Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    ok dzieki wielkie ,jak znajde jutro chwilkę to sprawdzę te oporności.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Napisz co jak wyszło, będziemy myśleć dalej.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał misiek23_32 Zobacz post
    Czyli z tego co rozumiem to wentylator powinien chodzić w dwuch zakresach prędkości w zależności od potrzeby?
    jak sprawdzić ten czujnik? I jaką powinien mieć oporność?
    Jak najbardziej. Wpierw na 1 biegu, jeżeli dalej temperatura rośnie powinien wejść drugi bieg.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    wITAM

    NIESTETY NIE MIAŁEM JAK SPRAWDZIĆ DZISIAJ TEGO CZUJNIKA (BRAK CZASU) ALE WENTYLATOR WŁACZA SIE TYLKO NA CHWILKĘ PO CZYM WYŁĄCZA , ALE TO WSZYSTKO CZYLI TO GOTOWANIE DZIEJĘ SIĘ TYLKO PO POWNYM CZASIE I W OKREŚLONYM MOMENCIE CZYLI PO OKOŁO 5 KM OD ODPALENIA (WCZEŚNIEJ ZEBY ZAGRZAĆ TEN SILNIK DO MOMENTU WŁĄCZENIA WENTYLATORA POTRZEBOWALEM CONAJMNIEJ GODZINY W KORKU PRZY CIEPŁYCH DNIACH) ,WENTYLATOR SIE WŁĄCZA ALE I TAK TEMP ROŚNIE B.SZYBKO I WYWALA KORKIEM WODĘ . TAK SOBIE JESZCZE MYŚLĘ CZY CZASAMI POMPA WODY NIE JEST USZKODZONA BO SŁYCHAĆ TAKIE JAKIEŚ DZIWNE SZURANIE OD STRONY ROZRZĄDU I WYDAJE MI SIE ŻE WCZEŚNIEJ TEGO NIE BYŁO. WĄCHAŁEM ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY I NIE CZUĆ ZAPACHU SPALIN, PRZY ODPALANIU PUSZCZA CZARNY DYMEK TAK JAK KAŻDY DIESEL.

    A JESZCZE PYTANKO TAKIE CZY MOŻE BYĆ ZATKANA (ZAKAMIENIONA ) CHŁODNICA?

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Przyszła mi właśnie też do głowy zatkana chłodnica. Jeśli nie lałeś tam płynu, tylko wodę to takie efekt mógłby mieć miejsce. Sprawdzić możesz ściągając wąż, lecz wtedy wyleci płyn.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pompa może szumieć z tym, że pompa raczej szybciej się zatrze na łożyskach lub puści "wodę na zewnątrz" gdy uszkodzi się jej uszczelnienie.
    Gotowanie oprócz zaciętego termostatu, który już wymieniłeś może powodować też jak Lukq napisał zapchana chłodnica.
    Chłodnicę idzie wyczuć jeszcze - sprawdź zwłaszcza jej dół i boki. Tam najszybciej wychodzi korozja. Jeżeli ona miała miejsce i to od dłuższego czasu całkiem możliwe, że zapchała kanaliki.
    Pozostało Ci wywalić pompę i zobaczyć jak wygląda od środka lub walczyć z chłodnicą.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a włącza sie 2gi bieg wentylatora? bo to że włącza się na chwilke to normalne, ale potem 1 bieg powinien już chodzić nonstop, a jak jest za gorąco to powinien się włączyć 2gi bieg. Czy tak sie dzieje?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Nie włącza sie drugi bieg, ale teraz zauważyłem że chłodnica raz jest ciepła a raz zimna w momencie wybijania płynu a raz się zdarzylo że w połowie (może w wiekszości ) była zimna a przy wlocie węża tego od strony akumulatora była ciepła. Pomijam na razie ten czujnik bo jak chłodnica jest zapchana to woda nie krązy prawidłowo i do czujnika nie dociera, a co za tym idzie czujnik przekłamuję. Odnosze takie wrażenie jakby ta woda nie płynęła w obiegu tylko stała w miejscu.

    A jeszcze mnie intryguje takie coś co jest na chłodnicy , wygląda jak duży opornik -jaki ma wpływ na pracę wentylatorów i jak sprawdzić czy działa poprawnie ?

    dzisiaj wieczorm jak zdąże to wymontuję chłodnicę , sprawdzę jej drożność i przy okacji zmierze oporniości na czujniku.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    ten opornik jest odpowiedzialny za włączenie 1 biegu. Sprawdzisz to mierząc oporność, ale wyniku nie pamiętam, chyba 15ohm ale głowy nie dam mogło być też 30 bo też takie wersje były ale nie wiem jak to w 2.4TD jest

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Witam

    dziś dobrałem się do chlodnicy , ale jej nie wyciągnąłem , poniewaz na niej jest jeszcze jedna dokręcona (od klimy) i nie wiedziałem jak ją zdemontować. ale sprawdziłem jej drożność- woda przelatuje aż miło patrzeć więc chyba jest OK.Po odkręceniu od niej węży wsadziłem wąż ogrodowy z jednej strony a woda wylatywała mocno z drugiej.

    Natomiast zauważyłem że zjarany jest ten opornik na chłdnicy od wentylatorów , druty oporowe przepalone i to chyba powoduje że wentylator się nie załancza, jutro zamówię (kupie) wymienie i zobaczymy co dalej będzie.

    Niestety nie udało mi się zmierzyć tych oporności na czujniku wkęconym w chłodnicę ponieważ ciężko się do niego dobrać jest na samym dole chłodnicy i dostęp do niego mocno ogranicza sprężarka klimy.

    układ jeszcze raz odpowietrzyłem, wracając do domu trzymał w miare dobrą temp. zobacze jutro jak wymienię ten opornik czy bedzie jakaś poprawa.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    możesz jeszcze zewrzeć kostki od opornika, wtedy powinien wentylator wystartowac na full power to bedziesz wiedzial czy to opornik.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Witam

    Po wielu próbach i kombinacjach w końcu udało mi się załatwic problem.Okazało sie że cały czas żle wlewałem i odpowietrzałem chłodnicę .Zrobiłem wszystko jak należy i na razię jest ok. temp. stoi na drugiej kresce jadąc na trasie i dochodzi przed środkową w mieście . Wymieniłem także ten opornik i jak ręką odjął wentylatorki zaczęły pracować jak powinny .

    Tak więć podsumowując temat oto przyczyny jakie zdiagnozowałem i wyeliminowałem:

    1,Termostat-wydaje mi się że teraz dobrze trzyma temp.wcześniej stał na pierwszej kresce.

    2,ODPOWIETRZENIE!!!!bardzo istotna sprawa.

    3,Opornik wentylatora-odpowiedzialny za załączanie i właściwą pracę wentylatorów.

    Dziękuję wszystkim forumowiczom którzy mi pomogli za poświecony czas i dużą pomoc.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. co jeśli nie termostat ?
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-11-2014, 20:39
  2. Termostat
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2010, 20:17
  3. Termostat
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-03-2010, 21:47
  4. Czy to termostat??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 27-10-2009, 15:10
  5. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 10:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat bravo

uszkodzony termostat stilo

ile kosztuje termostat fiat bravo

termostat fiat 13 jtd 75km po czym rozpoznac czy jest uszkodzony

jak rozpoznac awarie termopstatu fiat brava

uszkodzony termostat czy czujnik bravo

obieg wody fiat stilo

fiat marea czy ma dwa termostaty

fiat stilo uszkodzona pompa wodna

zepsuta pompa wody fiat marea

uszkodzona pompa wody fiat marea

termostat fiat brava

fiat punto popsuta pompa wody

uszkodzona pompa wody fiat stilo

lancia lybra 1.9 jtd wentylator chlodzenia chodzi nonstop czy to normalne

ile kosztuje termostat do brawa

bravo uszkodzony termostat

uszkodzenia termostatu stilo

silnik jtd110km uszkodzona pompa wodna

pompa wody jakie sa przeslanki ze jest zepsuta 1.9 jtd

fiat stilo zepsuta pompa wodna

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl