Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    ok dzieki wielkie ,jak znajde jutro chwilkę to sprawdzę te oporności.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Napisz co jak wyszło, będziemy myśleć dalej.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał misiek23_32 Zobacz post
    Czyli z tego co rozumiem to wentylator powinien chodzić w dwuch zakresach prędkości w zależności od potrzeby?
    jak sprawdzić ten czujnik? I jaką powinien mieć oporność?
    Jak najbardziej. Wpierw na 1 biegu, jeżeli dalej temperatura rośnie powinien wejść drugi bieg.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    wITAM

    NIESTETY NIE MIAŁEM JAK SPRAWDZIĆ DZISIAJ TEGO CZUJNIKA (BRAK CZASU) ALE WENTYLATOR WŁACZA SIE TYLKO NA CHWILKĘ PO CZYM WYŁĄCZA , ALE TO WSZYSTKO CZYLI TO GOTOWANIE DZIEJĘ SIĘ TYLKO PO POWNYM CZASIE I W OKREŚLONYM MOMENCIE CZYLI PO OKOŁO 5 KM OD ODPALENIA (WCZEŚNIEJ ZEBY ZAGRZAĆ TEN SILNIK DO MOMENTU WŁĄCZENIA WENTYLATORA POTRZEBOWALEM CONAJMNIEJ GODZINY W KORKU PRZY CIEPŁYCH DNIACH) ,WENTYLATOR SIE WŁĄCZA ALE I TAK TEMP ROŚNIE B.SZYBKO I WYWALA KORKIEM WODĘ . TAK SOBIE JESZCZE MYŚLĘ CZY CZASAMI POMPA WODY NIE JEST USZKODZONA BO SŁYCHAĆ TAKIE JAKIEŚ DZIWNE SZURANIE OD STRONY ROZRZĄDU I WYDAJE MI SIE ŻE WCZEŚNIEJ TEGO NIE BYŁO. WĄCHAŁEM ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY I NIE CZUĆ ZAPACHU SPALIN, PRZY ODPALANIU PUSZCZA CZARNY DYMEK TAK JAK KAŻDY DIESEL.

    A JESZCZE PYTANKO TAKIE CZY MOŻE BYĆ ZATKANA (ZAKAMIENIONA ) CHŁODNICA?

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przyszła mi właśnie też do głowy zatkana chłodnica. Jeśli nie lałeś tam płynu, tylko wodę to takie efekt mógłby mieć miejsce. Sprawdzić możesz ściągając wąż, lecz wtedy wyleci płyn.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pompa może szumieć z tym, że pompa raczej szybciej się zatrze na łożyskach lub puści "wodę na zewnątrz" gdy uszkodzi się jej uszczelnienie.
    Gotowanie oprócz zaciętego termostatu, który już wymieniłeś może powodować też jak Lukq napisał zapchana chłodnica.
    Chłodnicę idzie wyczuć jeszcze - sprawdź zwłaszcza jej dół i boki. Tam najszybciej wychodzi korozja. Jeżeli ona miała miejsce i to od dłuższego czasu całkiem możliwe, że zapchała kanaliki.
    Pozostało Ci wywalić pompę i zobaczyć jak wygląda od środka lub walczyć z chłodnicą.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a włącza sie 2gi bieg wentylatora? bo to że włącza się na chwilke to normalne, ale potem 1 bieg powinien już chodzić nonstop, a jak jest za gorąco to powinien się włączyć 2gi bieg. Czy tak sie dzieje?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Nie włącza sie drugi bieg, ale teraz zauważyłem że chłodnica raz jest ciepła a raz zimna w momencie wybijania płynu a raz się zdarzylo że w połowie (może w wiekszości ) była zimna a przy wlocie węża tego od strony akumulatora była ciepła. Pomijam na razie ten czujnik bo jak chłodnica jest zapchana to woda nie krązy prawidłowo i do czujnika nie dociera, a co za tym idzie czujnik przekłamuję. Odnosze takie wrażenie jakby ta woda nie płynęła w obiegu tylko stała w miejscu.

    A jeszcze mnie intryguje takie coś co jest na chłodnicy , wygląda jak duży opornik -jaki ma wpływ na pracę wentylatorów i jak sprawdzić czy działa poprawnie ?

    dzisiaj wieczorm jak zdąże to wymontuję chłodnicę , sprawdzę jej drożność i przy okacji zmierze oporniości na czujniku.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    ten opornik jest odpowiedzialny za włączenie 1 biegu. Sprawdzisz to mierząc oporność, ale wyniku nie pamiętam, chyba 15ohm ale głowy nie dam mogło być też 30 bo też takie wersje były ale nie wiem jak to w 2.4TD jest

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Witam

    dziś dobrałem się do chlodnicy , ale jej nie wyciągnąłem , poniewaz na niej jest jeszcze jedna dokręcona (od klimy) i nie wiedziałem jak ją zdemontować. ale sprawdziłem jej drożność- woda przelatuje aż miło patrzeć więc chyba jest OK.Po odkręceniu od niej węży wsadziłem wąż ogrodowy z jednej strony a woda wylatywała mocno z drugiej.

    Natomiast zauważyłem że zjarany jest ten opornik na chłdnicy od wentylatorów , druty oporowe przepalone i to chyba powoduje że wentylator się nie załancza, jutro zamówię (kupie) wymienie i zobaczymy co dalej będzie.

    Niestety nie udało mi się zmierzyć tych oporności na czujniku wkęconym w chłodnicę ponieważ ciężko się do niego dobrać jest na samym dole chłodnicy i dostęp do niego mocno ogranicza sprężarka klimy.

    układ jeszcze raz odpowietrzyłem, wracając do domu trzymał w miare dobrą temp. zobacze jutro jak wymienię ten opornik czy bedzie jakaś poprawa.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    możesz jeszcze zewrzeć kostki od opornika, wtedy powinien wentylator wystartowac na full power to bedziesz wiedzial czy to opornik.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2009
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    36
    Auto
    Marea 2.4 TD HLX, Punto 1,2 MPI
    Witam

    Po wielu próbach i kombinacjach w końcu udało mi się załatwic problem.Okazało sie że cały czas żle wlewałem i odpowietrzałem chłodnicę .Zrobiłem wszystko jak należy i na razię jest ok. temp. stoi na drugiej kresce jadąc na trasie i dochodzi przed środkową w mieście . Wymieniłem także ten opornik i jak ręką odjął wentylatorki zaczęły pracować jak powinny .

    Tak więć podsumowując temat oto przyczyny jakie zdiagnozowałem i wyeliminowałem:

    1,Termostat-wydaje mi się że teraz dobrze trzyma temp.wcześniej stał na pierwszej kresce.

    2,ODPOWIETRZENIE!!!!bardzo istotna sprawa.

    3,Opornik wentylatora-odpowiedzialny za załączanie i właściwą pracę wentylatorów.

    Dziękuję wszystkim forumowiczom którzy mi pomogli za poświecony czas i dużą pomoc.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. co jeśli nie termostat ?
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-11-2014, 20:39
  2. Termostat
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2010, 20:17
  3. Termostat
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-03-2010, 21:47
  4. Czy to termostat??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 27-10-2009, 15:10
  5. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 10:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat bravo

uszkodzony termostat stilo

termostat fiat 13 jtd 75km po czym rozpoznac czy jest uszkodzony

ile kosztuje termostat fiat bravo

ile kosztuje termostat do brawa

uszkodzony termostat czy czujnik bravo

fiat marea czy ma dwa termostaty

fiat stilo uszkodzona pompa wodna

termostat fiat brava

fiat punto popsuta pompa wody

uszkodzona pompa wody fiat marea

pompa wody jakie sa przeslanki ze jest zepsuta 1.9 jtd

obieg wody fiat stilo

jak rozpoznac awarie termopstatu fiat brava

bravo uszkodzony termostat

lancia lybra 1.9 jtd wentylator chlodzenia chodzi nonstop czy to normalne

uszkodzona pompa wody fiat stilo

zepsuta pompa wody fiat marea

fiat stilo zepsuta pompa wodna

fiat uszkodzona pompa wody

za co odpowiedzialny jest termostat w fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl