznie. Niech autor tematu wrzuci fotkę płytki to może coś o niej powiem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2014
    Skąd
    P-ń
    Postów
    6
    Auto
    Marea 1.8 16V + GAZ
    Rocznik
    1998
    Jutro porobię zdjęcia i wrzucę.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    to jest tylko 3V
    jak chodzi o ścisłość w kluczyku jest 6V - dwie baterie CR2016 połączone szeregowo.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2014
    Skąd
    P-ń
    Postów
    6
    Auto
    Marea 1.8 16V + GAZ
    Rocznik
    1998
    Oto zdjęcia:
    Kluczyk 1).
    -tył:

    - przód:

    Tego kluczyka używam obecnie. Dzisiaj zauważyłem, że przy słabym oświetleniu dioda bardzo słabo mruga ale tylko jedno mrugnięcie i koniec.
    Kluczyk 2).
    -tył:

    -przód:

    Po wyjęciu sterownika z obudowy odkryłem dlaczego nie działa. Odlutowany przycisk. Czy da się coś z tym zrobić?
    Ostatnio edytowane przez August_66 ; 11-03-2014 o 11:43

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał August_66 Zobacz post
    Po wyjęciu sterownika z obudowy odkryłem dlaczego nie działa. Odlutowany przycisk. Czy da się coś z tym zrobić?
    Oczywiście. Przylutować

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No właśnie te mikroprzyciski są z reg. problemem w tych pilotach.. Od ich wymiany, włożenia nowych baterii bym zaczął.. Może być tak, że oba są sprawne.. Chociaż ten 2gi pilot ewidentnie pływał więc może być już nie do odratowania (al to wszystko trzeba sprawdzić..).

    Myślę, że umiejętności jakie trzeba mieć tutaj trochę wykraczają poza możliwości zupełnego laika w dziedzinie elektroniki i dobrze by było gdybyś piloty zaniósł do np. serwisu rtv aby tam sprawdzili co jest powodem że nie działają..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2014
    Skąd
    P-ń
    Postów
    6
    Auto
    Marea 1.8 16V + GAZ
    Rocznik
    1998
    Oki, dzięki za pomoc! Już sobie poradzę dalej z tematem. I jeszcze, byrrt, gratuluje Twojej dedukcji w sprawie mojego nieznania się na elektronice Pozdrawiam.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Testujemy

    Ta wiadomość jest skierowana do moderatora:
    dsfsdf
    Nie odbieraj tego jakoś negatywnie ale szkoda żebyś coś popsuł a jednak wszystkiego na forum wytłumaczyć bez znajomości podstaw się nie da
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2013, 12:48
  2. Podświetlenie przycisku klimatyzacji
    Napisany przez gapcio111 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-12-2012, 21:05
  3. pilot w kluczyku
    Napisany przez adelek na forum Multipla
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-12-2012, 19:05
  4. Start z przycisku
    Napisany przez Pablo20004 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-11-2010, 15:21
  5. Nie odpala. Fiat code świeci. Kontrolka wtrysku nie świeci.
    Napisany przez tomboy81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-06-2010, 20:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nowa bateria dioda nie miga kluczyk stilo

dioda kluczyk

nie swieci dioda w pilocie kluczyk

dioda w pilocie od stilo

kodowanie kluczyka po wymianie baterii fiat brava 1999

dioda w kluczyku

fiat niebieski kluczyk przycisk

dioda krzemowa nie swieci

dioda w kluczyku samochodowym

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl