Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000

    czy prawidłowe obroty po odpaleniu

    Witam wszystkich, od dziś jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Fiata Brava 1.2 16v , poza tym to moje pierwsze auto :-) Interesuje mnie jaki poziom obrotów powinien się utrzymywać po uruchomieniu silnika i czy normalny jest słyszalny świst przy uruchamianiu (zimnego) silnika oraz jego troszkę nierówna praca na początku (słyszalnie nierówna, obroty na stałym poziomie ok 800 obr)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Przy obecnych temp po odpaleniu leci na chwile do 2000 i zaraz spada na jakieś 1100-1200. Potem stopniowo spada i po przejechaniu ~1,5km jest już 800. Świst może być lewym powietrzem, sprawdź dolot.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    mi po odpaleniu skacze na 2000 i zaraz spada poniżej tysiąca (jakieś 800 i tak zostaje, bez falowania obrotów), odnośnie dolotu to jak sprawdzić? (ten świst to tylko przez pierwszą chwilę słychać po uruchomieniu, wydawało mi się że to jakiś pasek świszczy). Dodam że odpala bez problemu.
    Ostatnio edytowane przez dawid810909 ; 03-04-2013 o 22:25

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    To może faktycznie jakiś pasek albo alternator bądź pompa wspomagania...ale jak tylko przez chwile to nie ma się jeszcze o co martwić Co do dolotu - zdjąć osłonę silnika, odpalić i osłuchać czy nie świszczy nic. Ale w takim razie to chyba nie to. Co do Twoich obrotów - nie powinny od razu spadać na 800, ale skoro lecą na 2000 to układ przepustnica-siłownik-biegu-jałowego są raczej sprawne. Ja bym diagnostykę zaczął od ponownej adaptacji ECU (sam walczyłem z wolnymi obrotami w swoim 1.2

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    co to jest ECU? zielony w tych sprawach jestem

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Komputer sterujący silnikiem (Engine control unit).

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    no podpięcie pod kompa będzie chyba najrozsądniejsze, dzięki.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Proponuje zaopatrzenie się w interfejs, koszt ~50zł a na pewno się przyda.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    Żona miała akcję zezgaśnięciem silnika i niemożnością odpalenia, więc podjechaliśmy do mechanika. Po zdjęciu osłony z silnika naszym oczom ukazało się takie oto cudo
    przepustnica 1.jpg przepustnica 2.jpg przepustnica 3.jpg
    Dodam że poprzednia właścicielka miała fakturę z przed kilku miesięcy na czyszczenie przepustnicy, niezły montaż :-(
    Ostatnio edytowane przez dawid810909 ; 07-04-2013 o 11:58

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    No dobra, ale poza dziwną śrubą mocującą siłownik przepustnicy nie widzę nic dziwnego ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    w połowie ułamane.jpg w połowie ułamane
    różnica ok 1cm (w orginale jest tam chyba sruba mocujaca).jpg różnica ok 1cm (w oryginale jest tam chyba śruba mocująca)
    korpus lekko odstaje, po ustawieniu w prawidłowe położenie silnik równiej (Z.jpg korpus lekko odstaje, po ustawieniu w prawidłowe położenie silnik równiej (ZNACZNIE) pracuje

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Troszkę za małe zdjęcia dałeś i ciężko dojrzeć o co chodzi... dziwi mnie też ta blacha okalająca siłownik, ja bynajmniej takowej nie mam i nie widziałem też u innych. Ale fajnie, że udało się coś poprawić, ktoś kiedyś już na forum pisał, że miał problem z wolnymi obrotami w tym silniku przez nieosiowe ustawienie siłownika biegu jałowego.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    Jeszcze nic nie poprawiłem, dopiero zamówiłem inną używkę. Tej blachy nie widziałeś, bo jej nie powinno tam być podejrzewam. Ta blacha okalająca właśnie miała, jak mniemam dociskać siłownik ale nie dociska porządnie bo jeszcze jest luz. No i nieosiowe ustawienie to już druga sprawa.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Widać jakiś rzeźnik się z tym obchodził że połamał te mocowania;/ W każdym razie jak to wymienisz problemy z obrotami powinny zniknąć, tylko będzie trzeba podłączyć się pod ECU i zrobić adaptację aby uzyskać pożądany efekt.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    36
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    właśnie to mnie trochę martwi, mam nadzieję że sobie z tym poradzę


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wysokie obroty po odpaleniu
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 24-10-2017, 14:08
  2. wysokie obroty tuż po odpaleniu
    Napisany przez Andy na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 99
    Ostatni post: 09-04-2013, 21:02
  3. Wysokie Obroty po odpaleniu
    Napisany przez JackDaniels na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:13
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  5. obroty po odpaleniu....
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-03-2009, 14:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea jakie prawidlowe obrotypo odpaleniu obroty ponizej tysiacajakie obroty po odpaleniu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl