Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    sprawdzę go jeszcze w jakiś dzień na postoju, zobaczę czy osiągnie temperaturę, czyli jeśli odpalę silnik, i pozostawię go na postoju powinno być w połowie i wtedy już nie powinno opadać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Płyn się zagrzeje, termostat puści pełny obieg, temperatura spadnie, ale tylko raz. W momencie kiedy zagrzeje się cały układ (wraz z chłodnicą), to już nie powinno być wahań temperatury, chyba że wentylator nie pracuje. Wtedy jednak temperatura będzie stale rosnąć i jeśli nie wyłączysz w porę silnika, to możesz zacząć szukać drugiego (no, może tylko nowej uszczelki głowicy).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    okej, to sprawdzę to na dniach, dzięki

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kolega makary21 według mnie ma problem z termostatem i musi go wymienić i porządnie odpowietrzyć. Z kolei adrian23.u ma problem z czujnikiem temperatury, który przekłamuje wskazania.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    adrian23.u ma problem z czujnikiem temperatury, który przekłamuje wskazania.
    też się nad tym zastanawiałem, teraz tylko pytanie, są osobne czujniki od włączania wentylatora a od podawania temperatury na deskę? Jeśli tak, gdzie znajduje się ten czujnik? może zamienić kablami te czujniki? wtedy będę wiedział czy czujnik jest padnięty

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2013
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4
    Rocznik
    1998
    Co do termostatu to będę w takim razie musiał sprawdzić.
    Co do odpowietrzenia - nagrzewnica daje ciepłe powietrze a nawet gorące ( kiedy na postoju autka wskaźnik temperatury wędruje do połowy), w zbiorniczku wyrównawczym bąbelków nie ma, a przez dwa otwory do odpowietrzenia po ich odkręceniu praktycznie od razu leci płyn. To co jeszcze można zrobić by lepiej odpowietrzyć?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał makary21 Zobacz post
    w zbiorniczku wyrównawczym bąbelków nie ma, a przez dwa otwory do odpowietrzenia po ich odkręceniu praktycznie od razu leci płyn
    to znaczy, że już nic więcej nie musisz robić. Termostat też działa poprawnie, bo otwiera obieg płynu do chłodnicy. To samo dotyczy wentylatora. Zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy powinien włączyć się po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego. Z tym, że w trakcie jazdy trudno o osiągnięcie właściwej temperatury, bo pęd zimnego powietrza aż nadto wychładza chłodnicę (u mnie w trakcie jazdy wskaźnik temperatury ledwo przekracza 2 kreskę).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kolego hak64 silnik powinien osiągnąć prawidłową temperaturę (tj. połowa skali) i wskazówka powinna stać w tym miejscu. Nie ma prawa opadać czy nie dochodzić do tej wartości.

    makary21 skoro jest jak mówisz to dobrze odpowietrzyłeś.

    adrian23.u Tak są dwa czujniki. W obudowie termostatu jest jeden, drugi w głowicy, a trzeci na chłodnicy. Wymień te dwa w głowicy i termostacie i wszystko będzie dobrze. Nic nie kombinuj z zamienianiem kabli.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    adrian23.u Tak są dwa czujniki. W obudowie termostatu jest jeden, drugi w głowicy, a trzeci na chłodnicy. Wymień te dwa w głowicy i termostacie i wszystko będzie dobrze. Nic nie kombinuj z zamienianiem kabli.
    czujnik na termostacie zlokalizowałem, ale gdzie znajduje się ten na głowicy?

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wybacz. Nie doczytałem i źle powiedziałem. W Twoim silniku 1.9 JTD jest tylko czujnik w obudowie termostatu (taki zielony).

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    okej, wymienię go ale najpierw sprawdzę licznik, gdyż wskazówka jest lekko uniesiona po przekręceniu wskazówki i jak stukam w licznik lekko się porusza, lecz nie opada do końca. ale podejrzewam czujnik, dzięki

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    witam ponownie czujnik niestety nie był uszkodzony, musiałem inwertować jednak w termostat, kupiłem na allegro za 50 zl wraz z czujnikiem więc najpierw sprawdziłem czujnik, nie było zmiany. wymieniłem termostat. Koszt wymiany 50 zł + jakieś 2,5 litra płynu. Wymieniałem u mechanika ze względu na słaby dostęp. Trzeba wyciągnąć akumulator, i rurę idącą od przepływki i filtra powietrza, gdzieś w głąb pod silnik. Wymiana jakaś godzina czasu posiadając niezbędne klucze może komuś się to jeszcze przyda


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. temp silnika
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2010, 18:07
  2. [ukł. chłodzenia] Przegrzewa się? Wiatrak włącza się kiedy m
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2009, 19:24
  3. [ukł. chłodzenia] Wskaźnik temp.silnika
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-08-2009, 22:02
  4. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 21:09
  5. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator

nie wlacza sie wentylator chlodnicy w renault meganewentylator wlaczyl sie po zgaszeniu silnika scenic 2 1.6 16vkiedy wlacza sie wentylator chlodnicyprzy jakiej temperaturze zalacza sie wentylatorprzy jakiej temperaturze powinien zalacza sie wentylatorprzy jakiej temp zalacza sie wentylatorprzy jakiej temperaturze wentylatornormalna temperatura silnikaprzy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator chlodnicy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl