Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Czy można wypiąć bezkarnie sterownik?

    Panowie mam następujący problem: Od jakiegoś czasu mam problemy z obrotami w 1.6 16v. Rozwiązanie już znalezione, wywalenie wiazki i wstawienie nowej. Robiłem to w zeszłym roku i wszystko git. Niestety wytrzymało pare miesiecy i problem wroci. Zrobiłem po raz drugi i znowu pare miechów i od nowa. I teraz pytanie: Wiązkę wymieniałem na zasadzie jak najdalej się uda dojść, wyciąć , wstawić nową z nową kostką od krokowca. Celowo tak bo nie chciałem wypinaćcałej wiązki wchodzącej do steronika (silnika?). Ale wszystko wskazuje na to że trzeba będzie raz a porządnie to zrobić i wypiąć wiązkę z tego sterownika. To jest sterownik znajdujący się po prawej stronie komory silnika patrząc z przodu samochodu, mniej więcej na wysokosci dzwonu skrzyni, koło akumulatora.wchodzi do niego wiązka z kostką chyba na 20 pinów (duża). Pytanie czy mogę na czas lutowania odpiąć bezkarnie ten sterownik? Teoretycznie straci zasilanie tak jak po odpięciu akumulatora, ale wolę zapytac. O wiele prościej by się to lutowało, albo moznaby się pokusic o wymianę całej wiązki razem z pinami z tej duzej kosci wchodzącej do sterownika. Jak myslicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A to już na 100% informacja, że wiązka elektryczna jest do wymiany?

    Tak, możesz odpiąć. Oczywiście wypnij to z należyta uwagą, aby nie połamać zaczepów.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Tak, to że wiązka jest strzelona to wiem na pewno. Objawy zawsze takie same i zawsze pomaga, niestety do tej pory lutowałem to na samochodzie, nurkując w komorę silnika. Cięzko było i możliwe, że zrobiłem to niedokładnie. Całe problemy z tą wiązką biorą sie z tego że w czasie jazdy "pracuje" wiec przypuszczam że jak niedokładnie polutuję to w pewnym momencie ten lut pęka i zabawa zaczyna się od nowa...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czym zabezpieczasz miejsca lutowania? Koszulkami termokurczliwymi czy taśmą?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Każdy przewód koszulką termokurczliwą, a potem całą wiązke taśmą

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2008
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM
    Mam podobny problem czy kable sparcialy od temperatury. Czy takowa wiaske mozna nabyc droga kupna czy wklejasz sztukowke?
    [color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    renowka, wiązke można wychaczyć na allegro za rozsądne pieniądze, tylko że to będzie używka i nie wiadomo ile Ci ona posłuży, imho jeśli wiesz gdzie to sztukówka wyjdzie lepiej, bo i i instalkę poznasz i będziesz wiedział ewentualnie gdzie szukać przyczyny późniejszej awarii .
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2008
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM
    Jestem tego świadom dlatego pytam o nówkę.
    [color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wg epera coś trzy kółka ....


 

Podobne tematy

  1. sterownik centralnego zamka
    Napisany przez mysza na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2013, 22:01
  2. [osprzęt silnika] silniczek krokowy(sterownik biegu jałowego
    Napisany przez yves na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-04-2010, 21:15
  3. air bag sterownik(sensor)
    Napisany przez piotr197106 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2010, 18:31
  4. sterownik c. zamka
    Napisany przez pioneer81 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-12-2009, 17:20
  5. sterownik centralnego zamka
    Napisany przez pioneer81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2009, 16:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

programowanie sterownika silnika marea

http://www.iparts.pl