Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    sprawdzę go jeszcze w jakiś dzień na postoju, zobaczę czy osiągnie temperaturę, czyli jeśli odpalę silnik, i pozostawię go na postoju powinno być w połowie i wtedy już nie powinno opadać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Płyn się zagrzeje, termostat puści pełny obieg, temperatura spadnie, ale tylko raz. W momencie kiedy zagrzeje się cały układ (wraz z chłodnicą), to już nie powinno być wahań temperatury, chyba że wentylator nie pracuje. Wtedy jednak temperatura będzie stale rosnąć i jeśli nie wyłączysz w porę silnika, to możesz zacząć szukać drugiego (no, może tylko nowej uszczelki głowicy).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    okej, to sprawdzę to na dniach, dzięki

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kolega makary21 według mnie ma problem z termostatem i musi go wymienić i porządnie odpowietrzyć. Z kolei adrian23.u ma problem z czujnikiem temperatury, który przekłamuje wskazania.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    adrian23.u ma problem z czujnikiem temperatury, który przekłamuje wskazania.
    też się nad tym zastanawiałem, teraz tylko pytanie, są osobne czujniki od włączania wentylatora a od podawania temperatury na deskę? Jeśli tak, gdzie znajduje się ten czujnik? może zamienić kablami te czujniki? wtedy będę wiedział czy czujnik jest padnięty

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2013
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4
    Rocznik
    1998
    Co do termostatu to będę w takim razie musiał sprawdzić.
    Co do odpowietrzenia - nagrzewnica daje ciepłe powietrze a nawet gorące ( kiedy na postoju autka wskaźnik temperatury wędruje do połowy), w zbiorniczku wyrównawczym bąbelków nie ma, a przez dwa otwory do odpowietrzenia po ich odkręceniu praktycznie od razu leci płyn. To co jeszcze można zrobić by lepiej odpowietrzyć?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał makary21 Zobacz post
    w zbiorniczku wyrównawczym bąbelków nie ma, a przez dwa otwory do odpowietrzenia po ich odkręceniu praktycznie od razu leci płyn
    to znaczy, że już nic więcej nie musisz robić. Termostat też działa poprawnie, bo otwiera obieg płynu do chłodnicy. To samo dotyczy wentylatora. Zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy powinien włączyć się po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego. Z tym, że w trakcie jazdy trudno o osiągnięcie właściwej temperatury, bo pęd zimnego powietrza aż nadto wychładza chłodnicę (u mnie w trakcie jazdy wskaźnik temperatury ledwo przekracza 2 kreskę).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kolego hak64 silnik powinien osiągnąć prawidłową temperaturę (tj. połowa skali) i wskazówka powinna stać w tym miejscu. Nie ma prawa opadać czy nie dochodzić do tej wartości.

    makary21 skoro jest jak mówisz to dobrze odpowietrzyłeś.

    adrian23.u Tak są dwa czujniki. W obudowie termostatu jest jeden, drugi w głowicy, a trzeci na chłodnicy. Wymień te dwa w głowicy i termostacie i wszystko będzie dobrze. Nic nie kombinuj z zamienianiem kabli.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    adrian23.u Tak są dwa czujniki. W obudowie termostatu jest jeden, drugi w głowicy, a trzeci na chłodnicy. Wymień te dwa w głowicy i termostacie i wszystko będzie dobrze. Nic nie kombinuj z zamienianiem kabli.
    czujnik na termostacie zlokalizowałem, ale gdzie znajduje się ten na głowicy?

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wybacz. Nie doczytałem i źle powiedziałem. W Twoim silniku 1.9 JTD jest tylko czujnik w obudowie termostatu (taki zielony).

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    okej, wymienię go ale najpierw sprawdzę licznik, gdyż wskazówka jest lekko uniesiona po przekręceniu wskazówki i jak stukam w licznik lekko się porusza, lecz nie opada do końca. ale podejrzewam czujnik, dzięki

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    witam ponownie czujnik niestety nie był uszkodzony, musiałem inwertować jednak w termostat, kupiłem na allegro za 50 zl wraz z czujnikiem więc najpierw sprawdziłem czujnik, nie było zmiany. wymieniłem termostat. Koszt wymiany 50 zł + jakieś 2,5 litra płynu. Wymieniałem u mechanika ze względu na słaby dostęp. Trzeba wyciągnąć akumulator, i rurę idącą od przepływki i filtra powietrza, gdzieś w głąb pod silnik. Wymiana jakaś godzina czasu posiadając niezbędne klucze może komuś się to jeszcze przyda


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. temp silnika
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2010, 18:07
  2. [ukł. chłodzenia] Przegrzewa się? Wiatrak włącza się kiedy m
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2009, 19:24
  3. [ukł. chłodzenia] Wskaźnik temp.silnika
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-08-2009, 22:02
  4. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 21:09
  5. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator

kiedy wlacza sie wentylator chlodnicywentylator wlaczyl sie po zgaszeniu silnika scenic 2 1.6 16vnie wlacza sie wentylator chlodnicy w renault meganeprzy jakiej temperaturze powinien zalacza sie wentylatorprzy jakiej temperaturze wentylatorprzy jakiej temperaturze zalacza sie wentylatorprzy ilu stopniach wlacza sie wentylator vw 2 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl