Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Czujnik temperatury  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Gdansk
    Postów
    21
    Auto
    brava 1,4 12v

    Czujnik temperatury

    Witam mam pytanie odnosnie czujnikow temperatury (brava 1,4 12v)-- ile ich jest i ktory za co odpowiedzialny ten w chlodnicy to za wentylator, w termostacie to za co ?? i ponoc w bloku pod rozrusznikiem jest jeszcze
    jeden i za co odpowiada ,,, dodam ze mi wariuje wskazka temperatury na blacie, a i silnik po rozgrzaniu tez sie zacina---i mimo tego ze wiem ze termostat jest uszkodzony to co myslicie o skrajnych wskazaniach wskazki temp na blacie po 5 minutowej przerwie pracy silnika ?? i jak to sie ma do zacinania silnika ze traci moc i gasnie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakie zacinanie silnika o czym Ty bredzisz.. Czujniki są albo 1, 2 albo 3, zależnie od wersji. Podstawowym czujnikiem (lub dwoma) są te w termostacie - albo jest jeden zintegrowany albo są dwa osobne. Na chłodnicy w wersji z klimą powinien być 3ci czujnik. Poczytaj w manualu (download) bo u Ciebie nie pamiętam jak to jest..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    Korzystając z okazji,czy może ktoś mi napisać jak to jest w punto 2,po przejechaniu około 20 km.w temperaturze powietrza około 25 stopni,zatrzymałem się bez wyłączenia silnika zauważyłem że wiatrak się nie kręci.Wiatrak jest sprawny,bezpiecznik dobry,ale nie wiem jak z czujnikiem ciepła bo nawet nie wiem gdzie jest.W aucie na wyświetlaczu nic nie wskazuje na jakiś błąd,wskaźnik utrzymuje się ciągle w połowie skali czyli 90 stopni,nawet po przejechaniu 100km.Czy taka reakcja wentylatora jest normalna,jeżeli nie to może ktoś mi podpowie gdzie mam szukać czujnika lub termostatu.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli temperatura utrzymuje sie na 90 st. to wiatrak nie musi sie właczać, aczkolwiek po kilku minutach pracy na postoju w takich warunkach temp. powinna podskoczyć i wiatrak się włączyć:-)
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    A jeśli temperatura utrzymuje się na 90 st.ze wskazania zegara,to może termostat szwankuje,tylko myślę że jeżeli przegrzewał by się to wskaźniki alarmowały by po tym fakcie.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Pablo, termostat to takie ustrojstwo, które odpowiada za utrzymanie właściwej temperatury silnika. Znajdziesz go przy silniku, w miejscu do którego wchodzą węże układu chłodzenia. Jeśli chcesz sprawdzić, czy jest on sprawny, wystarczy sprawdzić (ręką) temperaturę tych węży (krótko po odpaleniu silnika i drugi raz po osiągnięciu właściwej temperatury pracy - czyli w granicach 88-96 st). Zepsuty termostat nie otworzy się po osiągnięciu właściwej temperatury i wąż prowadzący do chłodnicy pozostanie zimny, natomiast ten prowadzący do nagrzewnicy będzie gorący. Może też być (termostat) zablokowany w pozycji "otwarty", wtedy oba węże będą się nagrzewać równomiernie. Jest to mniejsze zło, jednak nagrzanie płynu w całym układzie chłodzenia wymaga czasu i silnik przez dłuższy okres pracuje zimny, przez co spala więcej paliwa. Odnośnie czujników temperatury, to niestety nie znam ich umiejscowienia w Punto. Z pewnością jednak powinien być w samym termostacie, drugi zaś przy chłodnicy. Ten drugi przekazuje impus do włącznika wentylatora chłodnicy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    W PII Jest jeden czujnik temperatury, tam jest już CAN więc nie musi być 10 czujników. Sygnał z czujnika idzie do body i ECU. ECU decyduje kiedy wentylator ma się załączyć. Jeżeli na zegarach pokazuje półowę skali to jest w porządku

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    Dzięki Wam za wyjaśnienie,trochę mnie to uspokoiło.Jeszcze jedno pytanie bo jestem jeszcze zielony,co oznaczają te skróty,CAN I ECU
    Ostatnio edytowane przez Pablo1965 ; 14-07-2013 o 12:16

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    CAN - cyfrowa sieć transmisji danych między urządzeniami w samochodzie
    ECU - komputer silnika
    BODY COMPUTER - komputer samochodu steruje różnymi urządzeniami, zintegrowany ze skrzynką bezpieczników pod deską

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    Super już teraz wszystko ogarniam.Jak rozumiem odczytując wskazania na skali temperatury wszystko jest ok,bo jeżeli było by inaczej jakaś kontrolka ostrzegła by mnie o błędzie?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Tak, każde zakłócenie wykazałoby się odpowiednim failurem na desce

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    Jeszcze raz dzięki za okazaną cierpliwość.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Pablo1965 Zobacz post
    Jak rozumiem odczytując wskazania na skali temperatury wszystko jest ok,bo jeżeli było by inaczej jakaś kontrolka ostrzegła by mnie o błędzie?
    Tak i nie.. Błędy na desce pojawiają się wtedy gdy odczyty z czujnika wychodzą poza realne wartości. Jak zacznie przekłamywać to błędu może nie być..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    52
    Postów
    286
    Auto
    Fiat punto evo 1.4
    Rocznik
    2010
    No tak,zacząłem mieć wątpliwości ponieważ znajomy powiedział że jeżeli przejadę kilkanaście kilometrów w temperaturze letniej i bez gaszenia silnika zajrzę pod klapę to wiatrak powinien się kręcić ponieważ nie ma chłodzenia z zewnątrz i musi dostudzać wiatrakiem,spraktykowałem no i niestety wentylator stał ale oprócz tego nic niepokojącego się nie działo,temperatura na wskaźniku nie wychyliła się nawet na milimetr poza połowę,były dni że robiłem kilkadziesiąt kilometrów i też nic nie zauważyłem chociaż wtedy wiatraka w\w sposób nie kontrolowałem.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Pablo1965 Zobacz post
    No tak,zacząłem mieć wątpliwości ponieważ znajomy powiedział że jeżeli przejadę kilkanaście kilometrów w temperaturze letniej i bez gaszenia silnika zajrzę pod klapę to wiatrak powinien się kręcić ponieważ nie ma chłodzenia z zewnątrz i musi dostudzać wiatrakiem
    Jakieś farmazony

    W temperaturze powiedzmy takiej jak mamy teraz czyli te 20'C jadąc normalnie autem wentylator raczej nie powinien się załączać bo wystarczy chłodzenie pędu wiatru.. Stań w miejscu, poczekaj parę minut a powinien się włączyć.. Jak wskazówka jest w połowie to jest ok
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujnik temperatury zewnętrznej
    Napisany przez Nikość na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 28-01-2013, 11:26
  2. czujnik temperatury
    Napisany przez wiesiek100 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-07-2012, 17:21
  3. czujnik temperatury
    Napisany przez dlxpspo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2012, 10:57
  4. czujnik temperatury
    Napisany przez Rambdal na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2011, 08:37
  5. czujnik temperatury zewnętrznej
    Napisany przez ARTE na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-07-2010, 15:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava czujnik temperatury zawiesza sie nie

fiat marea wymiana czujnika temperatury

fiat zacina sie moc

silnik po osiagnieciu temperatury traci moc

temperatura silnika 90 stopni traci moc

mam fiata brava 14 12v po przejechaniu trzech czterech kilometrow temperatura silnika jest juz na 90 stopniach czy to normalne

czujnik termiczny marea 2.0

fiat bravo traci moc gasnie i sie zacina

czujnik termiczny fiat siena

czujnik temperatury brava 1 4

fiat bravo czujnik temperatury

za co odpowiada czujnik temperatury fiat

czujnik temperatury fiat marea

ile czujnikow temperatury

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl